Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Na 11. dubna agentura CzechTourism a její partneři zvali do Společenského sálu Kongresového centra Praha na představení „Prezentace České republiky a Prahy jako ideální destinace kongresové turistiky“ a galashow při příležitosti „Výstavy kongresových služeb v Kongresovém centru Praha“. V průběhu večera byla multimediálně představena nová profesionálně zpracovaná prezentace České republiky vytvořená agenturou CzechTourism ve spolupráci s Kongresovým centrem Praha, Pražskou asociací kongresové turistiky a agenturami, které jsou členy International Convention and Congress Association. K zajímavému a příjemnému průběhu večera přispěly i světově renomovaná půjčovna kongresové techniky PROMOPRO, spol. s r.o. a Zátiší Catering Group a.s.
Česká republika
má vhodnou polohu uprostřed Evropy a zároveň je bezpečnou destinací. Je
ideálním místem pro aktivní turistiku, stejně jako díky různorodosti a
kvalitě kulturních a architektonických památek pro městskou a poznávací
turistiku, ale i pro lázeňské pobyty vysoké kvality. Kombinace těchto
faktorů zahrnující kongresové prostory a kvalitní doplňkové služby pak
slouží jako ideální předpoklad pro pořádání mezinárodních
kongresů.
Kampaně kandidatur
Primárním cílem projektu je rozvoj kongresové turistiky v celé České
republice. Pod názvem „Kampaně kandidatur“ se skrývá společná činnost
agentury CzechTourism, Kongresového centra Praha a Pražské asociace
kongresové turistiky mající za cíl přilákat mezinárodní kongresy do
České republiky. Proces podání kandidatury na pořádání kongresu
v Česku spočívá v několika krocích. Nejdříve je v mezinárodních
databázích vyhledán konkrétní kongres, který by byl pro Česko přínosem,
a následně je pořádající asociaci podána kandidatura České republiky a
prezentována komplexní kongresová nabídka. Poté je již na dané asociaci
či organizátorovi, zda vybere Českou republiku jako vítěze a budoucího
pořadatele kongresu.
Bid book
Ke sjednocení prezentací, které doposud probíhaly jednotlivě a různými
způsoby, přispěje zcela nový produkt s názvem „Bid book“. Jde
o obecný dokument, který obsahuje základní informace o možnostech
pořádání kongresů v Česku včetně poskytovaných doprovodných služeb.
„Bid book“ si každý uchazeč o kongres může doplnit, a zdůraznit tak
konkrétní nabídku svého regionu či např. konkrétního hotelu. Do „Bid
booku“ vnesli své návrhy i zástupci agentur, které jsou členy asociace
ICCA (International Convention and Congress Association) – Agentura Carolina,
CZECH-IN, Čedok a GUARANT International. „Bid book“ bude k dispozici všem
zájemcům, kteří mají zájem profesionálně prezentovat své kongresové
prostory, doprovodné služby, ubytovací kapacity apod.
Rostislav Vondruška,
ředitel agentury CzechTourism, k tomu říká: „Společná aktivita
zástupců destinace, města a komerční sféry v rámci projektu "Kampaně
kandidatur“ zvyšuje šanci České republiky na získání mezinárodních
kongresů do naší země. Kongresový turista je pro Českou republiku velmi
významný svými dvojnásobnými výdaji v porovnání s turistou běžným.
Často hovoříme o částce 6500 Kč na osobu a den, což jsou
nezanedbatelné příjmy do pokladen soukromých subjektů působících
v cestovním ruchu."
Michal Kárník,
ředitel Kongresového centra Praha, říká: „Je nutné neustále
připomínat Prahu a její kongresový potenciál. Cílem je minimálně
obhájit skvělou pozici hlavního města mezi nejprestižnějšími evropskými
a světovými kongresovými destinacemi.“
Pro rozvoj kongresové turistiky v Praze je klíčová vzájemná komunikace
mezi všemi partnery na trhu. Organizaci nadnárodních kongresů podpoří
i projekt dostavby výstavních ploch Kongresového centra Praha tak, aby Praha
neustále zvyšovala svou konkurenceschopnost na tomto specifickém trhu
cestovního ruchu.
V oblasti ubytování
se zájem pořadatelů kongresů zaměřuje především na hotely vyšších
kategorií. Ty jsou sice ve větší míře v Praze, ale i některá další
česká města jsou v těchto případech na přijetí podobných akcí
připravena. Např. Brno, Ostrava, Karlovy Vary, Hradec Králové. Stále více
vyhledávána jsou klidná místa hradů a zámků, např. v Českém
Krumlově, Nelahozevsi, Sychrově či Mikulově. Částečné nedostatky se
objevují v oblasti připravenosti a profesionalitě pracovní síly.
K jejímu zkvalitnění by měly přispět mj. vzdělávací programy agentury
CzechTourism, které budou financovány z fondů Evropské unie.
Charakteristika zúčastněných
organizací a společností projektu „Kampaně kandidatur“ (řazeno
abecedně).
