Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Nejlepší turistickou nabídkou v Česku se mohou pochlubit ve Znojmě a v Plzni. Prohlídky tajuplného znojemského podzemí zvítězily v kategorii Ceny portálu Kudy z nudy, zatímco nové interaktivní muzeum Techmania science center v Plzni si odneslo Cenu turistických regionů. Na slavnostní ceremonii 17. června 2009 byli v pražském Top Hotelu vyhlášeni také vítězové v jednotlivých podkategoriích (od adrenalinu až po zimní sporty) a regionech. Soutěž uspořádala agentura CzechTourism pod záštitou Ministerstva pro místní rozvoj ČR a Asociace krajů ČR.
„První ročník soutěže
ukázal, že čeští cestovatelé dokáží dobře rozpoznat a ocenit kvalitní
podnikatelskou nabídku,“ řekl ministr pro místní rozvoj Rostislav
Vondruška při gratulaci vítězům. Právě 6,5 tisíce tipů veřejnosti
totiž posuzovala odborná porota při hledání těch nejlepších v kategorii
Ceny portálu Kudy z nudy. Jen verdikt odborníků naproti tomu určil
jedničku mezi nominovanými v turistických regionech. „Obě vítězné
nabídky naplno využívají hravosti a zvídavosti návštěvníků, kteří se
tady rozhodně nemusí bát zaprášených exemplářů nebo nezáživných
výkladů,“ vysvětlil verdikt poroty ministr.
Absolutní vítězové shodně získají od agentury CzechTourism
100 tisíc korun na propagaci své aktivity a také exkluzivní publicitu
včetně prezentace na akcích agentury (např. na festivalu TOURFILM
v Karlových Varech) nebo natočení spotu.
Naprázdno nevyjdou ani vítězové jednotlivých podkategorií.
„Nabídneme jim PR propagaci v zahraničí a tuzemsku, zahrnující mj.
uveřejnění spotů a článků na stránkách Toulavé kamery. Příští rok
pak v rámci akce To nejlepší z Kudy z nudy představíme oceněné
nabídky odborníkům,“ dodává Pavel Kosař, který je pověřen řízením
agentury CzechTourism. Všech 290 nominovaných subjektů v obou hlavních
kategoriích se následně objeví v knize Kudy z nudy 2009. Multimediální
DVD s obdobným zaměřením už dostali také všichni účastníci Fóra
cestovního ruchu, v jehož rámci vyhlášení cen proběhlo.
O vítězných nabídkách soutěže Ceny Kudy z nudy
2009
„Tajemné znojemské podzemí“ – vítěz Ceny portálu Kudy z nudy.
Znojemské podzemní chodby jsou nejdelší v Česku. Tvoří je labyrint
chodeb o délce 25 km, vedených místy až ve čtyřech patrech nad sebou.
Nový prohlídkový okruh, otevřený v březnu 2009, malé a velké
návštěvníky trochu postraší i pobaví. Na trase uvidí pohádkové
postavy, alchymistickou dílnu, oživlé skály nebo vězeňskou kobku.
„Techmania science center v Plzni“ – vítěz Ceny turistických
regionů – je interaktivní muzeum, které zábavným způsobem přibližuje
techniku a vědu dětem a dospělým. Je rozděleno do čtyř expozic: Edutorium
(60 interaktivních exponátů), MáToHáček (hlavolamy, hříčky a hračky
s vědeckou tematikou), Patentováno přírodou (příroda jako inspirace
vědy) a Expozice Škoda (historický vývoj Škodových závodů až do
současnosti).
O soutěži Ceny Kudy z nudy 2009
Soutěž odstartovala 1. března a do 30. dubna o nominacích rozhodovali
návštěvníci portálu www.kudyznudy.cz
a zástupci krajů a turistických regionů. Své favority hledali ve
14 podkategoriích (adrenalinové aktivity, zimní sporty nebo výlety za
poznáním či zábavou) a v 15 turistických regionech. Odborná porota pak
z 290 nominací vybrala tři nejlepší v každé podkategorii.