Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Do soutěžních kategorií 47. ročníku Tourfilmu se přihlásilo 477 filmů a spotů, 163 multimédií ze 132 zemí světa. Grand Prix obdržel australský spot „Barossa. Be Consumed“ společnosti kwp! Advertising. Vítězem kategorie filmů do 30 minut se stal spot přihlášený agenturou CzechTourism „Come to the Czech Republic and experience your own story!“ „Velmi mě těší, že mezinárodní porota ocenila snímek znázorňující Českou republiku jako zemi, kde můžete prožít svůj vlastní příběh,“ okomentoval úspěch České centrály cestovního ruchu její generální ředitel Rostislav Vondruška.
Pojedenadvacáté se konal festival českých regionů – Tour Region Film. Porota v něm vybírala z 64 filmů, 35 spotů a 30 multimédií. Grand Prix získal spot agentury ACT Media „Vítejte v Plzni“. V kategorii filmů zvítězil snímek nejmladšího turistického regionu Toulava „Toulava… kardiozážitek i pro Tebe“. Druhý skončil film VideoBrothers „Znojemské vinobraní“ a třetí „Propagační spot Montanregion Krušnohoří UNESCO“ Karlovarského kraje. Cenu poroty získaly Léčebné lázně Mariánské Lázně za „Mariánské Lázně v 5 minutách“, Kutnohorsko.cz za „Cuthna Antiqua“ a Destinační management turistické oblasti Beskydy-Valašsko za snímek „Ideální zimní dovolená v Beskydech“. V Kategorii spoty má první místo snímek Dolní oblasti Vítkovice „Pozvánka do Dolních Vítkovic“, druhé spot Města Žatec, Turistického informačního centra „Žatec 1010“, třetí Města Mikulov „Mikulov s přívlastkem“. Cenu poroty získal spot VideoBrothers „Znojemské vinobraní 2014 – upoutávka“ a spot Aqualand Moravia „Aqualand Moravia“. V kategorii multimédia bylo první www.kladskepomezidetem.cz společnosti Branka, druhé www.jestedliberec.cz Libereckého kraje, třetí „Mobilní aplikace inCity Hradec Králové“ statutárního města Hradec Králové. Cenu poroty získaly: http://www.turistika.cz/trasy/video společnosti Turistika a „GEOFUN“ společnosti World Media Partners.

Tourfilmu 2014 vévodilo Maroko

Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism v karlovarských hotelech Thermal a Grandhotel Pupp pořádala 9. až 11. října 2014 již 47. ročník mezinárodního festivalu turistických filmů Tourfilm, jehož partnerskou zemí bylo Marocké království, 21. ročník festivalu filmů a spotů prezentujících atraktivity regionů Čech, Moravy a Slezska Tour Region Film a přehlídku turistických map a průvodců Tourmap. Pana Rudolfa Mašatu, pověřeného ředitele Lázeňského hotelu Thermal, v němž se řada festivalových akcí odehrávala, jsem při té příležitosti požádal o vyjádření.
Mnoho lidí si Thermal spojuje především s Mezinárodním filmovým festivalem Karlovy Vary. A zaslouženě, protože právě kvůli němu byl postaven a před sedmatřiceti lety přivítal první hosty. Řadu let už jsme ale i místem konání na světě nejstaršího mezinárodního festivalu filmů s turistickou tematikou Tourfilm a národního Region Tour Filmu. Jak napovídá počet téměř pěti set snímků a spotů i grandiózní doprovodný program, je to skutečně velká akce. Sepětí mezinárodního Tourfilmu a národního Tour Region Filmu je inspirativní. Nejen Česko se má od světa co učit, také zahraniční tvůrci mohou u těch českých nacházet inspiraci. Podobně je tomu v naší hotelové branži. I v ní je užitečné poznávat, jak to dělají ve světě, a nedělat překonané chyby. Prošel jsem 132 zeměmi světa, řadou z nich několikrát. Dvacet let jsem totiž pracoval na čtyř- a pětihvězdičkových západoněmeckých hotelových lodích, které dělaly hlavně cesty kolem světa. Byla to inspirativní škola života, z níž doteď čerpám. Jsem přesvědčen, že hodně věcí se dá uplatnit i u nás. Na co je v první řadě v naší branži – a to kdekoliv na světě – třeba klást největší důraz, je servis. Posledních jedenáct let působím v Karlových Varech. Mimo jiné jsem tu do provozu uváděl Savoy Westend Hotel. V Česku je ještě hodně prostoru ke zlepšování, abychom očekávání hostů – a je jedno, odkud jsou – vycházeli vstříc. V Thermalu se to díky přístupu a profesionalitě mých kolegů daří. Jsme jeden tým, a abychom mohli být skutečně úspěšní, záleží na každém jednom z nás. Thermal je strategicky dobře posazený hotel, je branou do lázeňské zóny Karlových Varů. Díky konceptu lázeňského a festivalového hotelu má obrovský potenciál a já vím, jak jej využívat. Přeji pořadateli obou festivalů, České centrále cestovního ruchu – CzechTourism, jmenovitě jejímu generálnímu řediteli panu Vondruškovi, po jehož příchodu do této státní agentury pro podporu cestovního ruchu se festivalový program Tourfilmu a Region Tour Filmu rozšířil do našich kongresových prostor a před hotel Thermal, a stal se tak dostupný občanům Karlových Varů, hodně štěstí a už se těším na příští ročník.