Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































V Česku nejvýhodnější poměr kvality a ceny

Česká cestovní kancelář


Česká cestovní kancelář EXIM Tours, dva roky po sobě (v letech 2002 a 2003) vyhlášená v oborové kategorii turistický ruch „Českých 100 nejlepších 2003“, zahájila svou vůbec první sezonu v létě 1993. Od té doby prochází velmi dynamickým vývojem. V současnosti se řadí mezi tři nejvýznamnější touroperátory na českém trhu a u některých destinací je již první. Realizační tým EXIM Toursu dnes čítá více než pět desítek zaměstnanců a přibližně stejný počet delegátů v destinacích, kam směřují jeho zájezdy. Od prvopočátku se osvědčila jeho strategie orientovat se s maximálním úsilím na spokojenost zákazníka. Prioritou přitom vždycky bylo zvyšování kvality prodeje i samotné realizace, zvyšování kvalifikace zaměstnanců, delegátů, průvodců a spolupracujících cestovních agentur. Kromě vlastních provozoven realizuje EXIM Tours podstatnou část prodejů prostřednictvím rozsáhlé prodejní sítě cestovních agentur pokrývající celé území České republiky. Nedílnou součástí strategie EXIM Toursu je rozšiřování nabídky do oblíbených cílových destinací české klientely. Klienty nebo obchodními partnery EXIM Toursu se stala řada významných firem a institucí v tuzemsku i v zahraničí. Od roku 2001 je EXIM Tours počtem přepravených osob nejvýznamnějším partnerem největší, nejrenomovanější a nejúspěšnější české charterové letecké společnosti Travel Servis. Kromě služeb této letecké společnosti EXIM Tours využívá přepravní kapacity českého národního dopravce ČSA a dalších renomovaných leteckých společností na pravidelných linkách i na sezonních charterových letech.

Aktivní obchodní politika
Rok 2001 se stal pro EXIM Tours významným i z důvodu rozhodnutí změnit právní formu cestovní kanceláře EXIM Tours na akciovou společnost se základním jměním 12 milionů Kč. EXIM Tours byl jednou z prvních cestovních kanceláří, která získala koncesní listinu podle zákona č.159/1999 Sb. na základě sjednaného povinného pojištění cestovních kanceláří. EXIM Tours je aktivním členem Asociace cestovních kanceláří České republiky a RDA Internationaler Touristik Verband e.V. se sídlem v Kolíně nad Rýnem. Pravidelně se účastní místních i mezinárodních veletrhů cestovního ruchu, kde se představuje formou vlastních expozic. Účast na těchto akcích slouží především rozvíjení stávajících a navazování nových obchodních kontaktů. Aktivní obchodní politiku EXIM Toursu ilustruje existence dceřiných cestovních kanceláří v Polsku – EXIM Tours Poland, na Slovensku – Kartago Tours Slovakia, v Maďarsku – Kartago Tours Hungary a v Rumunsku – Kartago Tours Romania, které zaujímají na místních trzích cestovního ruchu významné postavení a jejichž společný obrat byl v roce 2001 poprvé vyšší než obrat mateřské cestovní kanceláře v České republice.

Spolehlivý partner na cestách
Nabídka leteckých pobytových i poznávacích zájezdů, na které je soustředěna činnost cestovní kanceláře, je stále širší a v současnosti zahrnuje letní nabídku destinací Tunisko, Turecko, Egypt, pevninské Řecko i řecké ostrovy Kréta, Rhodos, Thassos, Korfu, Lefkada, Kos a Zakynthos , Kypr, španělský ostrov Mallorca, Menorca a španělské pobřeží, Bulharsko, pro rok 2004 nově i Maroko a celou řadu exotických destinací v zimním období, jako jsou Thajsko, Malajsie, Bali, Mauricius, Mexiko, Dominikánská republika, blízkovýchodní Spojené arabské emiráty, Libanon, Jordánsko, Sýrie, stejně jako rozsáhlý výběr míst, kam EXIM Tours zajišťuje zájezdy na zakázku pro skupiny i jednotlivce. Od roku 2000 zajišťujeme prostřednictvím našeho incomingového oddělení v Praze služby pro zahraniční turisty a partnery v Praze a celé České republice.

Česká cestovní kancelář EXIM Tours je pravděpodobně nejdynamičtěji se rozvíjejícím touroperátorem v České republice. V souvislosti s hlavním tématem prvního vydání Všudybylu roku 2004 jsem si proto dovolil oslovit obchodní ředitelku Exim Toursu paní Romanu Solarovou. Paní ředitelko, jaký byl rok 2003?
Pro EXIM Tours nejúspěšnější ze všech dosavadních. Neočekávali jsme, že bude lepší než rok 2002. Jeho začátek totiž naznačoval, že by ve světě mohly nastat nějaké mezinárodní cestovní ruch retardující problémy. Následný vývoj přesvědčil o opaku. Oproti roku 2002 jsme tak dosáhli navýšení 15 %.