Agentura Carolina, spol. s r. o.
minulý rok oslavila 15 let na trhu. Mezi její stěžejní činnosti patří
kongresová a incentivní turistika, pořádání akcí, organizace výstav a
veletrhů (sesterská spol. AC Expo) včetně ubytovacích služeb. Agentura
Carolina patří k největším společnostem působícím v oblasti
kongresové turistiky a je dlouhodobým partnerem Univerzity Karlovy a Národní
galerie v Praze.
Kontaktní osoba: Petra Kandertová, Marketing & Sales Director, tel.
224990823, e-mail: marketing@carolina.cz.
CZECH-IN s.r.o.
poskytuje kompletní zajištění služeb v oblasti organizování akcí.
Široké spektrum aktivit zahrnuje organizaci konferencí, korporátních akcí,
výstav a kongresů v rozsahu několika set až tisíců účastníků. Za dobu
své existence se agentura zařadila na přední místo v oboru v České
republice a své služby poskytuje řadě tuzemských i zahraničních
klientů. V současné době sídlí v Kongresovém centru Praha, jehož je
partnerem.
Kontaktní osoba: Alexandra Chromá, Marketing and Project Development
Manager, tel. 261174308, e-mail: alexandra.chroma@czech-in.cz.
CzechTourism
Příspěvková organizace Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism
byla zřízena v roce 1993 za účelem propagace země jako atraktivní
turistické destinace na zahraničním a od roku 2003 i domácím trhu.
Organizace spadá pod Ministerstvo pro místní rozvoj České republiky.
Kontaktní osoba: Jade Sebek, vedoucí oddělení kongresové a incentivní
turistiky, tel. 221580623, e-mail: sebek.jade@czechtourism.cz.
Čedok, a.s.
je největší a nejdéle působící cestovní kanceláří v České
republice. Od roku 1920 poskytuje komplexní služby v oblasti výjezdového,
příjezdového a domácího cestovního ruchu. Oddělení kongresů a incentivy
Čedoku se specializuje na organizaci nejrůznějších setkání, od malých
firemních mítinků po mezinárodní konference, a současně realizuje na
míru šité incentivní programy, a to nejen v Praze, ale i po celé České
republice.
Kontaktní osoba: Martin Randus, Head of Incentive & Congress Section,
tel.: 221 447244, e-mail: martin.randus@cedok.cz.
GUARANT International spol. s r.o.
je největší a nezkušenější organizátor kongresů a konferencí na
území České republiky. Společnost byla založena v roce
1991. V současné době má pobočky v Bratislavě a v Moskvě. Se
švýcarskou společností MCI otevřela v roce 2006 joint venture – MCI
Prague se sídlem v Praze, jejímž úkolem je organizace eventů, kongresů a
konferencí pro klientelu ve střední a východní Evropě.
Kontaktní osoba: Tomáš Raboch, obchodní zástupce, tel. 284001444,
e-mail: raboch@guarant.cz.
Kongresové centrum
Praha profesionálně zajišťuje kongresové, konferenční a společenské
akce pro české i zahraniční klienty a je dodavatelem komplexního spektra
doprovodných služeb včetně ubytování v hotelu Holiday Inn Prague Congress
Centre, přímo napojeného na jeho prostory. V objektu Kongresového centra
Praha jsou lokalizovány 2 velké sály s kapacitou 2764 a 1034 míst.
Dalších 18 sálů a 50 salonků navyšují celkovou kapacitu KCP až na
9300 míst. Prosklené a prosluněné foyery s překrásným výhledem na
panorama staré Prahy jsou ideální pro gastronomii nebo pro doprovodné
výstavy. Od celkové rekonstrukce uskutečněné v letech 1999 –
2000 hostí Kongresové centrum Praha každoročně mnoho mezinárodních
kongresů a konferencí. Je též vítaným místem setkání a jednání
českých společností.
Kontaktní osoba: Ondřej Špaček, vedoucí odd. marketingu a obchodu, tel.
261172111, e-mail: ondrej.spacek@kcp.cz.
Pražská asociace kongresové turistiky
vznikla v roce 1993. Jejím hlavním posláním je prezentace Prahy jako
významné kongresové destinace. Nejdůležitější aktivitou členů je pak
příprava, produkce a kompletní realizace kongresů, veletrhů, a seminářů.
Členy asociace jsou subjekty, které mají významné postavení na trhu
kongresů. Jsou to pořadatelé kongresů, veletrhů a výstav, DMC a PCO
agentury, kongresová a výstavní zařízení, hotely a restaurace, kulturní
instituce, přepravci, cestovní kanceláře, cateringové společnosti,
technické služby, překladatelské služby a reklamní agentury.
Kontaktní osoba: Andrea Libová, Marketing Manager, tel. 224233166,
e-mail: marketing@pragueconvention.cz.
www.carolina.cz
www.czech-in.cz
www.czechtourism.cz
www.cedok.cz
www.guarant.cz
www.kcp.cz
www.pragueconvention.cz
www.promopro.cz
www.zatisigroup.cz