Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Pouštní andělé

24. ročník Rallye Arras – Madrid – Dakar, který byl odstartován 28. prosince 2001 a skončil 13. ledna tohoto roku, se stal pro Scanii velkou výzvou. Ta totiž v průběhu závodu zajišťovala svými speciálně upravenými vozy Scania R124 CB6×6HZ 360 asistenční a servisní služby.

Celkem 6 terénních vozů Scania
doprovázelo na vytyčené trase soutěžní vozy a zajišťovalo asistenční a servisní služby. Tímto úkolem mohou být pověřeny jen nejspolehlivější automobily, které bez problémů obstojí v různých klimatických a terénních podmínkách. Vybrána byla vozidla s konfigurací náprav 6×6, poháněná 12litrovým motorem o výkonu 360 HP. Rallye Total-Dakar je jednou z nejtěžších automobilových soutěží. Letošní ročník byl odstartován ve městě Arras na severu Francie a skončil v senegalském Dakaru. Trasa rallye o celkové délce 9 436 km vedla přes území pěti států Evropy a Afriky. Do závodu bylo přihlášeno celkem 397 soutěžních strojů: motocyklů, osobních automobilů a nákladních vozů.

Každý z vozů k jinému účelu
Každý z vozů byl určen k jinému účelu. Jeden sloužil jako „průzkumný vůz“, který předem kontroloval každý úsek trasy. Dva vozy byly určeny pro přepravu náhradních dílů a tři sloužily k vyprošťování automobilů, které uvízly v písečných dunách. Přáním každého účastníka bylo, aby jeho vůz dojel do cíle. Ovšem jen několika z nich se to podařilo. Vozy Scania však musely vydržet za všech okolností.

www.scania.cz