Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Česká cestovní kancelář
Česká cestovní kancelář EXIM Tours, dva roky po sobě (v letech 2002 a
2003) vyhlášená v oborové kategorii turistický ruch „Českých
100 nejlepších 2003“, zahájila svou vůbec první sezonu v létě
1993. Od té doby prochází velmi dynamickým vývojem. V současnosti se
řadí mezi tři nejvýznamnější touroperátory na českém trhu a
u některých destinací je již první. Realizační tým EXIM Toursu dnes
čítá více než pět desítek zaměstnanců a přibližně stejný počet
delegátů v destinacích, kam směřují jeho zájezdy. Od prvopočátku se
osvědčila jeho strategie orientovat se s maximálním úsilím na spokojenost
zákazníka. Prioritou přitom vždycky bylo zvyšování kvality prodeje
i samotné realizace, zvyšování kvalifikace zaměstnanců, delegátů,
průvodců a spolupracujících cestovních agentur. Kromě vlastních
provozoven realizuje EXIM Tours podstatnou část prodejů prostřednictvím
rozsáhlé prodejní sítě cestovních agentur pokrývající celé území
České republiky. Nedílnou součástí strategie EXIM Toursu je
rozšiřování nabídky do oblíbených cílových destinací české
klientely. Klienty nebo obchodními partnery EXIM Toursu se stala řada
významných firem a institucí v tuzemsku i v zahraničí. Od roku 2001 je
EXIM Tours počtem přepravených osob nejvýznamnějším partnerem
největší, nejrenomovanější a nejúspěšnější české charterové
letecké společnosti Travel Servis. Kromě služeb této letecké společnosti
EXIM Tours využívá přepravní kapacity českého národního dopravce ČSA a
dalších renomovaných leteckých společností na pravidelných linkách i na
sezonních charterových letech.
Aktivní obchodní politika
Rok 2001 se stal pro EXIM Tours významným i z důvodu rozhodnutí změnit
právní formu cestovní kanceláře EXIM Tours na akciovou společnost se
základním jměním 12 milionů Kč. EXIM Tours byl jednou z prvních
cestovních kanceláří, která získala koncesní listinu podle zákona
č.159/1999 Sb. na základě sjednaného povinného pojištění cestovních
kanceláří. EXIM Tours je aktivním členem Asociace cestovních kanceláří
České republiky a RDA Internationaler Touristik Verband e.V. se sídlem
v Kolíně nad Rýnem. Pravidelně se účastní místních i mezinárodních
veletrhů cestovního ruchu, kde se představuje formou vlastních expozic.
Účast na těchto akcích slouží především rozvíjení stávajících a
navazování nových obchodních kontaktů. Aktivní obchodní politiku EXIM
Toursu ilustruje existence dceřiných cestovních kanceláří v Polsku –
EXIM Tours Poland, na Slovensku – Kartago Tours Slovakia, v Maďarsku –
Kartago Tours Hungary a v Rumunsku – Kartago Tours Romania, které
zaujímají na místních trzích cestovního ruchu významné postavení a
jejichž společný obrat byl v roce 2001 poprvé vyšší než obrat
mateřské cestovní kanceláře v České republice.
Spolehlivý partner na cestách
Nabídka leteckých pobytových i poznávacích zájezdů, na které je
soustředěna činnost cestovní kanceláře, je stále širší a
v současnosti zahrnuje letní nabídku destinací Tunisko, Turecko, Egypt,
pevninské Řecko i řecké ostrovy Kréta, Rhodos, Thassos, Korfu, Lefkada,
Kos a Zakynthos , Kypr, španělský ostrov Mallorca, Menorca a španělské
pobřeží, Bulharsko, pro rok 2004 nově i Maroko a celou řadu exotických
destinací v zimním období, jako jsou Thajsko, Malajsie, Bali, Mauricius,
Mexiko, Dominikánská republika, blízkovýchodní Spojené arabské emiráty,
Libanon, Jordánsko, Sýrie, stejně jako rozsáhlý výběr míst, kam EXIM
Tours zajišťuje zájezdy na zakázku pro skupiny i jednotlivce. Od roku
2000 zajišťujeme prostřednictvím našeho incomingového oddělení v Praze
služby pro zahraniční turisty a partnery v Praze a celé České
republice.
Česká cestovní kancelář EXIM Tours je pravděpodobně
nejdynamičtěji se rozvíjejícím touroperátorem v České republice.
V souvislosti s hlavním tématem prvního vydání Všudybylu roku 2004 jsem
si proto dovolil oslovit obchodní ředitelku Exim Toursu paní Romanu
Solarovou. Paní ředitelko, jaký byl rok 2003?
Pro EXIM Tours nejúspěšnější ze všech dosavadních. Neočekávali jsme,
že bude lepší než rok 2002. Jeho začátek totiž naznačoval, že by ve
světě mohly nastat nějaké mezinárodní cestovní ruch retardující
problémy. Následný vývoj přesvědčil o opaku. Oproti roku 2002 jsme tak
dosáhli navýšení 15 %.
Co považujete za klíčový moment úspěchu akciové společnosti
EXIM Tours?
Věrohodnost a pohodu, a to i vzdor hektice loňského roku – dynamice
patnáctiprocentního nárůstu prodejů a s tím související administrativy.
