Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Neustálý kontakt se zákazníkem i se zaměstnanci

Interbus Praha, spol. s r.o. je privátní společností. Byla založena v roce 1993. Po celou dobu až do současnosti je řízena přímo svými majiteli ve funkcích výkonných ředitelů. Za devět let se stala jednou z největších dopravních společností nabízejících osobní dopravu luxusními zahraničními autokary, minibusy a osobními vozidly vysoké kvality.

Téměř není dne, abych někde neviděl autobus plný turistů s logem Interbus Praha. Takže i to je důvodem, proč jsem v souvislosti s hlavním tématem pátého vydání Všudybylu položil spolumajiteli společnosti Interbus Praha panu Josefu Zvoníčkovi několik korespondenčních otázek. Jak jste začínali?
Po „sametové revoluci“ se v Československu počala nesměle rozšiřovat demokracie a do republiky začaly proudit davy zahraničních turistů. Kdekdo chtěl vidět změny, které to s sebou přináší. K vidění jich bylo hodně. Tři roky po revoluci jsem těchto změn a návalu poznáníchtivých turistů využil a v roce 1992 jako fyzická osoba začal podnikat v oblasti dopravních služeb. Tak vznikl Interbus, pozdější Interbus Praha, spol. s r.o.

Takových, co tehdy začali, aniž by co privatizovali, bylo mnoho. Řada z vás je úspěšných i dnes, ale žádný kromě vás to nedotáhl do dimenzí Interbusu Praha.
Začínal jsem s jedním minibusem a faxem. Sám sobě jsem byl zaměstnavatelem i zaměstnancem. Rok od roku se Interbus Praha stával větší a větší. S přibývajícími dopravními prostředky jsem pochopitelně najímal i zaměstnance a osobně dohlížel, aby kvantita nepřesáhla kvalitu poskytovaných služeb. Dodnes se řídím krédem poskytovat kvalitní služby na evropské úrovni a nepodbízet se za každou cenu. Každá kvalita má totiž své mantinely. Svou relevantní hodnotu.

Proč Interbus?
Interbus je vlastně zkratka superlativů, popisujících služby, které nabízíme:
Internacionální, Nadstandardní, Tradičně spolehlivý, Exkluzivní, Reprezentativní, Bezpečný, Uhánějící na všechny strany, zkrátka Super!

Výsledky nasvědčují, že tomu tak nějak bude. Jak toho docilujete?
Důležitým prvkem je neustálý kontakt nás majitelů jak se zákazníkem, tak i se zaměstnanci naší firmy. O bezvadný chod Interbusu Praha se stará skvělý tým spolupracovníků. Jejich každodenní práce je velmi náročná a mnohdy vyčerpávající. Nicméně pro klienty a obchodní partnery jsme zde non-stop po čtyřiadvacet hodin sedm dní v týdnu. Pracujeme v oboru, v němž může být každou chvíli něco trochu jinak, a ve službách, v nichž lidský faktor jak ze strany klientů, tak nás, kteří o ně pečujeme, sehrává významnou a občas nevyzpytatelnou roli. Proto stále zůstáváme na pozicích výkonných ředitelů a jsme v denním kontaktu s právě probíhající činností společnosti, abychom mohli případné problémy osobně a neprodleně řešit.

Co se pohybuji v oblasti cestovního ruchu, mé poznatky jsou takové, že pokusy subjektů podnikajících v autobusové dopravě v oblasti sdružování se zatím vždy končily jakoby na půli cesty. Jste členy nějaké z asociací?
Interbus Praha je od roku 1999 členem sdružení ASTA (American Society of Travel Agents). V roce 2000 se stal řádným členem asociace ETOA (European Tour Operators Association). Členství v těchto sdruženích prostřednictvím členských stanov zavazuje Interbus Praha k vysokému standardu služeb a zároveň je užitečnou referencí vůči zákazníkům.

