Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Holiday Inn Prague Congress Centre, zcela nekuřácký čtyřhvězdičkový hotel ve svěžím designu v sousedství Kongresového centra Praha u bran starobylého Vyšehradu, pět minut jízdy metrem z centra Prahy do stejnojmenné stanice, je oázou pohodlí. Disponuje 251 pokojem, konferenčním zázemím, letní i zimní zahradou. Celoroční nabídka specialit jeho Café-restaurantu Esprit uspokojí i nejnáročnější labužníky. Lidem, zejména těm pracujícím v docházkové vzdálenosti, kteří chtějí vnést kulinářské zážitky i do všedních dnů, je k dispozici Délicatesse Shop nabízející klasické obědové menu s polévkou a výběrem ze dvou hlavních jídel.

Spojení s nejvýznamnějším kongresovým centrem České republiky přináší výzvy

Čtvrté číslo Všudybylu na jaře roku 2001 avizovalo chystané otevření hotelu Holiday Inn Congress Prague Centre v sousedství Kongresového centra Praha. V té souvislosti jsem tenkrát podotkl, že největším zázrakem vesmíru je jeho fungování, a že i úroveň chodu hotelu se do značné míry odvíjí od řízení procesů – organizace práce. 22. září 2014 se potkávám se současným generálním ředitelem tohoto hotelu Petrem Veselým.
Pane řediteli, dovolte mi, ač s mnohaměsíčním zpožděním, blahopřát vám ke jmenování.
Určitě je příjemné nastoupit do takovéhoto hotelu. Naposledy jsem byl zaměstnán v hotelovém řetězci na pozici provozního ředitele a to si člověk přímou zodpovědnost až tak neužije. Tady je to zajímavá příležitost. Holiday Inn Congress Prague Centre je velký dům a jeho spojení s nejvýznamnějším kongresovým centrem České republiky přináší velké výzvy.

Předtím, než jste působil ve vedení hotelového řetězce, jste vedl několik vysoce renomovaných hotelů. V čem je tento výjimečný?
Hrdě říkáme: tím, že jsme v centru dění. Oblast Vyšehradu je zajímavý prostor, který láká i leisure klienty. A vprostřed dění jsme také díky Kongresovému centru Praha, které každoročně zajišťuje řadu kongresů pro účastníky z celého světa. Ti se přitom seznamují s Prahou a naším hotelem. Skupinová a individuální klientela jsou dva světy a my se snažíme, abychom uspokojovali oba segmenty a prodávali jim služby „šité“ na míru.
Šéfkuchař hotelu Holiday Inn Congress Prague Centre Radek Benetka ještě víc osvěžil tradičně dobrou gastronomii našeho hotelu. Vycházíme tím vstříc poptávce lidí pracujících v obchodně-administrativních budovách v našem okolí včetně zaměstnanců pražského magistrátu, a nejen nabídkou obědů. Velmi oblíbené je sezónní menu – vybíráme to nejlepší, čím naše podnebné pásmo přírodu právě obdařilo. V Délicatesse bistru rozšiřujeme nabídku take away, které tu má rovněž tradici, a zařazujeme do ní i moderní věci. O tuto službu je čím dál větší zájem, a tak připravovaný nový koncept bistra umožní přinést si domů třeba večeři pokaždé v jiném stylu.

Vaše zahrada je místem, kde se odehrává řada zajímavých akcí.
Ano, je oázou pohody v centru Prahy. Když nezlobí počasí, je v ní příjemné posezení. Pokud zlobí, neméně příjemně je v naší Oranžerii. Jsme vyhledáváni řadou firem, které u nás v podstatě denně pořádají různá setkání – školení, prezentace produktů, zasedání správních orgánů a společenské události. A oslovujeme nejen korporátní klientelu, daří se nám získávat i tu individuální. U ní se zaměřujeme zejména na větší objem obchodu o víkendech a pro letní sezonu.
V listopadu přicházíme s novým typem gastronomických akcí. Otevíráme Gastro Club Holiday Inn. Jedním z jeho prvních počinů bude svatomartinská husa servírovaná ve venkovsky stylizovaném prostředí, s alegorií sv. Martina, což bude zajímavé i pro návštěvníky bydlící v okolí hotelu – okusit něco tradičního, ve špičkové úpravě a v zajímavém prostředí.

Pane řediteli, s vaší osobou je spjata zdařilá tradiční Jahodová party. Ta poslední se konala začátkem letošního léta tady, na Vyšehradě. Šemík z toho byl natolik u vytržení, že místo k Neumětelům připádil do Holiday Inn Congress Prague Centre.
Ano, i zde jsme naší poměrně široké korporátní klientele a partnerům před prázdninami nabídli osvěžení v podobě právě v té době dozrávajících jahod. Jahody symbolizují nástup léta a dovolených a naše party je tím očekávanější. Přišlo přes tři sta hostů a my jim prezentovali jahody v rozmanitých formách coby součást řady pokrmů. Měli jsme štěstí i na počasí, a tak jsme v plné parádě představili tu část seriálu „Hledání ztraceného času“ pana Čáslavského, která hovoří o Vyšehradu. To abychom přiblížili místo, kde se nacházíme. A Šemík? Zkrátka nechali jsme na naši zahradu přijet Horymíra.

A jeho kůň, byť tu neměl šanci vrhnout se přes palisádu do Vltavy, se ukázal společensky velmi zdatným. Úspěšně zvládnutou Jahodovou party, včetně pěveckého vystoupení personálu hotelu Holiday Inn Congress Prague Centre, jste spolu s báječně se bavícími hosty prokázali, že i dospělí si mohou hrát.
Hodláme pro korporátní klientelu připravovat víc eventů a do své činnosti vnášet další programovou náplň. Proto vedle těch gastrono­mických pořádáme i ochutnávky chystaných programů, které se mají odehrávat v sousedním Kongresovém centru Praha. Teď to byl třeba muzikál Mamma Mia!. Měli jsme tu houslového mistra a zakladatele Virtuosi di Praga Oldřicha Vlčka. Teď si povídáme o možnostech spojení hudby a gastronomie. Je nač se těšit!

Pane řediteli, řadu let jste stál v čele České barmanské asociace, doteď zasedáte v mezinárodních porotách. Stíhá české hotelnictví světovou špičku?
Stíhá technologicky. Všichni, kdo v této branži působíme, zaznamenáváme čím dál výrazněji se prosazující fenomén elektronického obchodu. Včetně serverů jako Booking.com, Hotels.com, Expedia.com a dalších, ty teď hotelovému byznysu vládnou. Hotely jsou velmi citlivé na jakýkoliv geopolitický posun. V posledních deseti letech je vidět, že si je hosté vybírají především podle recenzí. To daleko víc zavazuje ke špičkovému výkonu. Jakékoliv pochybení se provozovateli hotelu vymstí ve formě negativních referencí. My jako součást hotelového řetězce IHG jsme s globálním virtuálním prostorem těsně spjati. Je to komunikační platforma, která nám významně umožňuje se prosazovat. Mění se totiž situace. Například PCO (professional congress organizers) dřív zajišťovali ubytování kompletně. Dnes poptávky ubytování účastníků kongresů a dalších akcí velmi často přicházejí přes webové portály přímo k nám.