Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































AEROMEC, spol. s r. o., Uherské Hradiště, poskytuje služby v oblasti všeobecného letectví (General Aviation). Na Letišti Kunovice provozuje školicí středisko s letovým simulátorem Piper Meridian. Provádí výcvik pilotů, zajišťuje provoz letounů a vrtulníků, pronajímá letadla, létá v rámci Evropy na kratší i delší vzdálenosti. Nabízí poradenství a pomoc s výběrem, dovozem a registrací letadel. Provádí letecké práce.
Dík bezpečnosti, časové úspoře a pohodlí jsou letadla společnosti využívána k zahraničním i tuzemským obchodním i volnočasovým cestám. Firma AEROMEC také pronajímá místa k parkování letadel v hangárech na letišti v Kunovicích, jejichž součástí jsou vybavené dílny, skladovací prostory a administrativní zázemí.

První simulátor letounu Piper Meridianv Evropě

S leteckým inženýrem, majitelem a jednatelem úspěšných firem ALTECH a AEROMEC působících na Uherskohradišťsku Antonínem Machalou jsem náš druhý rozhovor pro letošní šesté vydání Všudybylu začal konstatováním:
Pane inženýre, loni jste zmínil, že vaše firma vlastní tři letadla
(viz www.e-Vsudybyl.cz, článek „Kompletní řešení bezbariérového přístupu“).
Protože jsem odchovanec Letu Kunovice, letectví jsme tu zůstali věrní. Ostatně jedním z výrobků firmy ALTECH je zdvihací plošina Ikaros pro mobilní letištní schody, které se nastavují podle výšky letadla. Plošina Ikaros tak pomáhá imobilním osobám při nástupu/výstupu z letadla.
Firmy AEROMEC i ALTECH často využívají naše letadla ke služebním cestám. Výhodou takového cestování za obchodními partnery, nejčastěji do Rakouska nebo Německa (létáme např. i na veletrhy do Hannoveru či Düsseldorfu), je, že vzdálenost, kterou bychom jeli deset a více hodin automobilem, se dá letadlem překlenout za dvě hodiny. V jednom dni tak lze absolvovat všechno, co by pozemní přepravou trvalo podstatně déle. Navíc, po vstupu Česka do Schengenského prostoru se individuální letecká přeprava zjednodušila. Sice to ještě není jako v USA, ale na Slovensko lze létat zcela volně, bez letového plánu. Dřív byla každá hranice problém. Přiblížit se k ní, pokud to nebylo naplánované, se považovalo za její narušení. Už i ostatní státy EU spějí k obdobnému propojení, jako má Česko se Slovenskem.

Vaše aktivity, pokud jde o letectví, jsou soustředěny na letišti v Kunovicích.
Ano, v Kunovicích máme hangáry a školicí středisko zaměřené na výcvik pilotů letounů typu Piper Meridian. Jedná se o turbínové letadlo, takže jeho piloti musejí absolvovat typovou zkoušku pro tento typ letadla a každý rok je nutné přezkoušení obnovovat. Součástí školicího střediska je první simulátor v Evropě pro letadla typu Piper Meridian, využívaný především pro typový a prodlužovací výcvik. Zařízení umožňuje simulovat drtivou většinu situací, které by mohly nastat během startu, v průběhu letu i při přistání – námrazu, poruchy avioniky, motoru, protiprovoz. Letiště Kunovice je také domovskou základnou pro letadla, která využíváme k přepravě osob. Tento způsob výrazně vyniká při cestách do destinací, které nejsou z Česka obsluhovány pravidelnými přímými linkami, například italská Ancona či polská Toruň. Cesta linkovými lety s mnoha přestupy by trvala stejně dlouho jako jízda automobilem. Naše letadla tak umožňují fantastické zkrácení přepravních časů. Dokonce když k jednání v našich společnostech potřebujeme naše významné partnery, firemní pilot pro ně zaletí a po jednání je dopraví nazpět.