Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Dynamický průběh výstavby nového Terminálu Sever 2, meziroční
nárůst počtu cestujících o více než 8 % a rozšiřování počtu
destinací jsou základními charakteristikami mezinárodního Letiště
Praha – Ruzyně. To do roku 2004 vstupuje se stavebním projektem
v hodnotě 10 miliard korun, který se realizuje v pěti lokalitách
letištního areálu Sever. 5. února 2004 tu proběhlo slavnostní setkání
účastníků projektu EUropa, jenž bude dokončen v prosinci roku 2005. Tím
se zvýší průchodnost letiště na 10 milionů cestujících ročně
(v následné etapě pak na 17 milionů) a umožní odbavování letů z/do
zemí Evropské unie podle režimu stanoveném Schengenskými dohodami.
Rozšíření terminálu pražského letiště nabídne zkvalitnění služeb
pro cestující i subjekty působící v letištním areálu. Je klíčovou
etapou jeho kontinuální výstavby a mělo by upevnit předpoklady Prahy být
významným přepravním leteckým uzlem. Současně s projektem EUropa
pokračuje Česká správa letišť v aktivním přístupu k ochraně
životního prostředí v okolí letiště. Generální ředitel České
správy letišť, s.p. a Letiště Praha – Ruzyně Ing. Martin Kačur k tomu
poznamenal:
„Praha je dnes nepochybně největším středoevropským letištěm v rámci
zemí vstupujících do Evropské unie. Přepravní výsledky za rok 2003 a
stálá poptávka leteckých dopravců po spojení do Prahy od prvních dnů
letošního roku nasvědčují, že investice do projektu EUropa budou
efektivní, stejně tak jako do paralelní dráhy 06R/24L, kde už jsou v běhu
přípravné práce.“