Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Pravili tedy, že jiný jest pohodlnější po světě létání způsob, plavbami: tu že se člověk nezatřese, nezkálí, neuvázne, ale od jednoho kraje světa k druhému sebou stříleti můž, všudy nového, nevídaného, neslýchaného něco nalézaje.
Jan Amos Komenský, Labyrint světa a ráj srdce L.P. 1623

Že se člověk nezatřese, nezkálí, neuvázne, ale od jednoho kraje světa k druhému sebou stříleti můž

Peníze lze tržit, nebo i krást. Díky sledu neblahých událostí vstoupila letecká přeprava do třetího milénia ve znamení poklesu tržeb. Ten ovlivnil nejen letecké dopravce, z nichž někteří ukončili činnost, ale i podniky poskytující letové provozní služby. Strategická poloha Česka, pružná kapacita našeho národního systému řízení letového provozu, kvalita a bezpečnost letových provozních služeb se však i za této situace projevily jako rozhodující faktory, které dodnes český vzdušný prostor udržely tržně vysoce konkurenceschopným. Je o něj zájem, byť jej ze zhruba dvou třetin využívají lety, které v Česku nikdy nepřistanou. Český vzdušný prostor je součástí našeho národního bohatství, a proto je s ním radno tak nakládat. Neignorovat a nebagatelizovat jeho tržní potenciál, jako je tomu u turistických atraktivit Slezska, Moravy a Čech. Uvedl jsem dva způsoby, jak lze získávat peníze. Podle přístupu k cestovnímu ruchu, jenž je univerzální tržní platformou spojující přednosti domácího a zahraničního obchodu, se zdá, že si ti, kdo mají hájit hospodářské zájmy České republiky, zvykli upřednostňovat ten druhý.

Jaromír Kainc