Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Ve dnech 24. a 25. května 2011 pořádala ASIS CZ Mezinárodní konferenci o bezpečnostním managementu. Nosným tématem byly nové trendy v boji proti bezpečnostním hrozbám 21. století. Novinkou letošního ročníku byl samostatný a veřejnosti přístupný Veletrh bezpečnosti. Společnosti, které se zaměřují na produkty spojené s bezpečností, měly možnost se prezentovat a vystavovat své produkty v lobby OREA hotelu Pyramida, místě konání konference. Tak jako v předchozích ročnících se jí i letos zúčastnili nejvýznamnější bezpečnostní profesionálové ze soukromé i státní sféry. Mezi účastníky byla řada mezinárodních hostů. Hlavní program konference byl veden v českém a anglickém jazyce. Letošní konference navázala na úspěšnou konferenci z roku 2010, která obsahovala témata, jako je např. prevence podvodných jednání, boj s korupcí, moderní bezpečnostní technologie, plagiáty, profesní vzdělávání v oboru bezpečnosti, bezpečnost letištních provozů a problematika ochrany osobních údajů. Program letošního ročníku konference pak byl zaměřen na bezpečnostní hrozby 21. století a jejím cílem bylo zhodnotit současná opatření, která slouží k potlačení tzv. nových hrozeb. Mezi hlavní témata patřil kyberterorismus a internetová bezpečnost, dopady přijetí nové legislativy k ochraně kritické infrastruktury, bezpečnost letišť a podzemních drah a sjednocování evropských politik v oblasti ochrany osobních dat a informací. Proběhla i diskuze na nejnovější mezinárodně-politická témata, jako jsou bezpečnostní rizika plynoucí z „arabských revolucí“. Část programu byla věnována novinkám v oblasti bezpečnostních technologií a vzdělávání bezpečnostních profesionálů.

Nové trendy v boji proti bezpečnostním hrozbám 21. století

Radek Havliš

ASIS International je původně americká asociace průmyslové bezpečnosti, vznikla ve Spojených státech amerických v roce 1955. Nesdružuje firmy – právnické osoby, pouze individuální členy – fyzické osoby. Od roku 2002, kdy si přidala přídomek „International“, sdružuje členy i z dalších zemí světa. Existují desítky národních chapterů, které jsou součástí této globální organizace, která v současné době sdružuje více než sedmatřicet tisíc bezpečnostních profesionálů.

S předsedou představenstva ASIS International Česká republika Radkem Havlišem se potkáváme 24. května 2011 v pražském OREA hotelu Pyramida.
Pane předsedo, jaká je vaše role na této konferenci?
Reprezentovat ASIS International Česká republika, která je pořadatelem této prestižní mezinárodní konference. Stejně tak, jako mí kolegové z představenstva ASIS CZ, jsem se tedy podílel na její obsahové náplni.
Mezinárodní konference bezpečnostního managementu je největším setkáním a výměnou zkušeností a poznatků svého druhu, která kdy zatím byla v České republice uskutečněna. Jejím prvotním posláním je především šíření informací v rámci bezpečnostní komunity. Ať už o nových bezpečnostních technologiích, nebo o nových bezpečnostních postupech a řešeních. Považuji za velmi důležité zdůraznit, že tato konference je odbornou, apolitickou akcí.

Mám dojem, že se poslední dobou démonizuje postavení a fungování bezpečnostních agentur.
Jsem téhož názoru. Podívejte se. Každá servisní organizace, která se zabývá bezpečnostní problematikou, má své zákazníky. A bezpečnostní agentury jako servisní organizace, které tedy dostávají od svých zákazníků objednávky, pouze, samozřejmě v mezích stávající legislativy, poskytují poptávanou službu, za kterou následně dostanou zaplaceno. Jinými slovy: Kde není zákazník, není ani služba. Myslím, že to je klíčová otázka, kterou si v souvislosti se současnou mediální kampaní dosud nikdo pořádně nepoložil. Tedy kdo si tu kterou službu objednává nebo objednal a kdo za ni také platí.