Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Služeb Čedoku využívá stále více klientů jiných cestovních kanceláří

Cestovatelé jsou stále náročnější
Léto pomalu končí a je čas na hodnocení letní sezony z pohledu výjezdové turistiky. Letní sezona byla pro Čedok neobvykle úspěšná. Zájem byl ze strany nejenom tradičních klientů, kteří jezdí s Čedokem každoročně, ale zaznamenali jsme i velký příliv nových klientů od jiných cestovních kanceláří. Jednalo se především o klienty vybírající zájezdy ze střední a vyšší cenové kategorie. Cestovatelé jsou stále náročnější a vybírají z kvalitnějších ubytovacích kapacit hotelů vyšších kategorií se stravováním na bázi all inclusive. Z tohoto důvodu stagnovala poptávka po jednoduchých apartmánech a hotelích bez stravování. Dle času nákupu zájezdu se klienti polarizovali na ty, kteří využili slev za včasný nákup a výběru z nepřebrané nabídky, a na druhé straně na vybírající zájezdy na poslední chvíli. Řada zájemců kupovala zájezdy na poslední chvíli, ale za plnou cenu, a to z důvodu, že o termínu dovolené rozhodují těsně před nástupem na ni a vybírají si produkty z vyšší cenové kategorie, které se zpravidla do režimu v poslední minutě neboli „výprodeje“ zájezdů nedostávají. Vyjádřeno čísly využilo nákupu v první minutě 30 % klientů, 20 % v poslední minutě a v běžném režimu 50 %.

Pobyty v atypických oblastech
Z hlediska cílových destinací došlo k zajímavému jevu, a to k akceleraci zájmu o pobyty v atypických oblastech, například severských. Hitem se stal Island, kde se zájem cestovatelů zdvojnásobil. Další zajímavostí byl zvýšený zájem o pobyty ve vnitrozemských termálních lázních a v horách, což bychom mohli s nadsázkou charakterizovat jako útěk před horkem. V rámci pobytů u moře došlo k přesunu poptávky od autobusové k vlastní dopravě, a to zejména při prodeji zájezdů do Chorvatska a do Itálie. Ve Středomoří se významně posílil zájem o netradiční cíle, jako například ostrov Sardinii nebo o Španělskou Andalusii. Ke stálicím zájmu patřil Egypt a Tunisko. Absolutním bestsellerem se stalo Bulharsko, kde došlo k nejprudšímu růstu poptávky. Zájmu se těšila i nová destinace v nabídce Čedoku, Maroko. Došlo k významnému zvýšení zájmu o poznávací zájezdy po Evropě a do středomoří. Značnou stagnací procházel zájem o pobytové zájezdy v Řecku, kde paradoxně olympijské hry spíše klienty odrazovaly, než přitahovaly. Klíčovou událostí letní sezony bylo mistrovství světa ve fotbale Euro 2004, které vyvolalo zájem tisíců fanoušků, kteří kombinovali pobyt u moře s návštěvou fotbalového utkání. V poptávce po exotice došlo k přesunu zájmu z oblasti Asie do Karibiku a Jižní Ameriky. Šlo zejména o okruhy po Mexiku a dalších středoamerických republikách a po Brazílii. V tomto roce s Čedokem vycestuje do zahraničí více než 190 tisíc klientů, což je přibližně o 5000 klientů více než v minulém roce.

Tomáš Brejcha, ředitel marketingu
Čedok a.s.

10 nejnavštěvo­vanějších destinací Čedoku v létě 2004 

1. Chorvatsko

2. Bulharsko

3. Egypt

4. Španělsko

5. Slovensko

6. Řecko

7. Francie

8. Tunisko

9. Rakousko

10.Turecko