Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Mikenopa a.s.
je systémovým integrátorem a specializovaným dodavatelem špičkových informačních technologií a služeb pro hotely, business centra a speciální rezidenční projekty. Je významným hráčem na trhu uzavřených areálů. Působí v řadě zemí světa. Kromě Česka a Slovenska má své pobočky v Ruské federaci, Rumunsku a Řecku. Jí realizované systémy a služby přinášejí provozovatelům další příjmy a výrazné provozní úspory.

Provozovatelům hotelů poskytuje tyto systémy:

Vysokorychlostní internet pro hosty
Již šest let polovina českých pětihvězdičkových hotelů používá systém Fast@Friendly Internet Access ® od Mikenopy. Jde o systém dávající hostovi možnost kombinovat připojení kabelem nebo bezdrátově (Wi-Fi) s možnostmi volby garantované rychlosti a případného zpoplatnění.

HotelPrint:
Jde o službu navazující na vysokorychlostní internet. Systém umožňuje bezpečný tisk v hotelové síti. Každý tiskový soubor je chráněn individuálním PINem hosta a vytiskne se teprve po aktivaci PINu.

Integrovaný systém „zábavy na pokoji“ (In-Room Entertainment)
Zábava na pokoji dnes už zdaleka není jen sledování televizních pořadů. Moderní systém zábavy na pokoji umožní sledovat až několik stovek mezinárodních TV kanálů. Dále nabízí knihovnu digitálních filmů čítajících – dle volby hotelů – od 50 titulů až po jeden tisíc filmů formou Video On Demand.
Na to navazuje interaktivní sekce Hotel Services, kde si host může zmáčknutím tlačítka dálkového ovládání objednat například snídani na pokoj nebo třeba masáž.
A dále systém nabízí hry, informace o destinaci, internet na TV obrazovce. Novinkou jsou filmy v kvalitě vysokého rozlišení (High Definition) nebo možnost připojit k hotelové TV svoji vlastní digitální kameru, DVD přehrávač, notebook či iPOD a prohlížet si na TV svůj vlastní obsah.

Digital Signage
V moderních hotelích získávají systémy digital signage značnou oblibu. Systém DigiPanels ® od Mikenopy si hoteliéři oblíbili pro jeho variabilitu velikosti systému, úpravy na míru hotelu, řešení neobvyklých požadavků a kvalitní lokální support.

IP telefonie
Systém telefonie postavený na IP protokolu umožňuje – vedle klasického telefonování – celou řadu neklasických služeb – Group Messaging (informace jen pro vybrané skupiny), Group Wake Up (probouzení celé skupiny hostů v určitý čas), informace o odletech letadel, vlastní hlasovou schránku apod. Jazyk ovládání telefonu se automaticky nastavuje podle národnosti, kterou host uvede při ubytování tj. check-in.

Automatické milibary
Minibary, jakožto ledničky na pokoji, které umožní hostu i půlnoční osvěžení, prošly významnou technologickou inovací. V pojetí automatických minibarů jde o systém, kdy senzory uvnitř ledničky samy hlásí spotřebu hosta a poskytují rovněž řadu provozních výhod. Například, že obsluha nemusí obcházet všechny pokoje s plným sortimentem, ale navštěvuje jen ty pokoje, kde došlo ke spotřebě.

Audio a video pro meeting roomy
Mikenopa navrhuje a dodává kompletní zvukové aparatury a zobrazovací systémy pro jednací místnosti a konferenční centra, včetně hlavních integrovaných ovládacích panelů.
Realizace jsou od malých jednacích místností až po sál pro 2 000 účastníků.

Developerům a provozovatelům hotelů nabízí:

Service & Maintenance systémů
Ke všem dodávaným systémům Mikenopa poskytuje služby servisu a údržby zahrnující (v závislosti na typu kontraktu): pravidelnou diagnostiku stavu systému, trvalý monitoring; pravidelnou údržbu, update a předcházení problémům; rychlou reakční dobu na vzniklý problém (dle typu smlouvy: od 6 hod. do 24 hod.); hot swap výměnu klíčových prvků systému za servisní produkt; pomoc a zásah na místě aj.

