Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































V tom mi se pohleděti udá, a spatřím, an se někteří do stolic vkupují, jiní vprošují, jiní vpochlebují, jiní sami sázejí; a vida to, „Hle, hle, neřád!“ zkřikl sem. „I mlč, všetýčko,“ dí tlumočník; „zlým toho zaživeš, uslyší-li.“ „A proč nečekají,“ dím já, „až by zvoleni byli?“ Odpověděl: „Herež, oni sebe bezpochyby povědomi jsouc, s tu práci se býti znají: když je za ty jiní přijímají, co tobě do toho?“
Jan Amos Komenský, Labyrint světa a ráj srdce, l. P. 1623

Oni sebe bezpochyby povědomi jsouc, s tu práci se býti znají: když je za ty jiní přijímají

Praha prý má omezovat počty turistů. To je samozřejmě blbost! Zato co není blbost, je nízká návštěvnost a malý profit z útrat turistů řady dalších pozoruhodných míst Slezska, Moravy a Čech a státu. Mimo jiné k tomu přispívá špatné dopravní spojení Letiště Václava Havla Praha se zbytkem země. V souvislosti s ruzyňským letištěm se přesto nepočítá s železničním nádražím ani s autobusovým, odkud by vlaky a autobusy klienty leteckých společností rozvážely rovnou do dalších krajů a míst České republiky. Ti se tak do nich se svými zavazadly musejí „propracovávat“ skrz centrum Prahy. A z Prahy? Po často ucpaných a rozbitých komunikacích vzdor tomu, že jednou z podmínek hospodářského rozvoje země (nejen turismu) je dobrá dopravní infrastruktura. To, co v Česku brzdí její rozvoj, dnes není nedostatek peněz či stavebních kapacit, ale stavební nepřipravenost. Příprava projektů dopravních liniových staveb totiž trvá řadu let. To, že jeden z bývalých ministrů dopravy „ušetřil“, respektive poškodil rozpočet resortu dopravy meziročně o šestatřicet miliard korun, plus obdobné kroky těch, které Komenský alegorizuje: „… oni sebe bezpochyby povědomi jsouc, s tu práci se býti znají: když je za ty jiní přijímají…“, je nyní velkou brzdou.
Jaromír Kainc