Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Terma Travel – leader českého lázeňství

Mnozí čtenáři mohou být takto jednoznačným titulkem překvapeni. Někteří zaskočení a jistě se najdou i tací, kteří s ním budou zásadně nesouhlasit. Věříme však, že vás po přečtení následujících řádků přesvědčíme. Pravidelní čtenáři časopisu vědí, že podobná tvrzení není zvykem „vypouštět na světlo světa“, aniž by je bylo možné doložit. V průběhu minulých týdnů jsme se proto podrobně seznámili s velice zajímavými fakty a velmi rádi se s vámi o některé z nich podělíme.

Fahraddin Mirzoev
společnost Terma Travel založil v roce 1997 jako incomingovou cestovní agenturu od samého počátku orientovanou na lázeňský turismus. Za situace, kdy byl tento rozvinutý trh víceméně rozebraný velkými a etablovanými touroperátory, se založení nové incomigové firmy jevilo jako počin, kterému netřeba věnovat velkou pozornost. To, že se během následujících deseti let z Terma Travel stane gigant mezi českými touroperátory, tenkrát čekal asi málokdo. Pochopitelně kromě pana Fahraddina Mirzoeva.

Několik čísel

  • vždyť koneckonců především ta jsou dokladem míry úspěchu či neúspěchu v jakémkoli oboru podnikání. Roční obrat Terma Travel v roce 2007 (tedy přesně desátý rok po založení) činil přes jednu miliardu korun, konkrétně 1150 mil. Kč. Toto číslo není ohromující jen absolutní hodnotou, ale i tím, že tohoto výkonu bylo dosaženo neuvěřitelným meziročním nárůstem o více než 50 % oproti roku 2006. V této souvislosti jistě málokoho překvapí záměr pana Mirzoeva přesáhnout v roce 2010 čtyřmili­ardovou hranici obratu.

Těchto výsledků Terma Travel dosahuje díky:
· vynikající profesionální práci všech svých (v tuto chvíli 62) zaměstnanců, na něž jsou kladeny velmi vysoké nároky a kteří jsou za odváděnou práci nadstandardně hodnoceni;
· velmi sofistikovanému systému rezervací a vnitřní komunikaci ve firmě;
· vysokým investicím do softwarového vybavení společnosti a do nejpokročilejších informačních technologií;
· vlastnímu špičkovému vozovému parku v souhrnné hodnotě více než 30 mil. Kč čítajícímu 25 vozů značky Mercedes (zejména modelů Viano);
· na české poměry velmi nadstandardní úrovni vlastního guest service (slušivé uniformy pro všechny zaměstnance včetně řidičů, pravidelné, ve většině případů každodenní, vlastní guest service všem svým klientům v lobby či jiných vhodných prostorách partnerských hotelů, vysoká jazyková vybavenost všech pracovníků a celkově vysoká firemní kultura);
· permanentním vyhledáváním nových trhů (za poslední rok Terma Travel např. zaznamenala ve spolkových zemích Německa nárůst o 100 %);
· rozšiřováním nabízených produktů i mimo lázeňskou sféru (v roce 2005 Terma Travel začala intenzivně nabízet i klasické krátkodobé turistické pobyty v Praze a v roce 2007 již více než 15 % všech svých klientů ubytovávala právě v pražských hotelích).

Nejvíce klientů
Terma Travel v loňském roce přivezla z Ruské federace, Ukrajiny a USA. Připočteme-li ke všemu výše uvedenému ještě to, že intenzivně spolupracuje s více než stovkou lázeňských hotelů v České republice a v téměř padesáti z nich „odebrala“ v loňském roce více než jeden tisíc roomnights, že v roce 2007 přivezla do českých lázní více než sedmadvacet tisíc klientů, je jasné, proč jsme pro tento náš článek použili tak odvážný titulek.