Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Zahraniční zastoupení agentury CzechTourism v Latinské Americe oslavilo deset let

Na velvyslanectví České republiky v Mexiku byla 8. května 2006 zahájena činnost zahraničního zastoupení agentury CzechTourism pro Latinskou Ameriku. O deset let později se na stejném místě sešli zástupci mexických touroperátorů, cestovních kanceláří, médií a partnerských centrál cestovního ruchu, aby si připomněli vzájemnou spolupráci. Akce u příležitosti desátého výročí agentury CzechTourism v Latinské Americe proběhly v Sao Paulu (1. dubna), Buenos Aires (5. dubna) a Mexico City (19. května). Kromě poděkování partnerům za spolupráci se během slavnostních večerů natáčela videa – krátké rozhovory s touroperátory a novináři, kteří navštívili Českou republiku v rámci press a fam tripů. Jejich cestovatelské tipy a zážitky budou postupně publikovány na sociálních sítích, které jsou v případě propagace České republiky v Latinské Americe jedním z hlavních informačních kanálů (Facebook 250 tisíc fanoušků, Twitter 11 tisíc fanoušků). 
„Od otevření zastoupení agentury CzechTourism Latinská Amerika se řada věcí změnila a nabrala nový směr. Česká republika se zde z exotické země, o které všichni mluvili jako o Československu, stala jednou z nejatraktiv­nějších středoevropských turistických destinací a také bránou do východní Evropy. Turisté z Latinské Ameriky si Česko spojují s jedinečnou historií a architekturou, hrady a zámky, světovým dědictvím UNESCO, hudbou, uměním, ale také pivem, dobrým jídlem a v posledních letech i s příjemnými a přátelskými lidmi. Je považováno za bezpečnou a snadno dostupnou destinaci, kde se nabízejí kvalitní služby za dobrou cenu. Praha se stala jedním z nejznámějších a nejobdivovanějších evropských měst. Postupně se dostávají do povědomí turistů také města jako Karlovy Vary, Český Krumlov, Plzeň a Kutná Hora,“ popisuje ředitel zahraničního zastoupení Petr Lutter.
Agentura CzechTourism zvolila před otevřením zastoupení strategii propagace celého regionu místo jednotlivých destinací vzhledem k nestabilitě latinskoamerických států. V průběhu posledních deseti let proběhla v Mexiku velká krize, během níž zažívaly ostatní země regionu, především Brazílie a Argentina, období ekonomické prosperity. Nyní je v krizi Brazílie, ale počty turistů z ostatních zemí, především z Mexika, Kolumbie a Peru, rostou. V případě posledních dvou jmenovaných zemí došlo navíc letos ke zrušení schengenských víz. Tato skutečnost se odráží na statistikách příjezdů z Latinské Ameriky – v roce 2005 to bylo 51 760 turistů, v roce 2015 již 179 229, což znamená nárůst o 245 %.
Cílem zahraničního zastoupení CzechTourism Latinská Amerika je i do budoucna propagací České republiky podporovat příznivý trend příjezdů turistů z tohoto regionu.