Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
„Hop valašku od země…,“ tak nějak prostořece mohlo začít
mé povídání si s předsedou dozorčí rady zlínské společnosti Discovery
Travel, a .s. panem Romanem Vaškůjem. Potkáváme se spolu v hale terminálu
Jih Letiště Praha-Ruzyně, abychom si těsně před odletem pravidelné linky
Discovery Travel z Prahy do Kunovic povídali o jejich společnosti a
mimořádně zajímavých strojích. Ne, nejedná se o „Valachia Air Force“,
jednu z recesí Valašského království Bolka Polívky & spol. Proudová
BAE 146–200 a BAE 146–300 „Jumbolina“ jsou letouny skutečně
královskými. Svědčí o tom fakt, že svůj mimořádný komfort,
spolehlivost a provozní schopnosti poskytují nejen klientům zlínské
společnosti Discovery Travel, ale i skutečné panovnici, anglické královně
Alžbětě II.
Pane předsedo, sedačky v kůži, větší velikost sedadel i rozestupy mezi
řadami… Je to pro leteckou společnost, létající pravidelné linky
z Kunovic do Prahy, Antverp, Bruselu, Sionu, Monastiru či na Brač
ekonomické?
Běžně létáme i do dalších evropských destinací, jako jsou Tivat,
Ženeva nebo Zadar. Naše letadla absolvují také řadu speciálních
charterových letů pro firmy a např. i fotbalové kluby. Naše základní
filozofie je totiž trošku odlišná. V segmentu trhu cestovního ruchu a
mezinárodní letecké přepravy totiž útočíme na oblast speciální
regionální přepravy. Ve střední Evropě zatím další dopravce tohoto
charakteru neexistuje. Soustřeďujeme se na krátké a střední vzdálenosti,
a to jak v pravidelné dopravě, tak v oblasti charterů. Ano, a máme
speciální letadla, která jsou pro tyto typy tratí vhodná. Mají
vynikající výkonové parametry. Umožňují létat jak speciální byznys,
tak prázdninové destinace, jako je např. Sion, Antverpy, Brač a spoustu
jiných letišť, kde letadla konkurence ani nemohou přistát. Discovery Travel
se neprofiluje – a ani do budoucna nebude – jako nízkonákladový
přepravce. Profiluje se jako přepravce, který klienta za co nejlepší cenu
přepraví co nejrychleji a přesně z bodu „A“ do bodu „B“, který je
co nejblíže finálnímu cíli cesty pasažéra jak z hlediska byznysu, tak
volnočasových a prázdninových aktivit. Na palubách našich letadel
poskytujeme vysoký standard služeb. Zaměřujeme se i na to, co v oblasti
charterové přepravy není zvykem: nabízíme přesný letový řád.
V prvních dvou týdnech operací jsme měli jedno malé zpoždění, a to
ještě zaviněné přetížením letového prostoru v oblasti Bruselu.
O odlišnostech našich letadel a služeb bychom se mohli bavit poměrně
dlouho. Nejlepší je se přesvědčit přímo na palubách našich letadel.
V současné době jdeme cestou získávání osobních zkušeností jak
z hlediska odborné veřejnosti, tak novinářů. Má to obrovský úspěch.
Zřejmě každý, kdo je na palubě našeho regionálního „jetu“, cítí tu
jinakost v pozitivním slova smyslu. Na jednom z novinářských letů do
Antverp a Bruselu nám byl přiřknut terminus technicus: „první
vysokonákladová společnost“ ve střední Evropě, protože prý tvoříme
vysoce hodnotné služby ve prospěch zákazníka, aniž bychom útočili na
hranice jeho finančních možností, a přesto nám to ekonomicky
vychází.
Vaše letadla jsou schopna přistát a startovat téměř všude…
Discovery Travel, a.s. je českou akciovou společností, jež má, mj.,
anglického akcionáře – společnost Flightline Ltd., na základě jejíhož
certifikátu operujeme i v České republice a v Evropě. V současné době
Discovery Travel požádalo české úřady o registraci a licenci leteckého
přepravce i v České republice a bude operovat pod obchodním názvem
Discovery Link. Používáme letadla British Aerospace modelové řady 146 a RJ
100. To jsou stroje, kterých momentálně používá královna Alžběta II. a
anglická královská rodina. Tyto stroje patří mezi nejbezpečnější na
světě. Mají čtyři proudové motory o velkém výkonu. Díky tomu dosahují
vynikajících parametrů strmosti klesání a stoupání a mají minimální
nároky na délku startovací a přistávací dráhy, tzn. že při velkém
objemu (v našem případě 96) cestujících dokáží přistát i na dráze
dlouhé 1280 m. To je světově ojedinělý parametr, což nám umožňuje
vybírat destinace, které běžnými proudovými letadly není možno operovat.
Kromě technických předností nabízí naše letadla řadu dalších
výhod – jsou pověstná svým tichým provozem, ne nadarmo mají přezdívku
„šeptající jet“, poskytují zákazníkům vysoký komfort, vysoce
kvalitní palubní služby za výhodnou cenu.