Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Respektujeme české prostředí

• Česká podnikatelská pojišťovna je jedinou z deseti největších pojišťoven operujících v České republice, která má ryze český kapitál • trh šel nahoru necelými patnácti procenty, Česká podnikatelská o více než osmdesát • „Životní pojištění s Filipem“ • obrat v životním pojištění vzrostl z padesáti sedmi milionů korun na tři sta padesát milionů, trh šel dynamikou 24,6 % • rozpoznat v předstihu potřeby potenciálního klienta • těžíme ze synergií součinnosti s Všeobecnou zdravotní pojišťovnou ČR • nejlevnější povinné ručení pro nákladní automobily v akci: „Mobil zdarma“ • po internetu povinné ručení a cestovní pojištění • Axa Assistance, největší asistenční služba na světě • cítíme závazek přispívat ke zlepšování podmínek těch, kteří pomáhají svojí humanitární činností • Česká podnikatelská pojišťovna podporuje jednoho z nejfenomenál­nějších rychlostních kanoistů všech dob • slovenská Česká podnikateľská poisťovňa • ratingové hodnocení Standard & Poor's má velkou váhu • 

Česká podnikatelská pojišťovna si od svého vzniku v roce 1995 neustále drží pozoruhodnou dynamiku. Marketingového ředitele České podnikatelské pojišťovny Ing. Jiřího Borského jsem si dovolil v souvislosti s hlavním tématem čtvrtého vydání Všudybylu oslovit nepatřičnou poznámkou. Pane řediteli, jistě nelze podezírat ostatní pojišťovací ústavy z toho, že by bojkotovaly směřování být co nejúspěšnější, nebo že by Česká podnikatelská pojišťovna zaměstnávala jiné zaměstnance než ostatní pojišťovny mající oprávnění podnikat v České republice.
Je pravdou, že Česká podnikatelská pojišťovna je jedinou z deseti největších pojišťoven operujících v České republice, která má ryze český kapitál. Všechny ostatní jsou dceřinnými společnostmi vysoce renomovaných nadnárodních pojišťovacích ústavů. To, že je naše dynamika nadprůměrná, je mimo jiné i proto, že disponujeme neméně kvalitním know-how než ostatní největší pojišťovny. Navíc nejen že jsme vzešli z českého prostředí, ale velmi důsledně respektujeme jeho možnosti, a to i co se týče lidských zdrojů.

Dovolíte-li mi další nepatřičný vstup, napadá mne analogie i z jiných oblastí podnikání. Přístup a nedůvěra některých zahraničních majitelů dodnes způsobuje, že jsou k nám do Česka „uklízeni“ do funkcí top manažerů průměrně schopní lidé. Často proto, že my sami směrem k zahraničnímu publiku vysíláme signály, že se vidíme být podprůměrnou zemí stejně šerých možností. A vida, jak se někomu tento národní despekt vyplácí!
Doktore, to určitě není náš případ. Naše dynamika je opravdu nadprůměrná. Podíváte-li se na výsledky loňského roku, vidíte, že celkový trh šel nahoru necelými patnácti procenty a naše produkce vzrostla více než o osmdesát procent, a to jak v oblasti životního, tak neživotního pojištění. V oblasti neživotního pojištění má na tom hlavní zásluhu stále ještě povinné ručení za škody způsobené provozem motorového vozidla, kde máme více než dvě stě tisíc klientů. Jejich počet se stále zvyšuje. Jen v loňském roce se nám podařilo uzavřít smlouvy s mnoha dalšími autoprodejci, zejména v autobazarech. K dnešnímu dni je to přes devět set smluv. Česká podnikatelská pojišťovna ale disponuje na celém území naší republiky i vlastní sítí cca sedmdesáti poboček, mezi nimiž je čtrnáct krajských. Společně s tím těžíme ze synergií vyplývajících se součinnosti s naším největším partnerem, Všeobecnou zdravotní pojišťovnou ČR, která naše produkty prodává i ve svých pobočkách, což je zhruba dvě stě třicet obchodních míst. Dnes je možné naše povinné ručení uzavřít i na každé poště a prostřednictvím dalších externích prodejců. Pochopitelně, nezabýváme se jenom povinným ručením. V loňském roce jsme se soustředili na životní pojištění. Název tohoto produktu je „Životní pojištění s Filipem“. I zde se nám rychle podařilo vydobýt si dobrou pozici na trhu. Obrat v životním pojištění vzrostl z padesáti sedmi milionů korun na tři sta padesát milionů, což je více než šestinásobný nárůst. Trh přitom šel dynamikou 24,6 %.

