Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Pražská městská hromadná doprava

„Vstřícná a přístupná Praha“
je projektem spolufinancovaným Evropským sociálním fondem (program JPD3 – Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu hl. m. Praha), státním rozpočtem České republiky a Magistrátem hlavního města Prahy. Projekt si klade za cíl zlepšit jazykové znalosti a komunikační dovednosti pracovníků Dopravního podniku hl. m. Prahy, a.s. (DPP je partnerem projektu), a tím přispět ke zvýšení atraktivnosti městské hromadné dopravy a potažmo i hlavního města Prahy jako oblíbené cílové destinace zahraničních turistů. Projekt odstartoval 1. srpna 2006 a celková délka jeho trvání bude 24 měsíců, tzn. do 31. července 2008.

Posláním projektu
je přispět ke zvýšení kvality služeb v cestovním ruchu prostřednictvím vzdělávacích kurzů. Účastníci těchto kurzů se kromě získávání jazykových znalostí učí uvědomovat si, jak jejich chování působí na okolí, lépe a včas zachycovat zdroje možných nedorozumění a srozumitelně komunikovat v nejrůznějších situacích – to vše v rámci zásad zdvořilého vystupování v kontaktu se zákazníkem. Kromě navýšení kvalifikace je cílem projektu posílení motivace k budoucímu aktivnímu využití nabytých zkušeností. Širším cílem projektu pak je přispět ke zlepšení „image“ Prahy, k její propagaci jako přívětivé turistické destinace s rozvinutou infrastrukturou.

Cílovou skupinu
tvoří 240 zaměstnanců Dopravního podniku hl. m. Prahy, a.s., kteří přicházejí do přímého kontaktu se zahraničními turisty. Jde o pracovníky středisek dopravních informací, přepravní kontroly a staniční personál metra. Každý z nich absolvuje čtyřiadvaceti­týdenní jazykový kurz a čtyřtýdenní kurz komunikačních dovedností. Pracovníci středisek dopravních informací a staniční personál metra věnují celých čtyřiadvacet týdnů jazykového vzdělávání anglickému jazyku. Pracovníci přepravní kontroly pak polovinu této doby anglickému a polovinu německému jazyku. V současné době je do projektu zapojeno již sto osmdesát zaměstnanců Dopravního podniku hl. m. Prahy. Na přelomu let 2007/2008 se do něj zapojí zbylých šedesát. Aby bylo možné sledovat vývoj jazykových znalostí účastníků projektu, všichni prošli testováním vstupních znalostí.

Průběžné hodnocení
jazykových znalostí pracovníků přepravní kontroly ukázalo, že již během prvních měsíců realizace projektu u nich došlo k výraznému rozšíření slovní zásoby a ke zlepšení komunikačních dovedností.
„Prahu dnes navštěvují miliony turistů z celého světa, proto je jazyková vybavenost lidí pracujících ve službách veřejnosti nezbytná. Dotazy, na které musí naši zaměstnanci odpovídat, se týkají nejen dopravy samotné, ale i umístění památek, všeobecné orientace ve městě apod. Jejich schopnost adekvátně reagovat přispívá k dobrému vnímání veřejných služeb v Praze“, řekl personální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy Ing. Jaroslav Ďuriš.

www.dp-praha.cz