Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Plánujeme výstavbu třinácti a půl tisíce kilometrů železnic

Když jsme se nedávno potkali s velvyslancem Bolívarovské republiky Venezuela panem Victorem Juliánem Hernándezem Leónem, zmiňoval se o tom, že by Venezuela své školství ráda obohatila o zkušenosti českých a slovenských škol, a to i formou dlouhodobých stáží českých a slovenských pedagogů.
Vzhledem k hlavnímu tématu tohoto vydání jsem pana velvyslance požádal o vyjádření k této otázce.
Hlavním iniciátorem této myšlenky jsem já, protože jsem na Slovensku i v Česku studoval. Měl jsem tak možnost se seznámit s kvalitní pedagogickou činností některých zdejších vysokých a středních škol. Vaše vysoká úroveň je zřejmá i z výsledků mezinárodních studentských soutěží. Čeští a slovenští žáci a studenti vyhrávají v takových oborech jako je například informatika nebo robotika. Jste skvělí v matematice, nemluvě o světovém renomé Karlovy univerzity, která je garantem kvalitního vzdělávání, či o vynikajících úspěších Žilinské univerzity, Ostravské univerzity, Vysokého učení technického v Brně či Praze, Technické univerzity v Liberci, Dopravní fakulty Jana Pernera Pardubické univerzity aj.
Protože mám technické vzdělání a svým charakterem baťovskou praxi (železničářskými obory jsem si prošel od samotného základu až po výpravčího, protože do vyšších pozic už mne nepustil fakt, že jsem tu cizinec), zaměřuji se na vytipování možností spolupráce s českými vysokými školami hlavně v oblasti dopravy. V současné době ve Venezuele plánujeme výstavbu třinácti a půl tisíce kilometrů železničních tratí. Zatím máme hotových jen pár set kilometrů. To znamená, že u nás existuje velký prostor nejen pro byznysmeny a stavitele železnic. Vaše nově budované železniční koridory i železniční stavby, které vaše firmy realizují v zahraničí, snesou nejpřísnější kritéria. Souběžně s budováním železniční infrastruktury Venezuely bude zapotřebí obrovského množství kvalifikovaných železničářských profesí, aby se o tyto dopravní cesty staraly, opravovaly je apod. Aby k nám do Venezuely a do dalších zemí Latinské Ameriky přinesly železniční know-how. Není totiž žádným tajemstvím, že Jižní Amerika má v rámci svých integračních snah velké plány. Ráda by měla „Velkou jižní železnici“, jež by propojovala země Jižní Ameriky od Caracasu přes Argentinu až po Patagonii. Ve Venezuele by proto měla vzniknout Latinskoamerická vysoká škola dopravní. Mojí snahou pak je, aby se na jejím koncipování a zrodu podíleli odborníci z České republiky a ze Slovenska. Ať už z Dopravní fakulty Jana Pernera v Pardubicích nebo ze Žilinské univerzity. Zájem ze strany Venezuely je veliký a jsme přesvědčeni, že takováto spolupráce může být nesmírně užitečná jak pro nás ve Venezuele, tak pro české školy a firmy v rámci jejich expanze do celé Latinské Ameriky.