Skoro se mi chce zvolat s anekdotickou karikaturou „venkovského vidláka“ s klasicky naraženou rádiovkou od pana Jiránka: „Cizinci jsou směšní. Nestyďte se vypadat česky!“ Ale když vaše úspěšnost netkví v tom, že byste to „natírali“ těm, kteří podceňují české prostředí, tak v čem to je?
To, proč jsme byli úspěšní, tkví v tom, že se nám daří v dostatečném předstihu rozpoznávat potřeby potenciálního klienta. Podařilo se nám to u povinného ručení, kde jsme se zaměřili na v Česku nejčetnější cílovou skupinu zákazníků, majitele starších vozů. Zrovna tak u životního pojištění. Tam jsme šli, pochopitelně, jinou cestou. Zde jsme těžili z toho, že jsme s ním vstoupili na trh, a to již předloni, ještě před tím, než 1.1.2002 vešly v platnost daňové úlevy. Produkt jsme nabízeli v předstihu s tím, že jakmile budou úlevy schváleny, bude jich náš klient moci plně využívat. „Životní pojištění s Filipem“ je kvalitní a úspěšné. Svým charakterem je to individuální stavebnice, jejímž základem je kapitálové nebo výnosové životní pojištění. Tzn. spoření, kde si klient může ukládat své prostředky. My mu je dokážeme zhodnotit více, než je obvyklé na termínovaných vkladech a dalších bankovních instrumentech. Zároveň vysoce bezpečně, protože povinné zajištění pojišťoven dává vysoké záruky, že vklady klientů nebudou znehodnoceny. V poslední době jsme na český pojistný trh přišli s další aktivitou. Je zaměřena na české nákladní automobily a české dopravce. Nabízíme jim nejlevnější povinné ručení v akci pod názvem: „Mobil zdarma“. Ten, kdo si u České podnikatelské pojišťovny nechá pojistit vozidlo (pojistka musí být vyšší osmi tisíc korun), obdrží zdarma mobilní telefon. Je to velice užitečný dárek už proto, že rychle přivolat pomoc, stane-li se řidič účastníkem nehody, někdy rozhoduje i o životě.

Česká podnikatelská pojišťovna byla mezi prvními, kdo začal nabízet pojištění po internetu.
Kdo ví, možná že vůbec první. Po internetu pojišťujeme vozidla – povinné ručení. Rovněž po internetu je možné uzavřít cestovní pojištění, což oceňují ti, kteří se potřebují pojistit na poslední chvíli. Pojišťování po internetu, jak ukazují naše výsledky, je cesta správným směrem a má budoucnost. Když jsem zmínil naše cestovní pojištění, rád bych podotkl, že jeho součástí je špičková asistence, kterou pro nás zajišťuje společnost Axa Assistance. Tato firma je největší asistenční službou na světě. Působí ve více než dvě stě zemích světa. Kdekoliv se našemu klientovi něco přihodí, může se po celých 24 hodin denně prostřednictvím bezplatného telefonního volání obrátit na Axa Assistance, kde se mu bude věnovat česky mluvící operátor.

