Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Přímé lety do Jekatěrinburgu

Julie Jaroslavskaja a Josef Machek

V současné době do Jekatěrinburgu provozujeme tři přímé linky z Česka. Dvě z Prahy – ve čtvrtek a v neděli, a zcela nové spojení – novinku této sezony – jednou týdně z Karlových Varů. Kromě těchto spojení, která jsou realizována naší leteckou společností Ural Airlines, máme codeshareovou dohodu s Českými aeroliniemi, a tedy možnost přepravovat naše klienty v rámci společných letů s ČSA. To znamená, že do Jakatěrinburgu je téměř každodenní letecké spojení. Protože linka Praha – Jekatěrinburg nebo Karlovy Vary – Jekatěrinburg je na evropské poměry poněkud delší, klademe v Ural Airlines velký důraz na kvalitní palubní catering, který dalece převyšuje minimalistický vnitroevropský standard.

S ředitelkou zastoupení Ural Airlines pro Evropu se sídlem v Praze paní Julií Jaroslavskou a obchodním ředitelem tohoto zastoupení panem Josefem Machkem se potkáváme 6. června 2011.
Ruská federace je pro naši exportně orientovanou ekonomiku vysoce perspektivním obchodním partnerem. Je obrovským trhem, na němž má Česko do jisté míry jakoby privilegované postavení. Zhruba před rokem jsem se v Jekatěrinburgu s oficiální státní delegací zúčastnil slavnostního otevření zastoupení agentury CzechTourism (viz www.e-vsudybyl.cz, článek: „Slavnostní otevření zastoupení CzechTourism v Jekatěrinburgu“). Letěli jsme tam přímo z Prahy vládním business jetem. Nicméně mezi Jekatěrinburgem a Prahou, a letos už i mezi Jekatěrinburgem a Karlovými Vary létají na pravidelných linkách velké dopravní stroje. Spolu s naším národním dopravcem tyto lety zabezpečují Ural Airlines. A protože mezinárodní letiště v Jekatěrinburgu patří mezi tři nevýznamnější ruské huby, lze přes Jekatěrinburg s Ural Airlines pokračovat do řady dalších i mimoruských destinací.
Paní ředitelko, služeb Ural Airlines využívají miliony ruských i zahraničních pasažérů.
Ural Airlines disponují rostoucí flotilou moderních západoevropských letadel a elitním vysoce kvalifikovaným personálem. Na trh letecké dopravy jsme vstoupili v prosinci 1993. Od té doby v čele Ural Airlines stojí generální ředitel, pilot první třídy, pan Sergej Skuratov. V současné době Ural Airlines zaměstnávají více než šestnáct set lidí. Co do počtu přepravených pasažérů a objemu carga patříme mezi deset nejúspěšnějších leteckých společností Ruska. V roce 2010 jsme přepravili téměř 1,8 milionu cestujících. Od roku 2006 do flotily Ural Airlines přibylo patnáct moderních letadel Airbus A320 a A321. O další tři Airbusy (dva A321 a jeden A320) se pak naše flotila rozšířila v první polovině roku 2011. V roce 2012 do ní začne Ural Airlines zařazovat letouny A330 tak, aby do roku 2015 naše letecká společnost disponovala více než třiceti Airbusy. Jedním z důvodů její obliby je vysoký standard jak v ekonomické třídě, tak v obchodní. Ural Airlines se totiž od samého prvopočátku rozhodly konkurovat ani ne tak cenami, jako hlavně důrazem na bezpečnost a vysokou kvalitou. V kontextu globální integrace a navazování partnerských vztahů mezi leteckými společnostmi má Ural Airlines kolem padesáti codeshareových dohod s významnými ruskými a zahraničními dopravci, např. i s ČSA, Emirates, Swiss International Air Lines, Air France, Malevem aj. V současné době létáme do více než sto dvaceti destinací. V roce 2009 jsme zahájili pravidelné vnitrostátní lety: Novosibirsk – Moskva, Novokuzněck – Moskva, Irkutsk – Moskva, Samara – Moskva, Moskva – Soči. Rovněž linky do destinací ve Společenství nezávislých států: Irkutsk – Dušanbe, Perm – Dušanbe, Petrohrad – Ganja, Krasnodar – Taškent, Jekatěrinburg – Namangan, Moskva – Baku, Barnaul – Dušanbe, Samara – Dušanbe, Krasnojarsk – Khujand. Spoje z Jekatěrinburgu do Moskvy máme jak na letiště Šeremetěvo, tak i na Domodědovo. Strategický význam pro budování vztahů mezi Sverdlovskou oblastí a Čínou a posilování vzájemných obchodních vazeb má naše linka Jekatěrinburg – Peking – Jekatěrinburg. Od října 2009 provozujeme pravidelné lety ze Samary do Dubaje a na lince Jekatěrinburg – Dubaj jsme přidali třetí frekvenci. Spojení Jekatěrinburgu směrem na západ mj. zajišťujeme linkami do Istanbulu, Tel Avivu, Sofie, Paříže, Prahy, Helsinek, Mnichova, Salcburku, Říma, Barcelony ad.

