Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Veletrhy GO a REGIONTOUR získají na atraktivitě

V polovině ledna brněnské výstaviště tradičně patří cestovnímu ruchu, který je zdrojem relaxace, zážitků a poznání. Mottem 21. mezinárodního veletrhu průmyslu cestovního ruchu GO a 20. mezinárodního veletrhu turistických možností v regionech REGIONTOUR je: „Dovolená pro každého“.

Brněnské veletrhy cestovního ruchu
mají jak odbornou stránku, tj. obchodní schůzky s tuzemskými i zahraničními partnery, konference a diskuze na aktuální témata v oblasti cestovního ruchu, tak atraktivní víkendovou show pro širokou veřejnost. A právě tu chtějí pořadatelé dále zvýraznit. Nově koncipovaný program, na jehož přípravě se podílí řada partnerů, v čele s agenturou CzechTourism, Asociací krajů ČR, Asociací cestovních kanceláří ČR, Asociací českých cestovních kanceláří a agentur a dalšími, má oslovit především rodiny s dětmi a mladší věkové kategorie.

Folklor, gastronomie, lidová řemesla
Jubilejní REGIONTOUR bude opět největší přehlídkou turistických lákadel v českých, slezských, moravských a slovenských regionech. Jeho expozicím bude vévodit prezentační pódiový program. Novinkou bude víkendový REGIONTOURfest, připravovaný ve spolupráci s Folklorním sdružením ČR. Atraktivní gastronomický doprovodný program „Ochutnej krajové speciality!“ proběhne v restauraci pavilonu P pod patronátem Asociace hotelů a restaurací ČR a CzechTourism. Třetím nosným tématem budou lidová řemesla – jejich ukázky a možnost vyzkoušet je. Jako zpestření se chystá poznávací soutěž pro návštěvníky, zaměřená na památky, osobnosti a typické produkty jednotlivých regionů.

Rekordní galerie městských znaků
Agentura Dobrý den z Pelhřimova realizuje unikátní heraldický projekt s ekologickým podtextem. Do všech koutů Česka rozeslala výzvy k vytvoření znaků měst a obcí z odpadových materiálů. Znaky o šířce jednoho metru tvoří děti a mládež. Výsledkem bude největší kolekce městských znaků České republiky z druhotných materiálů a zápis do České knihy rekordů.

Cykloprůvodce Slezskem a Moravou
Moravskoslezský, Olomoucký, Zlínský a Jihomoravský kraj oznámily, že pokračují v tradici společné propagace krajů. Stostránková vícejazyčná publikace „Morava a Slezsko – cykloprůvodce“ bude slavnostně pokřtěna na REGIONTOURu 2011.

Velká cena cestovního ruchu
Definitivně se spojily dvě prestižní soutěže: Grand Prix REGIONTOUR a Náš kraj. Výslednicí je Velká cena cestovního ruchu 2010. Vedle krajských úřadů, měst a obcí, organizací destinačního managementu, turistických regionů a komerčních subjektů se nově mohou zapojit i cestovní kanceláře. Hodnotit se bude ve dvou liniích – region a cestovní kancelář. První z nich posuzuje odborná porota, která jmenuje vítěze v kategoriích nejlepší jednotná kampaň, nejlepší turistický produkt a nejlepší multimediální prezentace na CD nebo DVD. Cestovní kanceláře bude hodnotit veřejnost, a to v kategoriích nejlépe přehledná nabídka na webu, nejlepší odborná úroveň pracovníků CK a nejhezčí katalog.

Ochutnej svou dovolenou, než ji koupíš!
Pod tímto heslem proběhne na GO pódiový program, který přiblíží zahraniční destinace. Doprovodný program „Pod křídly asociace“ měl úspěšnou premiéru na veletrhu GO 2010. V příštím ročníku by se do něj mělo zapojit víc partnerských organizací – vedle Asociace cestovních kanceláří ČR také Asociace českých cestovních kanceláří a agentur a národní turistické centrály.

CK dětský svět
S cílem oslovit více rodin přicházejí pořadatelé s další novinkou – programem „CK dětský svět“. Jde o dětský koutek s aktivitami zaměřenými na cestování, tj. soutěžemi v kreslení, poznávání apod. Smyslem není jen podnítit v dětech zájem o cestování, ale také dopřát rodičům čas k prohlídce veletržní nabídky.

Novinky pro vystavovatele
Vystavovatelé, kteří chtějí omezit své starosti s prezentací, si mohou vybrat z tzv. balíčků – nabídek kompletních stánků a služeb za výhodné ceny. K dispozici je osm stánků o ploše 6, 9, 15 a 20 m2 a se třemi úrovněmi výbavy – základní, ekonomickou a luxusní. Vystavovatel si tak jediným podpisem objedná plochu i stánek, u něhož zadá barvu koberce a nápis na límci. Objednání balíčků je spojeno s dalšími bonusy, např. volnými vjezdy a vstupními průkazy.

Veletrhy v číslech
Poslední ročník GO a REGIONTOURu přivedl na brněnské výstaviště 33 595 návštěvníků ze 14 zemí. Počet odborných návštěvníků překročil 18 tisíc. Z průzkumu vyplynulo, že 28 % návštěvníků přijelo s hlavním cílem vést obchodní jednání a navazovat obchodní kontakty. Veletrhy obsadily výstavní plochu přes 10 000 m2. Produkty na nich představilo 1105 vystavovatelů z 21 zemí. Prezentovaly se tu všechny regiony ČR. Cestovní kanceláře a agentury nabídly zájezdy do více než 110 zahraničních destinací.