Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Strategie, do jejíž realizace chceme zapojit co nejvíc subjektů

Mgr. Martin Mráz

Jsem rád, že mohu navazovat na spoustu úspěšných kroků, které agentura CzechTourism realizovala. Zejména na to, že ve spolupráci s Ministerstvem pro místní rozvoj ČR a Centrem pro regionální rozvoj ČR připravila řadu evropských projektů, které výrazně podpoří prezentaci naší země v zahraničí i v tuzemsku. Stěžejním předpokladem pro další úspěšný postup bude vytvoření jednotné marketingové strategie cestovního ruchu České republiky a její důsledná implementace. Velmi zajímavý bude partnerský projekt s regiony, který by mohl být jakýmsi prvním testem spolupráce v intencích připravovaného zákona o cestovním ruchu, na němž na Ministerstvu pro místní rozvoj ČR intenzivně pracují lidé ze Sekce legislativně právní a z Odboru cestovního ruchu.

S ředitelem odboru Strategie a marketingové komunikace České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Mgr. Markem Mrázem se potkáváme 1. března 2011. Není to ale naše první setkání. Poprvé se tak stalo na slavnostním vyhlášení výsledků soutěže EDEN (European Destination of ExcelleNce) pro Českou republiku v hotelu Voroněž v Brně 26. května 2009, v níž v tom roce zvítězilo České Švýcarsko (viz www.e-vsudybyl.cz, článek: „Ministr Rostislav Vondruška předal historicky první titul EDEN“).
Ano, devět let jsem pracoval jako ředitel společnosti České Švýcarsko, jež měla mimo jiné na starosti destinační management. Destinačnímu marketingu jsme se věnovali velmi intenzivně a v této činnosti dosáhli mnoha úspěchů.

České Švýcarsko je nádherné. Leč nádherných a neméně atraktivních míst jsou u nás ve Slezsku, na Moravě a v Čechách spousty. V čem tkví úspěch Destinačního managementu České Švýcarsko?
Jenom krásná krajina by opravdu nestačila. Klíčové prvky úspěchu byly zhruba tři, a krajina byla jedním z nich. Dokázali jsme zejména navázat na tradici z dob romantismu, kdy tuto oblast pro svět objevili dva romantičtí malíři původem ze Švýcarska. Pro současný svět pak dva fotografové, kteří ji zachycují nesmírně působivou formou. Pro náš destinační management už bylo poměrně snadné jejich tvorbu uplatnit v rámci marketingové podpory a prezentovat České Švýcarsko jako mimořádnou destinaci. V rámci partnerského marketingu se nám podařilo postavit destinační model, na němž spolu s námi participovala řada „hráčů“ z řad veřejné správy a podnikatelů. Neposledním prvkem pak bylo naše úzké sepětí se Saským Švýcarskem, které disponuje jedním z nejlepších destinačních managementů v celé Spolkové republice Německo. V pomyslné „mikrolaboratoři“ Českosaské Švýcarsko se nám tak podařilo prokázat, že i na první pohled periferní region se dá prezentovat mimořádným způsobem. Že tento přístup přináší zajímavé kvantifikovatelné výsledky s desetiprocentním meziročním nárůstem návštěvnosti. I proto je pro mne má současná práce velkou výzvou, odprezentovat (pro mnohé cílové skupiny v zahraničí periferní) Českou republiku mimořádným způsobem.

Státní agentura CzechTourism vstupuje do nové dekády. Její generální ředitel Ing. Rostislav Vondruška uvedl, že jejím stěžejním směřováním bude prosazení jednotné marketingové strategie cestovního ruchu České republiky.
Ano, pan ředitel zahájil novou, vysoce dynamickou, ambiciózní etapu fungování naší agentury. Zmíněná strategie by měla dát rámec připravovaným marketingovým aktivitám. Definovat cílovou pozici, segmenty i nástroje. A protože marketing je proces, jenž mj. zajišťuje poznání, předvídání, ovlivňování a uspokojování potřeb cílových skupin (v našem případě potenciálních zahraničních a tuzemských návštěvníků Česka), významný podíl při jejich zacílení a definování, čím je oslovovat (aby kampaně, kterými je budeme získávat k návštěvám a pobytům na územích České republiky, měly co nejvyšší účinnost), bude sehrávat Odbor výzkumů, trendů a inovací CzechTourismu a činnost odrážející se v jeho názvu. Věřím, že se nám do realizace této strategie podaří zapojit co nejvíc subjektů z řad státní správy, samospráv, pro­fesních a oborových sdružení i podnikatelských subjektů. Implementace půjde krok za krokem. Začneme marketingovou koncepcí, zaměřenou do velké míry na bonitní návštěvníky. Ta stanoví koncept destinačního image, který se odrazí i ve změně destinačního brandu. Nejen změnou loga České republiky, claimu či sloganu, ale zejména nastavením systému integrované komunikace a vhodným načasováním bude vytvářet podmínky pro zvyšování návštěvnosti (všech) regionů České republiky (tedy i Prahy). Budeme pokračovat jednotlivými, zejména integrovanými kampaněmi, s cílem posilovat ekonomické přínosy účastníků cestovního ruchu v českých, slezských a moravských destinacích (regionech a místech). Musíme oslovit skvělé textaře, fotografy, grafiky, režiséry, agentury atd. a vytvořit silné kreativní týmy. Zkrátka, čeká nás spousta práce.