Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
(Praha, 21. srpna 2017) Během prvního pololetí letošního roku přijelo do HUZ v Česku celkem 4,6 mil. zahraničních turistů, což představuje meziroční nárůst o 12,8 %. O 13 % vzrostl i počet přenocování těchto turistů, průměrná doba přenocování činila v prvním pololetí 3,6 dne.
„K výraznému nárůstu příjezdů turistů přispěla řada faktorů. Jednak marketingové aktivity příspěvkové organizace Ministerstva pro místní rozvoj CzechTourism na daných trzích, image bezpečné destinace a také stabilní vývoj kurzu koruny i po ukončení intervencí ČNB,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.
U významných trhů, které vykazují nad 100 000 příjezdů ročně, nejvíce rostly příjezdy turistů z Číny (+ 56 %), Ruska (+ 51 %) a Jižní Korey (+ 39 %). Dvouciferný nárůst příjezdů zaznamenaly statistiky také u turistů z Polska, Itálie, Francie, Izraele, Tchaj-wanu, Švédska a Ukrajiny.
• Největší nárůsty v absolutních číslech:
o Rusko + 91 tis.
o Čína + 76 tis.
o Korea + 57 tis.
o Německo + 52 tis.
o Polsko + 33 tis.
„Pro udržení a případně i navýšení stávající návštěvnosti
České republiky zahraničními turisty uspořádala agentura CzechTourism na
konci června již druhý výroční incomingový workshop s mezinárodními
nákupčími – Czech Republic Travel Trade Day. V rámci této akce
CzechTourism propojil přes 70 zahraničních nákupčí (touroperátorů a
cestovních kanceláří) z celkem 27 zemí, kteří přijeli s cílem
rozšířit svou nabídku služeb a zájezdů do České republiky, s osmi
desítkami českých podnikatelů a zástupců regionů“, komentovala
příznivý trend v příjezdech turistů ředitelka CzechTourism Monika
Palatková.
Po konání této akce v roce 2016 vznikly nové balíčky nabídek
například v Koreji, Rakousku nebo Německu, Rusko a Skandinávie přidaly do
itinerářů nové možnosti ubytování v Česku.
Strategií agentury CzechTourism do dalších let je rozšiřování portfolia, zaměření na nové, perspektivní trhy, které dlouhodobě vykazují stabilní růst. Z tohoto důvodu agentura letos na jaře otevřela zahraniční zastoupení 2. stupně například v Indii a Izraeli.
Více informací:
Martina Fišerová
Vedoucí tiskového oddělení
ČCCR – CzechTourism
media@czechtourism.cz