Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Nejúspěšnější handling v Praze

Menzies Aviation Group působí na šestadevadesáti letištích v Evropě, Asii, Severní a Jižní Americe a v Austrálii. Poskytuje služby nejvyšší kvality od pozemního handlingu po cargo logistiku s širokým akčním rádiem navazujících služeb.

S Ing. Ladislavem Klimešem, obchodním ředitelem Menzies Aviation Group (Czech) navazuji na náš rozhovor pro loňské vydání „leteckého Všudybylu“, v němž na dotaz, co dělá českému Menziesu radost, prohlásil: „Nízkonákladoví dopravci, protože jsme u nich vysoce úspěšní. Je to ale i cargo, které nám utěšeně roste. Náš terminál byl koncipován do budoucna, a očekávaný vstup Česka do Evropské unie dá ještě více za pravdu těm, kteří tvrdili, že jej má smysl takhle velkoryse dimenzovat. Věřím, že za rok budeme mít objemy výkonů v cargu větší o desítky procent.“ Pane řediteli, splnila se vaše očekávání?
Nejdříve bych ale asi měl pohovořit o celkových výsledcích roku 2003. Pokud budeme brát v potaz veškeré zboží odbavené na Letišti Praha-Ruzyně včetně zboží ČSA, pak Menzies Aviation Group (Czech) odbavil 47 % z tohoto celkového objemu. Když ale vynecháme vlastní zboží ČSA, které si tato letecká společnost sama odbavila, náš podíl vzroste na 76 %. Tzn. tři čtvrtiny zboží pro veškeré ostatní letecké společnosti šly přes nás. Pokud porovnávám první čtyři měsíce letošního roku, dostávám se k jistému paradoxu. Ve srovnání s rokem 2003 došlo k nárůstu o 30 % na objemu odbaveného zboží v exportu i importu. Pokud vezmu výsledky za květen 2004, je ten letošní srovnatelný s květnem 2003. Zde sehrály roli dva brzdící faktory: Jednak to, že se vývozci v prvních čtyřech měsících snažili vyvézt co nejvíce zboží, aby se snáze dostali k vratce DPH, a v importu se projevuje to, že někteří zákazníci proclívají na import mimo Českou republiku a jejich zboží pak už jde k zákazníkům mimo náš terminál.

Vaše společnost odbavuje pasažéry většiny nízkonákladových společností létajících z/do Česka, aby zde svými útratami výrazně podpořili českou ekonomiku i neekonomiku.
Ano, i v letošním roce jsme nejúspěšnější handlingovou společností v oblasti nízkonákladových aerolinií. Co do objemu je z nich největší „easyJet“, která bude od 1. září do České republiky létat celkem 63× týdně! Z destinací Newcastle, Londýn-Stansted, East Midland, Londýn-Gatwick, Bristol a Dortmund. Je to úžasný fenomén, když uvážíme, že předchůdcem „easyJet“ byla společnost „Go Fly“, kterou „easyJet“ koupil. Začala v roce 1999 s deseti lety týdně a byla tehdy jedinou nízkonákladovou společností létající do Česka. Naším dalším zákazníkem je „bmibaby“, která sem létá 28× týdně, a to z letišť East Midland, Manchester, Cardiff, Londýn Gatwick a Teesside. Dalšími nízkonákladovými společnostmi, které svým pasažérům nabízejí Prahu, jsou „Jet2“, které létají z Leeds-Bradford a Belfastu, což je unikum, protože Belfast nemá mnoho leteckých spojení se zahraničím. Společnost „Germanwings“, která létá z Kolína nad Rýnem, „Flyglobespan“, která létá z Glasgow, a „Sterling European“, jež létá z Kodaně a kterou výsledky natolik uspokojily, že bude létat i ze Stockholmu. „Norwegian Air Shuttle“, ta létá z Osla z Trondheimu. Její výsledky, pokud jde o vytíženost letů, překonávají všechny do současné doby známé skutečnosti. V Norsku je Praha zřejmě ještě větším fenoménem než ve Velké Británii.







www.menziesaviation.com