Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Pražský hrad je místem s obrovskou návštěvností. Kromě zahraničních návštěvníků, jejichž potřeby se soustřeďují především na základní poznání Pražského hradu jako architektonického klenotu a památky, vítáme také množství českých návštěvníků, kteří mají hlubší zájem o historii Pražského hradu a jeho vývoj svázaný s dějinami českých panovníků. Informační terminál pro nás představuje moderní komunikační nástroj, který návštěvníkům umožní zdarma přístup k žádaným informacím a je tedy další cestou, jak zlepšovat naše služby.

První v Česku

Zdeněk Synáček, ředitel Správy Pražského hradu

V informačním centru Pražského hradu byl 10. října 2001 zprovozněn první veřejný informační terminál v České republice. Jedná se o první zařízení svého druhu ve střední Evropě. Návštěvníci tak budou mít možnost bezplatně zhlédnout informační stránky Pražského hradu – např. expozice a prohlídky, výstavy, koncerty, aktuální nabídku publikací, apod.

Internet, elektronická pošta i telefonní automat
Kromě bezplatné nabídky mohou uživatelé prostřednictvím virtuální klávesnice na dotykovém displeji využívat služeb Internetu, elektronické pošty nebo integrovaného telefonního automatu. Zpoplatněné služby je možné hradit běžně dostupnou telefonní kartou Českého Telecomu. Jan Ander, ředitel pro prodej a marketing z útvaru Telefonních automatů Českého Telecomu, a.s., k tomu na tiskové konferenci uvedl:
„Jsem velmi rád, že se na prahu nového tisíciletí podílíme na spojení nejmodernější technologie s národní kulturní památkou a sídlem prezidenta České republiky – Pražským hradem. Věřím, že se tento terminál, instalovaný jako první ve střední Evropě, stane oblíbeným veřejným informačním prostředkem a obohatí tak způsoby prezentace Pražského hradu svým návštěvníkům o jeho bohatou historii i současné dění.“

Síť třiceti veřejných informačních terminálů
V rámci pilotního projektu spustí Český Telecom ještě do konce roku 2001 síť prvních celkem 30 veřejných informačních terminálů po celém území České republiky. Jedná se o deset samostatně stojících terminálů Plynth a dvacet nástěnných přístrojů typu M200. Jejich dodavatelem je kanadská společnost King Products, která je součástí skupiny Ascom Group.

Veřejný přístup k internetu
Všechny terminály umožní veřejný přístup k internetu, k elektronické poště, k zasílání krátkých textových zpráv (SMS) a k hlasové službě pomocí integrovaného telefonního automatu. Text budou uživatelé psát prostřednictvím virtuální klávesnice na dotykovém displeji, u některých terminálů také pomocí metalické klávesnice. Vybrané přístroje budou vybaveny i přípojkou na tiskárnu a digitální kamerou, umožňující okamžité zaslání právě pořízené fotografie či vlastního video-spotu e-mailem. Jednou z největších výhod projektu veřejných informačních terminálů je využívání telefonních karet Českého Telecomu jako platebního nástroje. Do budoucna se počítá také s využíváním bankovních karet. Síť veřejných informačních terminálů bude řídit moderní dohledové centrum. Terminály budou standardně připojeny k telefonní síti pomocí linek euroISDN, které umožňují telefonování při současném pobytu na příslušné webové stránce.




www.hrad.cz


www.telecom.cz