Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Certifikační orgán CQS je největším českým certifikačním orgánem,
poskytujícím nejkomplexnější rozsah služeb. Byl založen s cílem stát
se součástí velké nadnárodní skupiny certifikačních společností sítě
IQNet, která pokrývá 33 % veškerých světových certifikačních aktivit.
V roce 1998 se CQS stal plnoprávným členem této sítě a je oprávněn
vydávat certifikáty IQNet stejně jako 35 dalších certifikačních
společností z celého světa.
Cestovní ruch prožívá nebývalý rozvoj. Organizací, které
v něm podnikají, je nejméně trojnásobně než před deseti lety. Ruku
v ruce s tím však narůstá konkurence a rizika neočekávaných ztrát.
Také proto se v poslední době jako nástroje pro zvýšení
konkurenceschopnosti začaly v organizacích tohoto typu zavádět systémy
managementu jakosti podle normy ISO 9001 včetně jejich následných
certifikací. Objevuje se ale otázka: Je certifikace podle norem ISO
9001 nutně základem úspěchu? Vedoucí certifikačního orgánu CQS Ing.
Marie Šebestové jsem se proto zeptal, jak vidí úlohu certifikace managementu
jakosti v cestovním ruchu.
Certifikát, kterého příslušné organizace dosáhly, by měl svědčit
o tom, že:
Paní inženýrko, která z oblastí cestovního ruchu má největší
předpoklady se o IQNet 9004 ucházet?
Hotelnictví a kongresová turistika. Přestože první atesty tohoto druhu byly
uděleny organizacím výrobním, prostředí velkých mezinárodních hotelů
je vhodným místem pro vznik systémů řízení postavených na promyšlené
práci s klientelou, optimalizaci a zkvalitňování procesů a výchově
personálu k excelentním výkonům. Prokázat úspěšnou aplikaci
manažerských nástrojů, korunovanou dobrými výsledky ve všech sférách,
je bezesporu motivující, i když ne jednoduchou záležitostí.
Na základě výše uvedené odpovědi Ing. Marie Šebestové jsem
následně o názor na IQNet 9004 požádal generálního ředitele hotelu
Holiday Inn Prague Conress Centre JUDr. Jana Filipa.
Není žádným tajemstvím, že se hotel Holiday Inn Prague Congress Centre od
svého prvopočátku vydal cestou kvality. Dosažení certifikace IQNet
9004 proto vnímám jako logické pokračování aplikace systému řízení
podle ISO 9001, které hotel Holiday Inn Prague Congress Centre obhájil
v loňském roce. IQNet 9004 je postaven na principech řízení v oblasti
silné konkurence. Inspiruje k dopracování nástrojů marketingového,
finančního, personálního a technického řízení. Samotný certifikát
IQNet 9004 pak nejenže hotelu umožňuje odskočit konkurenci na kvalitativně
vyšší úroveň, ale zároveň vůči zákazníkům z celého světa
zřetelně deklarovat jeho pozici na trhu. To nás na něm láká a podle mého
názoru nám výrazně pomůže při naplňování cílů trvalého důrazu na
kvalitu a profesionální péči o hosta.
CQS
Pod Lisem 129
171 02 Praha 8
tel.: 266 104 262
mobil: 603 223 407
fax: 284 680 037
e-mail:
msebestova@ezu.cz