Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Neobyčejné OBI

Mateřská centrála OBI je v Německu v městě Gerneskürchen. Hlavní aktivity prodejního řetězce OBI, který již 32 let nabízí své služby (od roku 1970), se odvíjejí v Německu. Své pobočky a sítě má v Itálii, Rakousku, Maďarsku, Polsku, ve Švýcarsku, v České republice a ve Slovinsku, v Číně a pravděpodobně bude expandovat do pobaltských republik a do Ruska.

10. května se v Praze Roztylech za přítomnosti předsedy Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky prof. Václava Klause otevíral další z řetězce OBImarketů. V interview zveřejněném v říjnovém Všudybylu v roce 1999 generální ředitel společnosti OBI Systémová centrála v České republice Ing. Aleš Tulpa mj. uvedl: „Společnost OBI si pro služby business travel vybrala jako strategického partnera v České republice právě Čedok. Jsme přesvědčeni o tom, že úroveň, kvalita a servis Čedoku jsou na světové úrovni. Celý obchod je o vztazích. Nutno přiznat, že naše vzájemné vztahy vznikly ze sympatií vedoucích pracovníků. Jak Čedoku – jeho majoritního vlastníka firmy Unimex Group, tak managementu naší centrály v Německu. OBI v Německu vyrostlo na tzv. franchisingu. Když jsme nastoupili do České republiky, pánové z Unimexu Dr. Šimáně a Ing. Šmejkal byli jedni z prvních, kteří se o franchising zajímali. Po téměř ročním jednání jsme pak s Unimex Group podepsali první franchisingovou smlouvu na postavení a provozování OBI v Českých Budějovicích.“
Jednatele společnosti Unimex Group Dr. Jiřího Šimáně jsem proto při příležitosti otevření jejich čtvrtého franchisingového hypermarketu OBI požádal o vyjádření.
Jedná se pro nás o strategickou investici. Před zhruba 5 lety jsme se rozhodli ještě více diverzifikovat činnost firmy a toto je pokračování. Jsme rádi, že se nám to podařilo. Počítáme s tím, že v letošním roce zahájíme výstavbu dalších dvou, takže do zhruba poloviny příštího roku budeme vlastnit a provozovat šest OBI hypermarketů.

Vaše společnost je majoritním vlastníkem akciové společnosti Čedok. Mají vaše podnikatelské aktivity v cestovním ruchu něco společného s hypermarkety pro kutily?
Ne, nemají.

Na obdobné téma jsem o vyjádření požádal i druhého jednatele společnosti Ing. Jaromíra Šmejkala. Před chvílí jsem společně s předsedou Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR prof. Václavem Klausem absolvoval prohlídku nového OBImarketu. Tak nějak mi utkvělo, že se pan předseda pozastavil nad tím, že zde nabízíte i záclony a závěsy.
Závěsy a obdobný sortiment zboží vyjadřují posun v konceptu OBI. OBI původně tak, jak jeho zakladatel pan Maus systém vybudoval, bylo založeno na prodeji stavebnin. V průběhu vývoje, jak konkurence zdokonalovala svůj systém, zdokonalovalo jej i OBI. Dnes je naprosto zřejmý posun v tom, co OBI nabízí směrem k zpříjemnění si bydlení – od šicího centra, obrazů a jejich rámování a mnoha maličkostí, které bydlení dělají příjemným. Více jak polovina zákazníků OBI jsou totiž ženy.