Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Pro hotely jsme pojistkou

Půjčovna kongresové techniky firma ProMoPro je partnerem řady hotelů. A když už jsem byl v době připravovaného hotelového Všudybylu na návštěvě u jejích majitelů Mileny a Jaroslava Veselých, požádal jsem je na toto téma o interview.
Ano, spolupracujeme s řadou z nich. Téměř pro všechny jsme jakousi pojistkou. Pokud jim něco chybí nebo chtějí-li něco exkluzivního, vědí, že to u nás najdou.

Vývoj informačních technologií pádí šíleným tempem. Realizace novinek stíhá jedna druhou. Řada hotelů proto investuje již pouze do základního vybavení kongresovou technikou a vše ostatní si půjčuje od firem vaší branže. Zapůjčená technika zkrátka morálně ani fyzicky nezastarává…
Technika kráčí mílovými kroky kupředu, přičemž nejmodernější technologie nebývají levné. Rozumný hotelový top management si uvědomuje, že pokud nakoupí aktuálně nejšpičkovější techniku, která za rok už pravděpodobně bude o generaci lepší, a má-li přitom držet krok s dobou, nezaplatí se mu ani náklady na její pořízení. Proto se hotely vybavují základními věcmi, které mají velkou obrátkovost a dražší si půjčují od firem, jako jsme my. Problém je i v tom, že třeba zlevnily datové projektory, ale protože si celý svět rád hraje, prezentace začínají být poptávány jako multimediální. Najednou zjišťují, že projektor sice stojí pouze padesát tisíc korun, ale nejjednodušší zařízení, které umožní alespoň trochu profesionální úroveň multimediální show, stojí čtyři sta padesát tisíc korun.

>Jak je to s perspektivami hotelové branže v oblasti kongresové turistiky? Upevňuje Česko pozici kongresové destinace?
Tady je trošku problém v tom, že Praha se malinko okoukala. Dřív si zadavatelé kongresů řekli: „Praha, to je fajn, tam se všichni rádi podívají…“ Řada akcí tak u nás byla proto, že většina kongresových účastníků chtěla do Prahy. V současné době se kongresy již nějakou dobu dělají z hlediska požadavků vzdálenějších účastníků, a těm je jedno, jestli je to Bratislava, Vídeň, Budapešť nebo Praha. Pro ně je to vedle sebe. Jejich geografické vnímání ilustruje hláška jakéhosi Američana, kterého z Prahy vyvezli do Krkonoš: „To je great, že máte v Praze hory.“ Vzdálenosti pro ně mají poněkud jiné dimenze. Asi všichni v kongresové branži se snažíme být ve světové špičce, ale k tomu potřebujeme, aby se venku, srovnatelně s konkurenčními kongresovými destinacemi, prezentovala i naše republika. Aby se představitelé státu zmiňovali a prosazovali Česko jako ideální místo pro realizaci kongresových akcí. Vídeň dělá obrovské propagační kampaně po celém světě, Budapešť šla hodně nahoru. Ty, kteří plánují kongresy, je třeba udolat argumenty, že jsme v kongresech nejlepší. Už není možné spoléhat pouze na to, že Praha je sama o sobě turistickým magnetem. Musíme přesvědčovat, že máme kvalitní techniku, vynikající hotely, dobré sály atd. Teď už to nezáleží jen na Praze.

Česká republika ale není jenom Praha.
To je pravda. Problém je v tom, že velké akce, které přinášejí prestiž a peníze, se jinam nevejdou. Mimo Prahu lze dělat setkání pro dvě stě, tři sta, možná pět set lidí. To ale z hlediska kongresového byznysu jsou malé akce. A pokud se jedná o kongres patnáct set až dva tisíce pět set lidí, kam ho dát? V úvahu připadá ještě tak Brněnské výstaviště, ale musely by se tam udělat podstatné úpravy, protože veletržní pavilony neodpovídají tomu, jak by měly vypadat kongresové prostory. Pokud nebude mimo Prahu vybudován kongresový sál pro dva tisíce lidí s navazujícími velkorysými prostorovými dimenzemi pro doprovodná jednání, tj. patnáct až dvacet menších sálů, a ubytovacími kapacitami, bude obtížné vytížit jej tak, aby takto investice byla návratná.

Blíží se doba, kdy budeme prostřednictvím prostředníků námi volených prostředníků vládnout Evropě.
Na to se docela těšíme, protože to v oblasti hotelnictví a kongresové turistiky rozhýbe obchody v celé republice. ProMoPro tím, že je členem světové kongresové sítě „Congress Rental Network“, spolupracuje s dalšími členskými firmami po celém světě. V současné době máme většinu tlumočnických zařízení v Portugalsku. Předtím jsme měli tlumočnické kabiny a další techniku v Berlíně, kde jsme se podíleli na realizaci Setkání G8. Dělali jsme i Summit NATO v Litvě. Pokud bude Česko předsedat Evropské unii, budou u nás mraky jednání, na něž je potřeba mraky techniky, a na špičkové úrovni. Evropská unie má zřízeno speciální kongresové oddělení, pro něž před jakoukoliv akcí musíte vyplňovat spousty dotazníků, v nichž uvádíte typ příslušného zařízení, jeho stáří, předkládáte reference, posíláte obrazovou dokumentaci a na základě toho tato instituce posoudí, zdali jste schopni zajišťovat unijní akci nebo ne.

Co vaše nové „hračky“, velkoplošné projekční stěny atd?
Protože zahraniční zákazníci poptávají různá multimediální show, koupili jsme od Barca datovou režii Folsom ENCORE Presentation System, která umožňuje propojovat více projektorů na plátně, dělat efekty „picture in picture“, pohybovat plátny aj. Rozhodně to není na běžné formy prezentace. Zákazník na to musí být připraven a nechat si vytvořit program. A to je otázka dalších vydání. Něco jiného je promítat na projekční plátno obrázky z akcí nebo přenos, např. z průběhu operace, a něco jiného dělat datovou režii obrazu, prolínání a vkládání obrázků, blendování atd.

Blendování?
To se na plátně propojují dva projektory, aby vznikl širokoúhlý obraz. Na projekční ploše dvanáct metrů široké se přitom překrývá např. půlmetrový pruh dvou projekcí. Zařízení dělá to, že si obrázky přepočítává mezi sebou a přehazuje si pixely. Jeden pixel z jednoho projektoru, druhý z druhého. Výsledkem je jednolitý obraz, na němž není vidět žádný přechod. Takové prezentace si ale mohou dovolit pouze špičkové firmy.

www.promopro.cz