Co považujete za klíčový moment úspěchu akciové společnosti EXIM Tours?
Věrohodnost a pohodu, a to i vzdor hektice loňského roku – dynamice patnáctiprocentního nárůstu prodejů a s tím související administrativy. S jejím zvládnutím nám zase vydatně pomáhaly za pochodu aplikované špičkové informační technologie. Nejen pozitivní atmosféru tady u nás na EXIM Toursu akcelerovanou skutečností, že se firmě daří. Tedy to, že se panu Ing. Feridu Nasrovi, předsedovi představenstva naší akciové společnosti, podařilo obklopit se pohodovými a schopným lidmi. Za klíčový moment úspěchu považuji i v drtivé míře převažující rutinně pohodovou komunikaci mezi EXIM Toursem a našimi prodejci. A věrohodnost? Ta je o zasloužené důvěře a o tom, že ta nezasloužená je trestána, byť třeba jen nezájmem prodávat někomu zájezdy. Před třinácti lety cestovní kancelář EXIM Tours začínala s programem a podnikatelskou filozofií formulovanou sloganem: „EXIM Tours, Váš spolehlivý partner“. Ta platí, a dynamika EXIM Toursu ilustruje, že se dlouhodobě vyplácí.

Paní ředitelko, zmínila jste rutinně pohodovou komunikaci mezi EXIM Toursem a vašimi agenturními prodejci.
Ve spolupráci s cestovními agenturami a cestovními kancelářemi provozujícími agenturní činnost se snažíme poskytovat servis takový, aby rezervace a následný proces byl co nejjednodušší. V rámci svého rezervačního systému jsme zavedli systém on-line rezervací. Odpadají tím dlouhé telefonáty, časové ztráty, náklady atd. Produkt se snažíme koncipovat tak, aby si z něj mohlo vybrat co nejširší spektrum zákazníků. Od těch, kteří chtějí do své dovolené investovat co nejméně peněz, až po ty, kteří očekávají nadstandardně luxusní služby. Myslím si, že se nám povedlo vytvořit prodejcům EXIM Toursu velký manévrovací prostor a vyjít vstříc rozmanitým požadavkům jejich klientů. Ostatně vždy jsme se snažili, aby byl náš produkt pestrý a aby zahrnoval co nejvíce atraktivních záležitostí. Nejde přeci jen o ubytování a stravování, ale o komplexní služby, což jsou transfery k odletům zdarma, široká škála fakultativních výletů apod. Jsme dostatečně pružní a hlavně schopní klientům připravit zájezdy na míru i vprostřed vrcholné sezony. V neposlední řadě významnou roli v úspěšnosti hraje lidský faktor. Snažíme se, aby naši zaměstnanci, nejen tady v Čechách, ale i v místech pobytu, nepovažovali klienta za zdroj příjmů, ale za člověka, který má určité představy o své dovolené a chce je realizovat. Snažíme se dělat vše pro to, aby představy našich klientů byly plněny.

S jakými novinkami vstupujete do roku 2004?
Expanze EXIM Toursu v minulých letech, nejen co se týče velikosti firmy, ale i šíře nabídky, byla výrazná. Naší prioritou v současné etapě není další produktové rozšiřování, ale optimalizace chodu firmy včetně systému kooperací s agenturními prodejci. Zdokonalování rezervačního systému a techniky prodeje tak, aby servis, který EXIM Tours poskytuje, svou logistikou odpovídal aktuálním možnostem trhu a technologicky úrovni roku 2004. Tedy, aby byl čím dál lepší. Především proto se budeme spolu s technickým vybavením věnovat zejména lidským zdrojům – tréninku vlastních zaměstnanců a školení našich partnerů – provizních prodejců.
Nicméně co se týče produktových novinek, nějaké přeci jen budou, a to zájezdy do Maroka do Agadiru. Ať již poznávací, nebo pobytové. U stávajících destinací, které Exim Tours nabízí, jsme nejvíce rozšířili nabídku v Tunisku a v Egyptě. Troufám si tvrdit, že bude nejširší a nejlepší, která kdy na českém trhu byla.

V této souvislosti mne napadá úvaha, že když už je někdo opravdu hodně vepředu, ukazuje cestu ostatním. Ale jak dokládá historie, když dva dělají totéž, nebývá to totéž. Velkou výhodou EXIM Toursu je např. existence dceřiných společností v dalších čtyřech evropských zemích. Tedy to, že EXIM Tours služby, zejména v pobytových místech, nakupuje v obrovských objemech.
Ano, naší velkou výhodou je, že počty klientů, pro něž nakupujeme a kompletujeme služby, převyšují objemy klientů, pro něž nakupují další české cestovní kanceláře. EXIM Tours je dnes jednou z největších cestovních kanceláří na českém trhu. Naše služby jsou velmi kvalitní. Dosahujeme vysoce konkurenčního poměru cena – kvalita, o němž si dovolím tvrdit, že je v Česku nejvýhodnější. V celé řadě hotelů se dokážeme dostat na neuvěřitelně nízké ceny, které promítáme do kalkulací EXIM Toursu. Tím pádem jsou naše zájezdy při zachování stejné nebo i lepší kvality výrazně levnější. V této filozofii budeme pokračovat i v příštím roce. Smlouvy jsou již pochopitelně uzavřeny. V mnoha případech jsou výrazně lepší než v roce 2003, takže na naše klienty čekají milá překvapení v podobě výhodných cen, a to nehovořím o systému slev, který již tradičně se zahájením prodejů z nových katalogů EXIM Toursu nabízíme. Jinak očekáváme,že pokud nenastane nějaká fatální situace, mohl by pro nás být rok 2004 v naší třináctileté éře nejúspěšnějším.





www.eximtours.cz