Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Dopravní dispečink
Interbus Praha vznikl v roce 1992. Je jednou z největších dopravních
společností v České republice, nabízejících vysoce kvalitní dopravu
osob v autokarech, minibusech a osobních vozidlech. Od prvopočátku je
řízen přímo majiteli ve funkcích výkonných ředitelů. Je schopen
zajistit nejenom dopravní služby, ale i kompletní pobytové a programové
aranžmá. Od roku 1999 je členem ASTA (American Society of Travel Agents) a
od roku 2000 ETOA (European Tour Operators Association). Vozy Interbusu jsou
24 hodin denně ve spojení s nonstop dispečinkem. Mají pravidelné roční
technické prohlídky u společnosti DEKRA a protokol TEMPO 100.
Cestovní agentura
Interbus Praha se řídí zásadou flexibilně plnit přání klientů.
Zajišťuje řízení a koordinaci dopravy u kongresových, incentivních,
kulturních a sportovních akcí. Vozový park, přepravované osoby, zavazadla
i provoz firmy jsou pojištěny proti škodám na majetku i na zdraví.
Interbus ve všech vozech nabízí možnost zajištění občerstvení. Své
služby je schopen poskytovat nejen na území České republiky, ale i na
území Slovenské republiky, Polska, Maďarska a dalších zemí. Pro
individuální klientelu (pouze pro smluvní partnery) zajišťuje okružní
jízdy. Pro skupinovou klientelu denní i noční okruhy po Praze – včetně
Hradu a historického centra – a v jejím okolí, plavby po Vltavě,
folklorní večery s občerstvením v duchu tradiční české kuchyně,
Konopiště, Karlštejn, Kutnou Horu, Telč, Karlovy Vary, Mariánské Lázně,
Český Krumlov, Hlubokou nad Vltavou, České Budějovice aj. Nabízí
ubytování ve dvou- až pětihvězdičkových kategoriích hotelů a penzionů
pro individuální, skupinovou a studentskou turistiku. Pro business klientelu
ubytování residenčního typu. Pro rodiny s dětmi ubytování
v zařízeních apartmánového typu. Zajišťuje licencované průvodcovské a
asistenční služby vysoké kvality, i s tematickým zaměřením
v angličtině, němčině, italštině, francouzštině, španělštině a
dalších jazycích, a služby na klíč, jako např.: pobytové a programové
balíčky služeb na přání, asistenční služby, sportovní akce včetně
golfu, cesty za vzděláním apod.
Hájení zájmů státní pokladny vlastní země je v Česku na
draka. Způsobuje-li stát, a to i vlastní daňovou politikou, konkurenční
diskriminaci podnikatelských subjektů majících daňovou povinnost na jeho
území, budou v konkurenčním boji vítězit podnikatelské subjekty, od
nichž daně z této činnosti bude vybírat někdo jiný, někde jinde.
V minulých vydáních Všudybylu bylo téma vstupu do Evropské unie a a
priori rezignované vyklízení strategických pozic, jež mohly přispívat
k prosperitě státu, rozebíráno z hlediska poskytovatelů stravovacích a
ubytovacích služeb. Nyní jsem o vyjádření na toto téma požádal pana
Josefa Zvoníčka, jednoho z jednatelů a výkonných ředitelů společnosti
Interbus Praha. Pane Zvoníčku, máte coby zaměstnavatel působící
v nepravidelné autobusové dopravě a dalších službách cestovního ruchu
důvod k optimismu?
Nemám. Naprosto neočekávaně se nám od května rozhodli zvednout DPH z 5 %
na 19 %, aniž by to kdokoliv předem avizoval. V předchozích návrzích
doprava figurovala ve snížené pětiprocentní sazbě. Lobovalo se za hotely,
za restaurace, aby vprostřed sezony nespadly do základní 19% sazby DPH.
