Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Skrz "českou bránu", nejlepším rozhodnutím

Generálního ředitele Corinthia Towers Hotelu pana Christiana Grage jsem se zeptal, jak vnímá postavení hotelnictví v České republice?
Hotelový průmysl v České republice roste a má potenciál růst ve všech kategoriích i v budoucnu. V Praze je stále prostor pro čtyř- a pětihvězdičkový hotelový segment.

Jaké jsou podle vás z hlediska hotelového byznysu největší přednosti Prahy a České republiky?
Velikou předností Prahy je poloha v rámci Evropy. Praha je město, které nabízí řadu možností pro návštěvníky nejen po stránce historické a kulturní, ale i díky vysoké úrovni služeb. Je atraktivní i jako kongresová destinace, a to nejen kvůli poloze. Česká republika jako taková je nádherná země, která dosud nemá plně rozvinut turistický ruch v regionech. Ty turisté teprve objevují. Výbornou reputaci má např. české léčebné lázeňství, zastoupené ve většině regionů. Jako další přednost, která je však dlouhodobějšího charakteru, vnímám příslušnost České republiky k Evropské unii. Tato výhoda bude ještě více zřejmá ve chvíli, kdy se Česko stane součástí schengenského prostoru. Myslím, že i zavedení eura usnadní plánování návštěvy Česka zejména „spontánním“ víkendovým turistům.

Na jakou klientelu se váš hotel orientuje nejvíce?
Většina klientů k nám přichází z evropských zemí. Dominují Britové, Němci a Italové. Jsme rádi, že se potvrdily naše předpoklady o zvýšení zájmu o Prahu z asijských zemí. Návštěvnost těchto náročných hostů se rapidně zvyšuje.

Základem hotelnictví je pohostinnost. Co si pod tímto pojmem představujete?
Pro hoteliéra je pohostinnost nejdůležitějším atributem. A co si pod tím slovem představuji? „Winning attitude“, který mají nejen hoteliéři, ale i zaměstnanci. To znamená například uvítat hosta osobně. V Corinthia Towers Hotelu je to přístup zahrnující: „warmth, colour and vitality“. Na hotelnictví jako oboru je zajímavé to, že ho nelze přesně zařadit. Je to obor, který se neustále mění a vyvíjí. Je ovlivňován rozličnými kulturními, geografickými a demografickými podmínkami. V České republice je hotelový průmysl hodně modelován zahraniční praxí a poznatky. Ty jsou v české praxi velmi často uplatňovány díky manažerům, jež působili venku, a kteří je předávají týmům, jež řídí.

Proč máte rád Českou republiku?
Chcete po mně vyznání? Mít rád, to je totiž především o citovém vztahu, byť o vztahu k zemi. Takové věci, proč že máme rádi to či ono, se obtížně vysvětlují. Každopádně proto, že si to Česká republika zaslouží. Máte-li někoho rád, je to mj. známka toho, že vám neustále poskytuje prostor objevovat. A taková je vaše země. I když jsme v Praze s rodinou již čtvrtým rokem, pořád mne překvapuje nepřeberným bohatstvím svých dimenzí. Poté, co jsme strávili několik let na Blízkém východě a v Asii, byl návrat do Evropy skrze „českou bránu“ tím nejlepším rozhodnutím.







www.corinthia.cz