Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Rekordní veletrhy

Mezinárodní veletrhy cestovního ruchu GO a REGIONTOUR se staly největší událostí svého druhu ve střední Evropě. Počet vystavujících firem se meziročně zvýšil o 14 %, výstavní plocha byla větší o 7 %. Mezi vystavujícími firmami bylo 22,6 % ze zahraničí a podíl zahraničních návštěvníků se zvýšil na 5,5 %. V prvních dvou dnech určených odborníkům prošlo branami výstaviště více než 13 200 návštěvníků, což představuje nárůst o 13 %. Prezentovaly se všechny regiony a turistické oblasti České republiky a velké množství zahraničních regionů. Mezi vystavovateli nechyběly ani zahraniční turistické centrály a významné tuzemské cestovní kanceláře. Doprovodný program zahrnoval desítky odborných seminářů, diskusí a prezentací, zajímavé výstavy i soutěže. Akreditovalo se 562 novinářů z 9 zemí (nárůst o 14 %).

Poprvé odborníci z Číny
V prvních třech dnech se na pokladnách zaregistrovalo 1378 zahraničních návštěvníků z 25 zemí, což znamená meziroční nárůst o 13 %; jejich podíl na celkové návštěvnosti dosáhl 5,5 %. Poprvé přicestovali odborníci z Číny, Portugalska, Makedonie a Rumunska. Výrazný nárůst účasti byl zaznamenán ze Slovenska (689 návštěvníků), Polska (171), Řecka (108) a Chorvatska (92).

Meeting Point
Na třetí ročník workshopu MEETING POINT, který zprostředkoval jednání pro české subjekty incomingové turistiky, přijelo do Brna více než osmdesát touroperátorů a odborných novinářů ze šestnácti zemí, poprvé také z Číny, Itálie, Portugalska a Švédska. Z české strany byl velký zájem o kontakty s Čínou, která je do budoucna vůbec nejperspektivnějším zdrojovým teritoriem světového cestovního ruchu. „Česko je pro nás zatím úplně nový trh a na veletrhu v Brně se s ním seznamujeme poprvé. Absolvovali jsme řadu zajímavých jednání a získali bližší představu o turisticky atraktivních destinacích v České republice,“ uvedla Chen Hong, manažerka největší čínské turistické agentury CITS. Spokojena byla také manažerka finské cestovní agentury TOOLO TRAVEL Tiina Kovanen: „Vaše země je u nás poměrně populární a existuje řada možností, jak ji pro finské turisty ještě více zatraktivnit. V expozicích veletrhu REGIONTOUR se prezentuje spousta zajímavých míst, která finské agentury dosud nenabízely. Získali jsme zde několik dobrých kontaktů.“

144 firem ze Slovenska
Výrazný posun nastal v účasti Slovenska. Na letošních veletrzích GO a REGIONTOUR vystavovalo 144 firem z celého Slovenska, což představuje meziroční nárůst pronajaté plochy o 32 procent. „Češi jsou našimi top klienty a rádi se na Slovensko vracejí. V mnoha regionech tvoří až sedmdesát procent zahraničních návštěvníků, a jsme tomu velmi rádi. Proto i počet slovenských vystavovatelů v Brně roste,“ uvedla zástupkyně Slovenské agentury pro cestovní ruch v České republice Zuzana Šimková.

Deset krajských hejtmanů
Vysokou prestiž obou veletrhů potvrdila přítomnost řady V.I.P. hostů v čele se dvěma ministry vlády ČR. Ministr pro místní rozvoj Jiří Paroubek během dvoudenní návštěvy prezentoval odborné veřejnosti novou koncepci propagace cestovního ruchu i finanční perspektivy resortu. V pořadí již třetího Hejtmanského dne na veletrhu REGIONTOUR se zúčastnilo deset krajských hejtmanů, kteří s ministrem Paroubkem jednali o podpoře projektů na rozvoj cestovního ruchu v regionech. K nejdůležitějším a také nejnavštívenějším doprovodným setkáním patřily klubový večer Asociace cestovních kanceláří ČR, Konference o rozvoji cestovního ruchu v České republice a Slovenský národní den.

Grad Prix Regiontour
Do druhého ročníku vstoupila soutěž o nejlepší turistický produkt v regionech GRAND PRIX REGIONTOUR 2005. Ocenění odborné poroty získalo sedm produktů: Jihočeská pivní stezka, Nabídkový katalog Český ráj, Středověká Třebíč, Putování s Bílou paní po hradech a zámcích jižní Moravy, Olomouc region card, Ve víru barev a chutí a Slovácký rok. Osmý ročník festivalu filmů, fotografií a publikací s cestovatelskou tematikou GO KAMERA 2005 byl největším setkáním svého druhu v České republice. Poutavé přednášky, videoprojekce, besedy s našimi největšími cestovatelskými a horolezeckými esy i doprovodné výstavy fotografií během čtyř dnů přilákaly do Kongresového centra na brněnském výstavišti tisíce nadšenců z celé ČR.