S jejím zvládnutím nám zase vydatně pomáhaly za pochodu aplikované
špičkové informační technologie. Nejen pozitivní atmosféru tady u nás
na EXIM Toursu akcelerovanou skutečností, že se firmě daří. Tedy to, že
se panu Ing. Feridu Nasrovi, předsedovi představenstva naší akciové
společnosti, podařilo obklopit se pohodovými a schopným lidmi. Za klíčový
moment úspěchu považuji i v drtivé míře převažující rutinně
pohodovou komunikaci mezi EXIM Toursem a našimi prodejci. A věrohodnost? Ta
je o zasloužené důvěře a o tom, že ta nezasloužená je trestána, byť
třeba jen nezájmem prodávat někomu zájezdy. Před třinácti lety cestovní
kancelář EXIM Tours začínala s programem a podnikatelskou filozofií
formulovanou sloganem: „EXIM Tours, Váš spolehlivý partner“. Ta platí, a
dynamika EXIM Toursu ilustruje, že se dlouhodobě vyplácí.
Paní ředitelko, zmínila jste rutinně pohodovou komunikaci mezi
EXIM Toursem a vašimi agenturními prodejci.
Ve spolupráci s cestovními agenturami a cestovními kancelářemi
provozujícími agenturní činnost se snažíme poskytovat servis takový, aby
rezervace a následný proces byl co nejjednodušší. V rámci svého
rezervačního systému jsme zavedli systém on-line rezervací. Odpadají tím
dlouhé telefonáty, časové ztráty, náklady atd. Produkt se snažíme
koncipovat tak, aby si z něj mohlo vybrat co nejširší spektrum
zákazníků. Od těch, kteří chtějí do své dovolené investovat co
nejméně peněz, až po ty, kteří očekávají nadstandardně luxusní
služby. Myslím si, že se nám povedlo vytvořit prodejcům EXIM Toursu velký
manévrovací prostor a vyjít vstříc rozmanitým požadavkům jejich
klientů. Ostatně vždy jsme se snažili, aby byl náš produkt pestrý a aby
zahrnoval co nejvíce atraktivních záležitostí. Nejde přeci jen
o ubytování a stravování, ale o komplexní služby, což jsou transfery
k odletům zdarma, široká škála fakultativních výletů apod. Jsme
dostatečně pružní a hlavně schopní klientům připravit zájezdy na míru
i vprostřed vrcholné sezony. V neposlední řadě významnou roli
v úspěšnosti hraje lidský faktor. Snažíme se, aby naši zaměstnanci,
nejen tady v Čechách, ale i v místech pobytu, nepovažovali klienta za
zdroj příjmů, ale za člověka, který má určité představy o své
dovolené a chce je realizovat. Snažíme se dělat vše pro to, aby představy
našich klientů byly plněny.
S jakými novinkami vstupujete do roku 2004?
Expanze EXIM Toursu v minulých letech, nejen co se týče velikosti firmy, ale
i šíře nabídky, byla výrazná. Naší prioritou v současné etapě není
další produktové rozšiřování, ale optimalizace chodu firmy včetně
systému kooperací s agenturními prodejci. Zdokonalování rezervačního
systému a techniky prodeje tak, aby servis, který EXIM Tours poskytuje, svou
logistikou odpovídal aktuálním možnostem trhu a technologicky úrovni roku
2004. Tedy, aby byl čím dál lepší. Především proto se budeme spolu
s technickým vybavením věnovat zejména lidským zdrojům – tréninku
vlastních zaměstnanců a školení našich partnerů – provizních
prodejců.
Nicméně co se týče produktových novinek, nějaké přeci jen budou, a to
zájezdy do Maroka do Agadiru. Ať již poznávací, nebo pobytové.
U stávajících destinací, které Exim Tours nabízí, jsme nejvíce
rozšířili nabídku v Tunisku a v Egyptě. Troufám si tvrdit, že bude
nejširší a nejlepší, která kdy na českém trhu byla.
V této souvislosti mne napadá úvaha, že když už je někdo
opravdu hodně vepředu, ukazuje cestu ostatním. Ale jak dokládá historie,
když dva dělají totéž, nebývá to totéž. Velkou výhodou EXIM Toursu je
např. existence dceřiných společností v dalších čtyřech evropských
zemích. Tedy to, že EXIM Tours služby, zejména v pobytových místech,
nakupuje v obrovských objemech.
Ano, naší velkou výhodou je, že počty klientů, pro něž nakupujeme a
kompletujeme služby, převyšují objemy klientů, pro něž nakupují další
české cestovní kanceláře. EXIM Tours je dnes jednou z největších
cestovních kanceláří na českém trhu. Naše služby jsou velmi kvalitní.
Dosahujeme vysoce konkurenčního poměru cena – kvalita, o němž si
dovolím tvrdit, že je v Česku nejvýhodnější. V celé řadě hotelů se
dokážeme dostat na neuvěřitelně nízké ceny, které promítáme do
kalkulací EXIM Toursu. Tím pádem jsou naše zájezdy při zachování stejné
nebo i lepší kvality výrazně levnější. V této filozofii budeme
pokračovat i v příštím roce. Smlouvy jsou již pochopitelně uzavřeny.
V mnoha případech jsou výrazně lepší než v roce 2003, takže na naše
klienty čekají milá překvapení v podobě výhodných cen, a to nehovořím
o systému slev, který již tradičně se zahájením prodejů z nových
katalogů EXIM Toursu nabízíme. Jinak očekáváme,že pokud nenastane
nějaká fatální situace, mohl by pro nás být rok 2004 v naší
třináctileté éře nejúspěšnějším.