Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Řekl sem pak vůdci svému: „Nu, již bych také, co tam nahoře jest, jak paní Fortúna své hostě ctí, rád spatřil.“ „Dobře,“ řekl on a vznesl se, než sem zvěděl, se mnou zhůru; kdež paní Fortúna, na kouli stojeci, koruny, sceptra, regimenty ^^1 ^^, řetězy, zápony ^^2 ^^, měšce, titule a jména, medy a cukry rozdávala, a teprv dále zhůru pouštěla.
Jan Amos Komenský, Labyrint světa a ráj srdce L. P. 1623

  • ^^1 ^^ vládu, úřady ^^2 ^^ náhrdelníky*

Nu, již bych také, co tam nahoře jest, rád spatřil

Neustále je proklamováno, že jsme otevřenou exportně orientovanou ekonomikou. Vývoz ale nic neřeší, není-li provázán s obchodem. Tedy pokud nevyužívá zahraniční kupní sílu, netrží peníze a nepřináší zisk. Cestovní ruch umí to, co obchod spjatý s exportem – přinášet zahraniční inkaso, už proto, že je sám sobě tržní platformou generující kupní sílu. Avšak v Česku se mu zdaleka nedostává takové společenské a politické podpory, natož aby byl takovým zaklínadlem, a od některých daní oproštěnou, státem protežovanou oblastí, jako export. Z roku na rok sice už i u nás sílí uvědomování si všeobecné tržní role cestovního ruchu a společenská poptávka po tom, aby vytvářel daleko větší prostor obchodním transakcím (nejen ve službách) a napomáhal získávat víc a víc peněz do českého národního hospodářství a pracovních míst. Přesto však České Slezsko, Morava a Čechy zhodnocují stále jen zlomek svého obrovského potenciálu, a každoročně je tak na jejich územích trženo o desítky miliard eur méně, než kdyby se v Česku podařilo cestovní ruch emancipovat, vrátit jej mezi hospodářské priority státu a země. Ostatně, výkonnost exportních obchodních aktivit i cestovního ruchu se odvíjí nejen od cen a kvality obchodovaných produktů, ale také od věhlasu země jejich původu. Dobrá pověst naší vlasti, jejích měst, obcí, regionů a obyvatelstva je tak základem pro příliv dalších miliard eur a dolarů do české ekonomiky, inkasovaných formou útrat a investic zahraničních spotřebitelů a investorů nakupujících jak u sebe v cizině, tak během svých návštěv Česka.
Jaromír Kainc