Najednou si člověk přečte návrh novely schválený parlamentem a zjistí,
že podle něj naše služby spadnou do 19% sazby. Bez jakéhokoliv varování
v době, kdy jsou dávno uzavřené smlouvy, vytištěné propagační
materiály, ceníky atd. Těžko po svých zahraničních či domácích
obchodních partnerech chtít měnit podmínky kontraktů, tj. aby platili
o 14 % víc. Zcela jednoznačně nám dopravcům říkají: „Nás to
nezajímá, máme podepsané smlouvy…“ Marže v dopravě nejsou takové,
abychom jejich čtrnáctiprocentní snížení ustáli. Vypadá to na červená
čísla, spoustu nových nezaměstnaných, nešťastných rodin atd.
Vždyť u dopravy byla opravdu zmiňována snížená 5% DPH…
Ano, ale ta se, a to jsme se dozvěděli až teď, podle novely týká pouze
pravidelné dopravy. Když jsem zkusmo napsal jednomu z našich zákazníků ve
Vídni, že od 1. května budeme muset účtovat místo 5 % DPH 19 %,
oznámil, že v tu chvíli pro něho ztrácí význam obracet se na české
autodopravce. Že bude používat rakouské, kteří odvádí 10 % DPH a
u nichž má nárok na odpočet, což u nás údajně ne. A vzkázal mi, že
pokud toto naše vláda schválí, že je to počátek konce turismu v Česku,
viz text jeho e-mailu:
„Dear Josef, If Your Government is going to raise the VAT from 5% to 19%,
then we will have big problems to hire Czech coaches in the future. As to our
knowledge, we can not deduct foreign VAT from our expenses, even from other EU
countries; we could only claim from the local Austrian VAT. If this new tax law
starts to apply from 2004–05–01, it means that we have to pay the new VAT
taxes, at 19% or whatever the new level will be, unless we do business
otherwise, i.e. without any invoice and payment by cash … You could ask GTA
the same question and probably You will get a similar reply. We sincerely hope
this will not happen, or it will mean the end of the Czech inbound tourism as a
whole. Hans“
On na vás angličtinou, já ruštinou. Ostatně, Jejich
Vysokoblahorodí to s vámi, a vůbec s námi se všemi, určitě myslí
dobře: „Takája žizň. Pryvykněš, buděš žiť, nepryvykněš,
zdóchněš. Selaví, kak gavarim my Francúzi.“ Takže, daří se Interbusu,
nebo ne?
No, zatím daří. Vždy se nám dařilo patřit mezi nejkvalitnější a
nejspolehlivější. Nikdy jsme neměli tendenci „ořezávat“ kvalitu a
patřit mezi ty nejlevnější. Nedávno jsme přikoupili nové autobusy a
zatím posledním byl minibus Mercedes Sprinter v nejlepší výbavě pro
devatenáct lidí. Máme tak patnáct vlastních vozových jednotek. Jejich
počet však nechceme moc rozšiřovat, už proto, že stabilně spolupracujeme
s řadou renomovaných dopravců. A přicházejí další, kteří se
rozhodli, že budou s vlastními vozy jezdit pod vlajkou Interbusu Praha. Tato
spolupráce se všestranně vyplácí. Díky tomu, že fungujeme jako dispečink
dopravy, jsme velmi flexibilní, schopni zajistit jakoukoliv dopravní
poptávku. Dispečink Interbusu Praha funguje nonstop. Dispečeři mohou
kdykoliv zjistit, který autobus je volný, nebo kde se pohybuje. Pro cestovní
kanceláře, agentury, firmy apod. zajišťujeme dopravu mikrobusy, autobusy
i limuzínami. Pro společnosti, které dělají kongresy často, zajišťujeme
kompletní servis. Nedávno jsme např. úspěšně zajišťovali kongres, kde
jsme měli pětapadesát autobusů, pětatřicet minibusů a dvacet limuzín.
Avšak nejen tato akce nám potvrdila, že kvalita se vyplácí.