Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































www.czechtourservice.cz
- ucelená internetová prezentace České republiky

Ucelená internetová prezentace
O významu cestovního ruchu a jeho pozitivních ekonomických dopadech na rozvoj regionů se v současné době mluví stále častěji. Snahou jednotlivých destinací je zajistit, aby informace o nich byly maximálně dostupné. Tím se otevírá široký prostor pro uplatnění moderních informačních technologií. Doposud neexistovala internetová prezentace, která by Českou republiku a její turistickou nabídku představila komplexně. Zato vznikla řada dílčích prezentací turistických atraktivit a subjektů jako reakce na sílící poptávku po turistických informacích. Jejich úroveň co do obsahu, programátorského i grafického zpracování, kolísá. Najít potřebné informace je pro běžného uživatele značně obtížné a časově náročné. V ještě komplikovanější situaci se nachází zahraniční návštěvník, který se musí potýkat s tím, že požadované informace v cizím jazyce často nejsou dostupné vůbec nebo v nekvalitním překladu.

Lepší nemít žádné
Častým jevem je to, že vytvořením internetových stránek práce s nimi skončí, protože jejich údržba a aktualizace vyžaduje finanční i lidské zdroje. Pravdou zůstává, že lepší je nemít na Internetu informace žádné, než zastaralé či nepřesné.

Notoricky známé atraktivity
Dnešní situace v této oblasti na českém Internetu kopíruje realitu co do rozložení, počtu návštěvníků a výše příjmů z cestovního ruchu. Zpravidla jsou prezentovány notoricky známé atraktivity. Příčinou jistě není malá atraktivnost ostatních míst, ale nedostatek informací a jejich podcenění.

BEDY a.s.
Česká centrála cestovního ruchu se rozhodla řešit situaci vytvořením oficiálního integrovaného informačního systému cestovního ruchu České republiky. Realizací projektu, nazvaného czechtourservice, byla na základě výběrového řízení v rámci veřejné obchodní soutěže pověřena společnost BEDY a.s. s partnery.

Co je czechtourservice?
Oficiální informační systém cestovního ruchu České republiky, který neznamená pouze Internet. Zahrnuje i další důležitou oblast, kterou je distribuční síť. Dlouhodobým cílem je vybudování image czechtourservice, opírající se o širokou informační základnu, korektnost datových zdrojů a aplikaci progresivních technologií.

Čím se liší od jiných systémů?
V první řadě oficiální institucionální podporou. Dále nezávislostí na státních finančních prostředcích a schopností samofinancování. Vysokou profesionální úrovní řešení jednotlivých částí projektu díky účasti partnerů projektu (Hewlett Packard, GiTy, Pythagoras, Computer Consulting Group, Dynatech a NAUSUS). Především pak zajištěním komplexního servisu. Czechtourservice zahrnuje informace prezentačního charakteru. Zároveň i praktické informace, a to vždy ve spojení s mapou. Na tuto vrstvu navazuje funkce rezervační. Umožňuje zajištění vybrané služby a její úhradu klientem.

Jak poskytnout informace
Především je tu Internet (www) obsahující veřejně dostupnou verzi umístěnou na doménách www.czechtourservice.cz a www.czechtourservice.com. Dále samoobslužné informační stánky umístěné v lokalitách jako jsou hraniční přechody, letiště, autobusová a vlaková nádraží na úrovni krajských měst a další turisticky exponovaná místa. Dalším distribučním kanálem je telefonní centrum. To bude poskytovat informace 24 hodin denně v několika světových jazycích. Důležitým prvkem distribuční sítě jsou turistická informační centra a zahraniční zastoupení ČCCR. Distribuční síť zahrnuje smluvní partnery, mezi něž může patřit jakýkoli subjekt na základě uzavřené smlouvy. Do budoucna se počítá s dalšími distribučními cestami, jako jsou WAP, tiskoviny apod.

Efektivní propagace systému
Zásadní význam pro úspěch celého projektu má efektivní propagace systému czechtourservice. Prostřednictvím tiskových materiálů, inzerce v televizi a rádiích. Důležitá je účast na tuzemských i zahraničních veletrzích s oficiální českou účastí.
Samozřejmostí je registrace na českých i zahraničních vyhledávacích službách, zejména zapojení do projektu www.visiteurope.com schváleného a podporovaného ETC.

Přínos pro regiony
Zapojení se do czechtourservice znamená, že každá obec nebo region může získat kvalitně zpracovanou, jednotně strukturovanou prezentaci, a že může využívat všech výhod a efektů plynoucích ze zapojení se do oficiálního integrovaného informačního systému cestovního ruchu.