Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Přístup, který se zúročuje

Kongresový a business hotel Voroněž Brno se nachází v těsné blízkosti brněnského výstaviště, pár minut od centra. Disponuje klimatizovanými prostory pro konání konferencí, banketů, prezentaci produktů, incentivní turistiku a další příležitosti až pro osm set hostů. Koktejly a recepce je schopen zajistit až pro jeden tisíc pět set hostů. Kapacitní možnosti a technické vybavení poskytují pořadatelům záruku stoprocentní úspěšnosti akcí. Skvělé podmínky ve spojení s ubytováním až devíti set osob pod jednou střechou zefektivňují využití jednacího času.

Kongresový a business hotel Voroněž Brno se značnou měrou podílel na zajištění realizace festivalu „Brno – město uprostřed Evropy“, o němž informovalo osmé vydání Všudybylu (str. 17). Kongresové centrum hotelu Voroněž nabízí jedinečnou možnost prezentací, konferencí, sympozií a kongresů, ale i společenských akcí, ale nejen proto jsem si v souvislosti s hlavním tématem dovolil o rozhovor požádat jeho generálního ředitele Ing. Jiřího Vepřeka. Pane řediteli, je možné konstatovat, že základem úspěchu jednotlivých hotelů je dodržování standardů největšího hotelového řetězce v České republice OREA Hotels. Společný marketing, efektivní systém prodeje a kapacita více než šest tisíc lůžek umožňuje dosahovat výsledků srovnatelných s mezinárodními hotelovými řetězci. Svědčí o tom nejen ekonomické výsledky řetězce, jehož součástí je i řada franšízantů, ale i fakt, že se firma OREA spol. s r.o. každoročně umísťuje v „Českých 100 nejlepších“. Dodržování standardů renomovaného hotelového řetězce a kvalita poskytovaných služeb, to jsou jistě významné a bezesporu určující aspekty na cestě k úspěchu. Je možné ještě něčím doplnit argumentaci, jak si v brněnském hotelu udržet stálou klientelu?
Pochopitelně, vše je o lidech. Zvláště v oblasti služeb. Je třeba jít s dobou. Připravovat hostům nové a nové věci. Z toho důvodu u nás také průběžně dochází k inovacím interiérů a dovybavování hotelu Voroněž moderními technologiemi. Jak minulý Všudybyl informoval, nedávno jsme naše kongresové možnosti rozšířili o nový konferenční sál s kapacitou sto padesát míst při divadelní úpravě a salonek Delta, v této konfiguraci s kapacitou pětatřicet míst. Nový konferenční sál bezesporu přispěl k posílení zájmu o pořádání kongresových akcí právě v našem hotelu. Pochopitelně, tím nekončíme. Spíše naopak. Zahájili jsme další etapu rozvoje hotelu, tak abychom v porovnání s okolní konkurencí dosahovali co nejpříznivějšího poměru cena / kvalita.

Jak se podle vás vyvíjí kongresový byznys v Brně?
Na poptávce po kongresových službách se podílí v podstatě téměř všechny oblasti života, a to i na území statutárního města Brna. Podnikání, věda, spolková činnost atd. U firem, institucí a sdružení je možné vysledovat stoupající zájem o využívání platformy kongresového charakteru k upevňování vazeb, navazování kontaktů, výměně informací, komunikaci a k motivaci. Vzdor rychle se rozvíjejícím informačním a komunikačním technologiím nejen že neustává, ale spíše sílí potřeba živě se potkávat. Od firemních seminářů, valných hromad, zasedání, přes vědecká symposia až třeba po vrcholná setkání představitelů států. To, aby Brno upevňovalo pozici kongresové destinace, ovlivňuje mnoho aspektů. Kromě celkového image Česka zejména pak to, jak město sebe samo prosazuje v konkurenci dalších kongresových měst. Pochopitelně k základním věcem patří, jakou disponuje infrastrukturou cestovního ruchu. Jaká je v něm bezpečnostní situace. Jaké atraktivity se nacházejí v jeho okolí. Jaké nabízí doprovodné programy a možnosti trávení volného času. Brno má dobrou polohu, a to i ve vztahu k okolním zemím, jako je Slovensko, Rakousko a Polsko. Má kvalitní infrastrukturu a díky dálnici a mezinárodnímu letišti i dobrou dopravní dostupnost. Má bohatou a zajímavou historii. Ale takovýmto základem v té či oné podobě a míře disponuje řada dalších měst. U Brna je určitě možné těžit z toho, že je místem (jak řekl pan Miroslav Donutil), v němž se pořád něco děje. Kde se koná spousta zajímavých akcí, např. prestižní mezinárodní letecký festival CIAF (letos poprvé) nebo ve Všudybylu zmiňovaná mezinárodní přehlídka ohňostrojů „Ignis Brunensis“, a to nehovořím o „Velké ceně“ nebo o veletržním kalendáři. Může také těžit z toho, že je díky německému architektovi Miesi van der Rohe a manželům Fritzovi a Gretě Tugendhatovým městem figurujícím na seznamu UNESCO, které investuje do svých památek, jako jsou spolu s jejich vilou Tugendhat hrad Špilberk a historické centrum. Že se v jeho blízkém okolí nachází jedinečný Moravský kras apod. Ale to vše by bylo málo. Těžit, to znamená prodávat, a prodávat znamená nabízet, vědět o možnostech daného trhu. O tom, že se to statutárnímu městu Brno a Jihomoravskému kraji postupně daří, svědčí stoupající zájem o pořádání kongresových akcí, což se velmi pozitivně odráží i ve vytěžování kapacit hotelu Voroněž.










www.voronez.cz



www.oreahotels.cz