Česká podnikatelská pojišťovna svými produkty i další činností vychází vstříc nejpotřebnějším, tj. těm, pro něž mohou být i relativně malé peníze velkými výdaji nebo příjmy. Nemám tím na mysli pouze pojistníky, ale i činnosti směřující k záchranně zdraví, majetku a životů obyvatel a návštěvníků České republiky. O Horské službě, jejímž je Česká podnikatelská pojišťovna hlavním partnerem, jsem se již zmiňoval ve druhém vydání letošního Všudybylu (str. 30–31). O Vodní záchranné službě Českého červeného kříže v tomto. Podporujete ale i činnost dobrovolných hasičů…
Naše filozofie je poměrně jednoduchá. Jako úspěšná a navíc česká firma, která se skutečně nestydí vypadat česky, cítíme závazek přispívat ke zlepšování podmínek těch, kteří svou humanitární činností pomáhají spoluobčanům. Česká podnikatelská pojišťovna klade velký důraz na prevenci, a tu tyto organizace, i když na nekomerční bázi, v oblasti ochrany zdraví, životů a majetku provádějí v širokém rozsahu. Máme s nimi společné i to, že jejich dobrovolná činnost a podstata pojišťovnictví staví na solidárnosti lidí.

V sedmém vydání loňského Všudybylu na straně 28 je rozhovor s dvojnásobným olympijským vítězem, kanoistou Martinem Doktorem. Hovořil jsem s ním krátce před tím, než popáté vyhrál světový pohár.
Martin Doktor je navíc dvojnásobným mistrem světa a Evropy. Je velice úspěšným sportovcem. Která pojišťovna se může pochlubit tím, že podporuje jednoho z nejfenomenál­nějších rychlostních kanoistů všech dob? Česká podnikatelská pojišťovna ale podporuje i další sportovní aktivity spojené se zdravým životním stylem, např. Český běžecký pohár, což je série závodů, z nichž dva jsou po nás pojmenovány. Úspěšní sportovci jsou dobrým příkladem mládeži, proto vstupujeme i do dalších sportů. Podporujeme záchranářské sporty, volejbalisty Dukly Liberec, fotbalisty Marily Příbram nebo motokrosové závody Rallye Posázaví atd. Fandíme i kultuře. V závěru loňského roku jsme umožnili Khünovu dětskému sboru vystoupit v newyorském Carnegie Hall. Koncert měl veliký ohlas a byl i úspěšnou reprezentací Česka v USA.

Česká podnikatelská pojišťovna je univerzální pojišťovnou a zřejmě kromě atomového rizika jste v dnešní době s to pojišťovat cokoliv včetně dopravních letadel.
Atomové riziko? Jak se to vezme. Česká podnikatelská pojišťovna je členem Českého atomového poolu pojišťoven. Čili, spolupodílíme se na pojišťování i některých takovýchto rizik. Škála pojistných produktů, které nabízíme, je srovnatelná s největšími pojišťovnami u nás. Ze strategického hlediska však své úsilí směrujeme do oblastí s největším potenciálem poptávky. V těchto dnech jsme založili sesterskou pojišťovnu na Slovensku, kde budeme moci uplatnit své know-how a kde jsou v současné době nejlepší podmínky pro expanzi. Jazykově i geograficky je to pro nás nejvýhodnější země. Věříme, že slovenská Česká podnikateľská poisťovňa bude stejně úspěšná s životním pojištěním na Slovensku, tak jako česká v České republice. Slovenský trh je dosud nenasycený obdobně jako v Česku, ale navíc daňové výhody pro oblast životního pojištění tam budou teprve vstupovat v platnost.

Znáte to o té samochvále? Významným faktorem pro každou pojišťovnu je hodnocení zvenku.
S tím nelze než souhlasit. Ono nejde pouze o to rychle vyrůst, ale o stabilitu firmy a dlouhodobou perspektivu, o to trvale poskytovat kvalitní služby. Aby její služba byla důvěryhodná a aby tak danou pojišťovnu vnímalo i okolí. U nás dynamika růstu výkonů napovídá, že jdeme skutečně správnou cestou. Potvrdilo to i resumé ratingové společnosti Standard & Poor's zveřejněné 6. března 2002. Velice nás potěšilo. Tato nezávislá agentura nás řadí na šesté až osmé místo mezi pojišťovnami v České republice. Získali jsme hodnocení „BBpi“. Před námi se umístily pouze dceřinné pojišťovny největších světových pojišťoven jako je Allianz, Generali apod. To potvrzuje, že náš kurz je správný. Ratingové hodnocení Standard & Poor's má v pojišťovnictví opravdu velkou váhu.


www.cpp.cz