Hot-Line 24×7
Služba telefonické podpory funguje v režimu 24×7 česky, rusky, anglicky, a to nejen pro vybrané IT manažery hotelů, ale v některých případech i přímo pro hotelové hosty!

Outsourcingové služby
V řadě předních hotelů figurují pracovníci Mikenopy jako outsourcingoví dodavatelé konkrétních služeb pro hotelové hosty. Mezi hlavními klienty těchto služeb jsou oba pražské Hiltony, všechny české hotely skupiny Marriott International, Clarion Congress Hotel Prague, InterContinental Athens, Hilton Athens a další.

Komplexní dodávka
Hoteloví developeři oceňují možnost spolupracovat s Mikenopou od okamžiku ideového návrhu přes návrh technologií, zpracování příslušného projektu až po vlastní realizaci.

Špičkou mezi systémovými integrátory informačních technologií v hotelovém byznysu

S Milanem Hanušem, ředitelem pro business development, a Miroslavem Hanušem, generálním ředitelem společnosti Mikenopa, a.s., se potkávám v souvislosti s připravovaným hotelovým vydáním Všudybylu. Pánové, jak vznikla Mikenopa?
Na začátku byl projekt dvou bratrů, k němuž záhy přibyli další tři partneři. Firma vznikla v létě 2001 jako dodavatel zařízení pro připojení na vysokorychlostní internet.
Hned od začátku jsme zkoušeli celou řadu samostatných projektů, které souvisely s internetem, jedním z nich byl například první operátor internetové telefonie Fayn. A dalším takovým projektem – systémem vysokorychlostního internetu pro hotelové hosty – jsme v roce 2002 vstoupili do světa hotelů. Záhy jsme zjistili, že svět hotelů klade na dodavatele zcela jiné požadavky, než jsme znali ze světa IT. Že klienta až tak nezajímají informační technologie, ale to, co je nad nimi, zajištění funkcí, kvůli kterým jsou zaváděny.

O tom, že reprezentujete špičku mezi systémovými integrátory informačních technologií, svědčí vaše realizace v Clarion Congress Hotel Prague****, který je jedním z nejlépe technologicky vybavených kongresových hotelů u nás.
Ano, je to tak. Vysočanský Clarion byl určitě prubířským kamenem pro všechny zúčastněné dodavatele, vždyť hotel podobné velikosti se v Praze neotevíral snad patnáct let! Nicméně nové technologie se nezadržitelně valí do Prahy obrovským tempem. Nyní se připravujeme na instalaci technologicky nejvyspělejšího hotelu v Praze, kterým bude od listopadu pražský Budha Bar Hotel. Nepřeháníme – v tomto hotelu bude k vidění skutečně to nejlepší, co je na této planetě v hotelových technologiích k mání.
Mikenopa se stala pro developery hotelů partnerem, který je schopen pomoci od ideového návrhu hotelu přes konzultace při výběru nejrůznějších technologií, spolupráce na tvorbě projektové dokumentace až po vlastní instalaci a projektový management instalace a konfigurace všech dodávaných systémů. Po realizaci společnost zajišťuje specializované servisy všech systémů. Víte, tak, jak technologie postupují, jsme svědky trendu, kdy se dílčí samostatné hotelové systémy integrují do několika málo logických celků, které nabízejí vyšší stupeň komfortu hosta. Proto trvale sledujeme technologické trendy, které definují nejagilnější světové řetězce zejména na americkém trhu; zde jmenujme především Marriott International, Hilton International, Mandarin Oriental. Dává nám to určitý nadhled, protože víme, kam vývoj směřuje v Evropě a s jistým zpožděním i na trzích v Česku, na Slovensku, v Řecku, Rumunsku a Rusku. To nejprogresivnější, co se v naší branži děje v Česku i na Slovensku, je z devadesáti procent následování trendů přicházejících ze Spojených států amerických. Ale musíme dodat, že toto zpoždění v zavádění nejnovějších trendů se zkracuje na jednotky měsíců, v některých případech – Budha Bar Praha – dokonce týdnů.