Už jsem konstatoval, že Ruská federace je pro Česko nesmírně zajímavým obchodním partnerem. Jak moc je pro vaše ruské pasažéry zajímavá Česká republika?
Jste pro nás velice atraktivní turistickou destinací. Samozřejmě, že se rozvíjejí i obchodní kontakty a spolu s tím roste i četnost služebních cest. Letiště Praha je pro Ural Airlines i zajímavým tranzitním bodem, odkud naši pasažéři pokračují do řady destinací v západní Evropě. Ač se to může jevit prapodivné, mnoho ruských cestovatelů upřednostňuje tranzit přes Prahu před tranzitem přes Moskvu. Z hlediska časové úspory i nákladů to totiž bývá pro řadu z nich výhodnější. Takže i díky tomu, po určitém poklesu poptávky po letecké přepravě v minulých letech, v současné době dochází k růstu poptávky po tomto typu spojení.

Co vaše věrnostní programy?
Wings Bonus Program je zaměřen na širokou cestovatelskou veřejnost. Corporate Client je určen firmám. Kompletní zajištění služeb turistických a pracovních cest v Rusku a v zahraničních destinacích pak nabízí Wings Travel Club a Europort. Při každém pravidelném letu s Ural Airlines účastník těchto věrnostních programů na svůj osobní účet získává bonus ve výši deseti procent z ceny letenky, vyjma procent z palivového příplatku. Bonusy mohou cestující využít i na upgrade letenek. Po celou dobu existence věrnostních programů roste počet jejich účastníků. V roce 2010 se oproti roku 2009 víc než zdvojnásobil. Česká republika má vysoce kvalitní síť agenturních prodejců letenek a spousty šikovných letenkářů, a i díky jejich práci je o lety s Ural Airlines v České republice rostoucí zájem. Nejen ale do destinací na území Ruské federace. Takže i díky tomu jsou spoje Ural Airlines poměrně dobře obsazeny, byť se, už vzhledem k nepoměrně větší velikosti ruského trhu, nejvíc prodejů realizuje přímo v Ruské federaci. Nicméně naše prodeje na českém a dalších zahraničních trzích rostou.

Krajina, historie a příroda za Uralem přitahuje i ty, kteří do Jekatěrinburgu, a z něj dál, cestují nejen za byznysem či pracovním programem.
Samotný Jekatěrinburg, čtvrté největší město Ruské federace, je moderní správní metropolí. Kdysi na jeho místě stávala osada Šartaš. V roce 1723 tu Vasilij Tatiščev a Villim de Gennin založili hutě a novou osadu na počest ženy tehdejšího cara Petra Velikého, pozdější carevny Kateřiny I., pojmenovali po svaté Kateřině. Tento název byl užíván až do roku 1924. Během ruské revoluce zde byl internován sesazený car Mikuláš II. s rodinou a 17. července 1918 tu pak byli z rozkazu rudého komisaře Sverdlova postříleni, údajně proto, aby se jich nezmocnily blížící se československé legie. Jekatěrinburg je nejen městem těžkého průmyslu, ale i univerzit. Po Moskvě, Petrohradu a Novosibirsku je čtvrtým nejvýznamnějším centrem ruského školství. Má osm univerzit. Nádhernou přírodu za Uralem mám moc ráda. Nejen proto, že jsem se v tomto kraji narodila a řadu let žila. Je tam spousta jezer a úžasných řek. Pro mě jednou z nejkrásnějších je řeka Časovaja v Chitinské oblasti, která kdysi byla hlavní dopravní spojnicí směrem do Evropy. Samozřejmě nesmím zapomenout na Bajkal. Cestu z Jekatěrinburgu je možné si prodloužit, a to i po Transsibiřské magistrále, až do Mongolska či na Altaj. To všechno jsou čarokrásná místa. Ostatně, na září uvažujeme o uspořádání famtripu právě na Bajkal.