Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Exkluzivní pětihvězdičkový Kempinski Hotel Hybernská Prague patří do nejstaršího hotelového řetězce v Evropě (1897), s hotely v Evropě, na Středním východě, v Africe a Asii. Kempinski Hotel Hybernská Prague je v centru Prahy. Nabízí 75 výjimečně prostorných, luxusně zařízených pokojů. Jeho součástí je komorní konferenční zázemí, vyhlášená restaurace Le Grill, privátní zahrada s terasou a Two Steps bar.

Zoltán Somlyai ředitelem Kempinski Hotelu Hybernská Prague

Luxusní Kempinski Hotel Hybernská Prague se nachází v barokním paláci „U Věžníků“ v centru Prahy. Nabízí kombinaci historické architektury a luxusních moderních interiérů. Jeho ředitele, pana Zoltána Somlyaie, jsem oslovil 5. listopadu 2013.
Pane řediteli, v Česku jste pátým měsícem. Kde jste působil před tím?
V Budapešti, a to jedenadvacet let. Pro Kempinski pracuji již od roku 1993, kdy byl otevřen Kempinski Hotel Corvinus Budapest, v samém centru maďarské metropole, v blízkosti náměstí Vorosmarty a náměstí Ference Deaka.

Byl to pro vás kulturní šok přijít do Prahy?
Samozřejmě že ne. Věděl jsem, do jakého prostředí jdu, a že se Praha řadí k nejnavštěvo­vanějším evropským velkoměstům. Porovnám-li Budapešť s Prahou, pak mínusem Budapešti je, že nemá tak velkoryse koncipované kongresové centrum jako je Kongresové centrum Praha.

Jak vnímáte perspektivy Prahy?
Jsem přesvědčen, že její návštěvnost se bude rok od roku zvyšovat. Hotel Kempinski Hybernská Prague tak je aktérem na velice perspektivní scéně. Nakolik je to či ono město populární, závisí i na světových trendech. Nicméně Praha trvale patří mezi metropole, po nichž je velká poptávka. A navíc, světový cestovní ruch zvyšuje výkonnost. Nastupují nové zdrojové trhy, odkud vyjíždí čím dál víc solventních turistů, jako je Čína, Indie, Dálný a Střední Východ. Samozřejmě, že svým marketingem cílíme i na ně. Ani u sebelépe zavedené destinace to totiž nefunguje tak, že otevřete dveře hotelu a on se vám sám od sebe obsadí hosty. Musíme proto cílit i na tyto trhy. Tedy i na Japonce, o nichž je známo, že moc nedovolenkují, a pokud, cestují spíše důchodci. Ti jsou během sedmi dnů schopni navštívit až sedm evropských metropolí. Nafotí obrovské množství záběrů, a dovolenou si pak skutečně prožívají až při prohlížení fotek doma v Japonsku.

Standardy hotelového řetězce Kempinski jsou zárukou vysoké kvality.
O oblíbenosti a navštěvovanosti destinace ale nerozhodují hotely, neboť pověst destinace paralelně ovlivňuje i kvalita turistické infrastruktury a služeb. Poptávka z řad nejnáročnějších hostů po čtyř a pětihvězdičkových hotelích je zpravidla provázena nemenší poptávkou po ubytovacích službách nižší úrovně. Je-li daná metropole in, zpravidla není věcí pouze nejbohatších lidí, ale širokého spektra turistů. Takže ten samý trend se projeví i u dvojhvězd a hostelů.

Proč v Praze volit zrovna hotel Kempinski?
Kvůli strategické lokaci v centru Prahy a samozřejmě, kvůli vysokému mezinárodnímu standardu služeb a cenovým relacím. Ctíme tradiční evropské hodnoty a konkurenci. Ta nás motivuje k tomu, abychom nezůstávali spát na vavřínech a snažili se neustále zlepšovat. V Kempinski Hybernská Prague vše nasvědčuje, že si hotel, tedy i náš personál, stojí velmi dobře. Hosté, včetně firemní klientely, jej chválí. Momentálně nabíráme další zaměstnance, a když se jich ptáme, proč se rozhodli pro hotel Kempinski, většinou říkají, že proto, že má světové renomé. A to, že jej má i v Praze, je dílem a zároveň pochvalou našeho personálu.