Když jsem koncem minulého tisíciletí v interview „Prostředník, který nebude přidávat hodnotu – zmizí“ hovořil s Janem Mühlfeitem, dnes viceprezidentem pro Evropu společnosti Microsoft Corporation, mj. řekl: „Informační technologie vytváří hřiště a předepisují pravidla byznysu pro příští tisíciletí.“
A už jsme v něm. Ani ne deset let od vašeho rozhovoru informační technologie bezesporu pravidla byznysu předepisují a od izolovaných systémů směřují do integrovaných celků, což je přesně to, čím, se Mikenopa zabývá. Ano, jsme integrátorem funkčně spojených systémů, a v tomto ohledu se díváme dopředu a hledáme, jak ještě lépe dosáhnout funkčních synergií z propojení jednotlivých systémů. Např. v Clarionu jsme umožnili, aby host sledoval průběh své konference z pohodlí hotelového pokoje na obrazovce hotelové televize.

Jedna věc jsou trendy a technologie a druhá zohlednění místních zvyklostí. Podnikáte nejen na Slovensku a v Česku…
Ano, to je jeden s aspektů, na který bereme velký zřetel. V každé zemi je hotelový trh jinak utvářen, je v jiné fázi vývoje a samozřejmě se do hotelnictví v dané zemi nesmírným způsobem promítá lokální kultura, tradice a dokonce i nedávná historie.
Proto v místě, kde chceme dlouhodobě působit, zakládáme lokální pobočku s místními lidmi, ať už v řeckých Athénách, v Rumunsku v Bukurešti a v Ruské federaci v Moskvě. U služeb lidem by bylo zásadní chybou opomíjet vliv tradic a kultury. Není to tedy „jen“ o dodávkách integrovaných systémů a jejich odborném servisu, ale také o uživatelském komfortu vycházejícím z místní kultury, ale respektující i mezinárodní standardy daného hotelu. Ve vybraných hotelích fungujeme kupříkladu jako outsourcovaný partner na obsluhu konferencí. Typicky v pražských Hiltonech a Marriottu, kde takto působíme již pět let. V athénském Hiltonu a InterContinentalu jsme již druhým rokem. Lidé, kteří vám všude tam se sítěmi a Internetem pomohou, jsou lidé z Mikenopy.
Nyní se snažíme oslovit nadnárodní hotelové řetězce a mezinárodní developery, kterým může přijít vhod naše nadnárodní působení. Např. významnou slovenskou finanční skupinu J&T, která ze Slovenska expanduje nejen do Česka, ale i do Ruska. Tedy, pokud se nám dobře spolupracovalo na Slovensku, proč bychom nepokračovali na jejich projektech v Česku nebo třeba v Ruské federaci? V našem byznysu proto hledáme nejen ukotvení na daném lokálním trhu, ale i nadnárodní partnery, a v rámci Evropy je jednoznačně vidíme.

Co segmenty mimo hotelnictví?
Z hlediska toho, co nabízíme, jsou v České republice aktuální např. business centra. Jestliže jsme schopni dělat to, co realizujeme v hotelích, můžeme naprosto sebevědomě přijít a navrhnout business centrum. V západní Evropě do segmentu Hospitality zahrnují i nemocnice, lázeňské domy, sanatoria, domovy důchodců atd. To je další oblast, která v Česku a na Slovensku půjde nahoru. Očekáváme rostoucí požadavky na kvalitu poskytovaných služeb, a bude to také pro nás velká příležitost.