Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.

Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001

To, proč se lidé vracejí

Chata Pieniny na Dunajci

těží ze strategické polohy u výstupiště pltí a hraničního přechodu do Polska – Szczawnica v Pieninském národním parku. Z toho, že jejím provozovatelem je vnuk zakladatele pltnictví na Dunajci pana Gašpara Gondeka – Kapera, jenž se na generace dopředu zasloužil o rozvoj cestovního ruchu v tomto regionu. Z místního goralského folkloru. Z toho, že je východištěm pěších túr a cyklotras. Z dispozic k sjezdovému (vlek 1000 m) a běžkovému lyžování. Chata má 51 lůžek. Je tu vinárna (45), restaurace (52), salonek (12), letní terasa (150) a venkovní zastřešený barbecue (150). Podnik zabezpečuje plavbu na pltích, jízdu kočárem či na saních, dopravu autobusy i mikrobusy, průvodcovské služby a pikniky v přírodě s goralskou muzikou (pečení beranů a prasat, kotlíkový guláš, živáňskou aj.)

na navštívená místa, je, že jim tam bylo dobře. Mě tak na Dunajci bylo poprvé v roce 1987. Proto jsme začátkem léta se syny Martinem (13) a Matoušem (9) využili pozvání pana Gondeka. Martin o tom napsal:

Den 1
Po včerejší túře přes Boboty a tiesňavy Malé Fatry se mi vůbec nechtělo vstávat. Po snídani jízda raftem z Červeného Kláštora k Chatě Pieniny. Byla super! Po obědě tátu zlákali na místní specialitu – „lyžu“. Dospělí se vydatně bavili, a tak jsme s bráchou šli hrát tenis. Po tenise jsem byl nucen udělat bráchovi lodičku, protože už neměl co zničit nebo ztratit.

Den 2
Probuzení a hned poté snídaně s párkem a palačinkou. Pak jsme se vydali do Polska. Protože jsme já ani brácha neměli pas, policie nás tam nepustila a táta ušetřil spoustu zlotých, které by za nás utratil na bobové dráze. Vydali jsme se na jeden z horských hřbetů na slovenské straně. Po obědě jsme si půjčili kola a jeli podél Dunajce do Červeného Kláštora. Prohlédli si klášter a zpátky se plavili pltí. Super!

Den 3
Snídaně a poté odjezd směr Lomnický štít. Jízdenky ze Skalnatého plesa na Lomničák jsou ale až na třetí hodinu, takže jedeme do Popradu do Aqua City na tobogany. Po návratu večeře a tenis.

Den 4
Byl jsem přinucen vstát už v deset hodin. Snídaňooběd. Poté tenis. Bratr oblečen skočil do potoka. Odpoledne jsme jeli do Belianských jeskyní. Byly obrovské! Po návratu tátu pasovali na gorala. Večeře – skvělá místní specialita, pstruh uzený na bukových pilinách. Mňam!