Údaje z předběžné statistiky

  Základní statistické údaje 2005
1 Počet zúčastněných firem 1 162
2 Počet zúčastněných zemí 26
3 Čistá výstavní plocha v m2 10 186
4 Výstavní plocha brutto v m2 19 200
5 Počet návštěvníků 37 000 *)
6 Počet akreditovaných novinářů 562
*) předpokládaná návštěvnost vycházející z údajů za první tři dny

87,6 % návštěvníků přijede i příští rok
Z průzkumu vyplývá, že 87,6 % návštěvníků přijede i příští rok. Jejich hlavním cílem byly informace o novinkách a trendech. S odbornou úrovní veletrhu bylo spokojeno 87,5 % návštěvníků. Svým kolegům a známým by návštěvu doporučilo 96,6 % dotázaných. Podle 91,2 % návštěvníků význam obou veletrhů v nejbližších dvou letech poroste nebo zůstane stejný. Hlavního cíle své účasti dosáhlo 87,3 % vystavovatelů. Vystavovatelé veletrhu GO byli spokojeni především s navázanými kontakty a získanými marketingovými informacemi, vystavovatelé veletrhu REGIONTOUR s množstvím vystavených novinek, navázanými kontakty a s přítomností významných firem z oboru. 79,4 % vystavovatelů bylo již v průběhu veletrhu rozhodnuto zúčastnit se příštího ročníku. V Press Centru se akreditovalo 562 novinářů. Zahraničních mezi nimi bylo 36, přijeli z Belgie, Finska, Polska, Rakouska, Ruska, Slovenska, Švýcarska a USA.

Řekli o veletrzích:

„Role veletrhu REGIONTOUR v podpoře domácího cestovního ruchu se stále zvyšuje. Ukazuje se velký posun proti předchozímu roku, z čísel je patrný výrazný meziroční nárůst vystavovatelů a také zahraničních vystavovatelů. Kromě toho bych řekl, že se mění i kvalita, a to je velmi důležité pro naše záměry do budoucna. Více než 1100 vystavovatelů, to už je síla, a když to srovnám s pražským veletrhem, je to prakticky dvojnásobek.“
Jiří Paroubek, ministr pro místní rozvoj 

„Naši klienti a obchodní partneři, zejména pak provizní prodejci, si již zvykli na to, že nás zde každým rokem najdou na stejném místě. Vždy se prezentujeme velkou expozicí. Není to ale proto, abychom pouze demonstrovali svoji sílu, že na to cestovní kancelář EXIM tours má. I letos jsme tu vedli desítky jednání a rozdali desetitisíce katalogů. Naši opakovanou přítomnost na tomto veletrhu považuji za vysoce užitečnou investici, jež se svým způsobem odráží v tom, že jen z České republiky jsme za rok 2004 odvezli na sto padesát čtyři tisíce klientů a celkově přes tři sta tisíc.“
Ferid Nasr, předseda představenstva a generální ředitel cestovní kanceláře EXIM tours a.s.

„Hlavní důvod naší účasti na veletrhu vychází již ze samotného poslání národní agentury pro cestovní ruch – propagace České republiky jako cestovního cíle jak domácích, tak zahraničních turistů. Veletrhy GO a REGIONTOUR jsou proto tou nejpřirozenější příležitostí k prezentaci. Musím říct, že od první chvíle, co se veletrh otevřel, byl doslova zaplaven návštěvníky. Vidím, že zájem je obrovský, neboť všechny stánky jsou doslova obklopeny lidmi.“
Rostislav Vondruška, ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism

„Cílem naší účasti je především oslovit klienty s nabídkou zahraničních zájezdů. Také je významné, že se na veletrh sjíždějí naši obchodní zástupci z regionů, se kterými můžeme projednat a doladit distribuční vztahy. Veletrh je inspirativní záležitost, je to také o výměně názorů, setkávání se s konkurenty. Význam mají i různá diskusní fóra a možnost jednat s představiteli státní správy.“
Miroslav Res, generální ředitel CK Čedok a. s.

„Moje dojmy jsou výborné. Letošní veletrhy cestovního ruchu pro nás byly příležitostí k řadě jednání, mimo jiné jsem zde jednal s většinou hejtmanů o problematice dopravy v jednotlivých krajích.“
Petr Kousal, generální ředitel a. s. České dráhy

„Na veletrhu cestovního ruchu GO vystavujeme od samého počátku, tedy již patnáct let. Protože je Chorvatsko u Čechů velmi oblíbené, nacházíme zde řadu nových zákazníků. Letošní rok nás velmi překvapil, oproti minulým letům jsme pocítili nárůst návštěvníků a zájemců o náš stánek, a to jak v odborných dnech, tak o víkendu. Jsme velmi spokojeni.“
Mirjana Žilič, Chorvatské turistické sdružení

Příští ročník veletrhů GO a REGIONTOUR se uskuteční 12. – 15. 1. 2006.