Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Společenská nápověda

První dojem rozhoduje

Neznalost vyjádřením neúcty
Naše společnost se rychle otvírá světu. Přejeme si udělat dobrý dojem na nové lidi, se kterými se setkáváme, a samozřejmě udržet a zlepšovat kontakty, které už máme. K tomu potřebujeme mít tu správnou sebedůvěru a zároveň i citlivost a takt, abychom v každé situaci zůstali sami sebou, zapůsobili na jiné tak, jak si přejeme a úspěšně propluli nečekanými úskalími. Velkým pomocníkem jsou nám společenská pravidla. Vznikla a neustále se přizpůsobují své době právě proto, aby nám usnadnila a zpříjemnila komunikaci. Nový, volnější svět nezrušil jejich potřebnost. Jejich neznalost je nejen vyjádřením neúcty k těm druhým, ale, jak autorka knížky trefně říká, je výsledkem neúcty k sobě samému.

Psychologie mezilidských vztahů
Útlá knížka Evy Filipové přichází na trh jako vítaný pomocník čtenářům kteréhokoliv věku a společenského postavení. Nemůže obsáhnout celé široké spektrum pravidel. Autorce se v ní ale podařilo vtipně a přitom přehledně shrnout to nejdůležitější, co potřebuje vědět každý k tomu, aby ve společnosti nejen obstál, ale navázal a udržel kontakty, které potřebuje jak pro svou práci, tak i pro svou radost a povznesení. Navíc proti klasickým návodům pro správné společenské chování autorka také přidává základní poznatky moderní psychologie mezilidských vztahů. Jsou cenné zvláště v neverbální oblasti. Tam mohou pomoci podpořit intuici, zejména povšimnout si drobných gest prozrazujících neupřímnost nebo nedobré záměry skrývané třeba i za bezchybným formálním chováním.

Rozpoznat, kdo dobrý manažer
V kapitole Společnost se dozvíte mimo jiné jak chodit do společnosti, jak představovat a oslovovat, jak a kdy telefonovat, co znamenají profesionální tituly a co lze vyčíst z pozvánky. Kapitola Stolování provádí situacemi při pozvání do restaurace, upozorňuje na základy stolování i na rizika při objednávání a pojídání jídel neznámých. Kapitola Profesní nezbytnosti přehledně informuje o správném oblečení a vystupování v pracovních situacích, kapitola Komunikace beze slov shrnuje nové poznatky psychologů, které snad ani nelze zahrnout mezi pravidla, ale které odkrývají roušku komunikace, jíž si mnohdy nejsme ke své škodě vědomi. Kapitola Zásady manažera shrnuje, jak hospodařit se svým časem, jak se chovat při přijímacím pohovoru, jak motivovat podřízené a jak úspěšně řídit pracovní tým. Také nám umožní rychle rozpoznat, kdo dobrý manažer je a kdo není. Jistě nebude na škodu uvědomit si varovné signály špatného manažera a prchnout, dokud je čas!

První dojem rozhoduje
První dojem rozhoduje o tom, zda nový vztah bude či nebude úspěšný. Vytvoří se během několika minut, ale napravit ho je velmi namáhavé a často i nemožné. Už proto je pročtení a zejména promyšlení a osvojení si nabízeného textu velmi cennou pomocí pro umění účinně praktikovat společenská pravidla – tu nejhodnotnější a nejpříjemnější mezilidskou komunikaci, kterou každý bez výjimky – snad kromě poustevníků – neustále potřebuje.
Jana Outratová

Publikaci vydalo nakladatelství Petra v roce 2004 a je k dostání u knihkupců v běžné distribuční síti.