Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Pro cestování dálkovými spoji je Ústřední autobusové nádraží Praha Florenc klíčovým terminálem. Jeho výhodou je strategická poloha v rámci České republiky v bezprostřední blízkosti dalších stěžejních dopravních uzlů – železničních nádraží hlavního a Masarykova. Dálkové linky jsou v České republice stavěny hvězdicovým způsobem. Mnohé z nich v Praze končí nebo jí projíždějí. Cestující jedoucí napříč republikou tu proto nezřídka realizují přestup. Mají-li na něj více času, vzhledem k blízkosti centra Prahy pro ně není problém jej v krátkém časovém úseku navštívit a včas se vrátit. Ústřední autobusové nádraží Praha Florenc totiž má systémem městské dopravy zajištěnu vynikající dopravní obslužnost do všech částí hlavního města. Je na křížení tras metra „B“ a „C“ a v sousedství pražské magistrály.
Pro potřeby veřejnosti slouží placené parkoviště v dolní části areálu nádraží a do patnácti minut neplacené parkoviště v sousedství Nové odbavovací haly.
Na podzim roku 2003 na Ústředním autobusovém nádraží Praha Florenc proběhla rekonstrukce odjezdových stání. Současně s ní byla provedena úprava pro nevidomé tak, aby se mohli snadněji orientovat. Ke komfortu cestujících přispělo i zastřešení odjezdových stání s možností sezení.
Na podzim roku 2008 na Autobusovém nádraží Praha Florenc započala výstavba Nové odbavovací haly, která byla dokončena 17. 6. 2009. Jsou v ní předprodeje jízdenek, informace o dopravních spojeních, rychlé občerstvení, úschovna zavazadel, obchody se základními potravinami a tiskem a vysoce kultivované sociální zázemí.
Ústřední autobusové nádraží Praha Florenc je otevřeno od 04:00 do 24:00 hodin. Pokud dojde k opožděnému příjezdu některé linky, spoj je normálně odbaven v prostoru nádraží.

62 let Ústředního autobusového nádraží Praha Florenc

S generálním ředitelem a členem představenstva akciové společnosti ČSAD Praha holding a.s. Ing. Pavlem Vráblíkem se potkáváme 16. června 2010, dva dny před výročním dnem zahájení provozu Ústředního autobusového nádraží Praha Florenc.
18. června 2010 tomu bude 62 let, co z prostoru Praha – Karlín Florenc odjel první autobus z tehdy nově otevřeného autobusového nádraží. Myslím, že nikdo 18. června 1948 netušil, že za dvaašedesát let bude největším centrálním autobusovým nádražím nejen v Praze, ale v celé republice. A nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že i v Evropě, protože centrální nádraží v této podobě hned tak někde nenajdete. Za dvaašedesát let z něho bylo vypraveno na dvanáct a půl milionu autobusových spojů, které odvezly na čtyři sta milionů lidí. Převedeno do současných reálií, tedy stejný počet lidí, jako je obyvatel Evropské unie.

Ústřední autobusové nádraží Praha Florenc si své výsadní postavení zasluhuje i kvůli Nové odbavovací hale.
Každý, kdo tu prošel za poslední rok, zaregistroval Novou odbavovací halu, kterou cestující a potažmo Ústřední autobusové nádraží Praha Florenc dostalo jako dárek k jednašedesátému výročí. Nová hala se otvírala před rokem, 18. června 2009. Zvláštností je to, že rok před tím, 18. června 2008, společnost ČSAD Praha Holding, která je provozovatelem a vlastníkem Ústředního autobusového nádraží Praha Florenc, veřejnosti představila její projekt a ústy jednoho ze svých představitelů slíbila, že do roka bude v provozu. Prohlášení tehdy vzbudilo údiv, protože ne každý věřil, že do roka bude stát. A vidíte, byla to realita, ne planý slib. Reakce na skutečnost, že byla otevřena, ale hlavně jak vypadá, co všechno v ní je, byly a jsou veskrze pozitivní.

Vaše nádraží disponuje i dvěma parkovišti. Jedním velkým i pro dlouhodobější parkování a druhým pro naložení a vyložení cestujících a jejich´zavazadel.
Ano, dnes už tu máme k dispozici dvě parkoviště. Jedno na dolní ploše našeho areálu a druhé nové, před několika týdny otevřené, vedle Nové odbavovací haly. Do patnácti minut stání je bezplatné a umožňuje přivézt cestujícího na nádraží nebo jeho vyzvednutí po příjezdu spoje. Tedy obdobný systém, jaký funguje na Letišti Praha v Ruzyni. Lidé i se svými zavazadly se tak pohodlně dostanou až k odbavovací hale. Co mne ale trápí, je věc, která bohužel není v moci naší společnosti. Je v rukách Dopravního podniku hl.m. Prahy. A to, že z výstupu z vestibulu metra směrem k Ústřednímu autobusovému nádraží Praha Florenc není eskalátor, ale pouze pevné schodiště. Tato skutečnost výrazně snižuje komfort cestujících a omezuje přístup imobilním lidem. Znepříjemňuje to život nejen vozíčkářům, ale i těm, kteří se na nádraží vydají městskou hromadou dopravou a musí zavazadla vláčet po schodech. Doufám proto, že se v rámci plánované rekonstrukce stanice metra Florenc nezapomene na jezdící schody a na bezbariérový přístup pro hendikepované cestující. A pokud by k instalaci eskalátorů došlo ještě před celkovou rekonstrukcí stanice metra, myslím, že všichni cestující (a je jich za rok cca 7,5 mil.) by tuto skutečnost jistě kladně ocenili.