Jak rozsáhlý je váš autopark?
Disponujeme jednadvaceti vozidly. Jejich kvalita odpovídá přísným standardům Evropské unie. Vozový park neustále obnovujeme. Obdobně jako každý rok jsme tak i letos investovali do nákupu dvou nových zájezdových autobusů. Společně s vlastním vozovým parkem využíváme služeb spolehlivých smluvních dopravců, kteří své služby poskytují pod značkou Interbus Praha.

Co všechno jste schopni zajistit?
Dopravu jak pro mezinárodní kongresy s několika tisíci účastníků, tak i pro komorní akce, jejichž organizátoři preferují mikrobus nebo komfortní limuzíny. Mezi naše stálé zákazníky patří české a zahraniční cestovní agentury a kanceláře. Vedle dopravních služeb nabízíme na přání zákazníka i zajištění doprovodných akcí. Pro skupinovou a zejména firemní klientelu jsme schopni zorganizovat a zajistit široké spektrum služeb a programů. Od dopravy na sportovní či firemní soustředění, školení, semináře, schůze představenstev a správních rad přes akce incentivního charakteru včetně uměleckých programů a tzv. adrenalinových sportů. Mezi naše standardní služby, které jsme díky našemu zkušenému personálu schopni zajistit, patří i převzetí určitých činností, které nejsou pro naše partnery klíčové.

Máte na mysli tzv. outsorcing služeb, tak často skloňovaný cizí výraz?
Ano, přesně to mám na mysli. Jako příklad bych mohl uvést společnosti koncentrující se na přípravu mezinárodních kongresů. Součástí kongresů obvykle bývá i tzv. doprovodný program. Jeho zajištění však nemusí být pro tyto společnosti klíčové, a některé z nich dokonce odvádí od jádra vlastní činnosti, spojené se zajištěním kongresu. V případě dohody tedy naše společnost pod jejich jménem a na jejich účet dodává komplexní řešení buď kompletního, nebo vybrané části doprovodného programu.

Jsou ještě nějaké další věci, které byste rád v souvislosti s poskytováním komplexních služeb zmínil?
Aby pohodlí a služby mohly být opravdu stoprocentní, má Interbus Praha uzavřené rozsáhlé pojištění. Nejenom dopravních prostředků, cestujících a jejich zavazadel, ale i odpovědnosti za škody, které kryje případné ztráty z nepředvídatelných okolností, jakými může být například zmeškané letadlo atd.

Jak zákazníky oslovujete?
Velkou pozornost věnujeme mezinárodním akcím. Řady z nich se účastníme. Prezentujeme zde (velmi často nové) produkty, které jsme schopni zajistit. Velký důraz klademe na prezentaci prostřednictvím webových stránek. Jejich součástí je i aktivní dotazník, jehož prostřednictvím se mohou zájemci zeptat na vše, zejména pak na to, co nenašli v základní prezentaci. Na základě jejich poptávky okamžitě vypracujeme nabídku s přesnou kalkulací. Jelikož máme napojení on-line, odesíláme jim svou odpověď obratem.

Koncem roku 2002 jste pořádali zajímavou akci, jejíž součástí byla prodejní vernisáž obrazů.
Já i moje paní máme velice kladný vztah k jakýmkoliv kulturním akcím. Také z tohoto důvodu jsme v prostorách naší společnosti závěrem minulého roku pořádali vernisáž obrazů jednoho našeho přítele. Při této příležitosti jsme i neformálně poděkovali svým obchodním partnerům. Chtěli bychom v těchto aktivitách pokračovat a každoročně zorganizovat nějakou další.

Co závěrem?
Rád bych vyjádřil své přání, aby se situace ve světové politice brzy uklidnila a mezinárodní vztahy konsolidovaly. Jakékoliv mezinárodní trauma ovlivňuje cestovní ruch negativně, natož pak válečný konflikt na Blízkém východě. Držme si palce a přejme si, abychom byli na sebe hodnější. Vždyť mezinárodní vztahy jsou pouze výsledkem chování jedince ke svému okolí.





www.interbus.cz