Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Cestovní kancelář EXIM tours zahájila činnost v létě 1993. Už řadu let je největší a nejúspěšnější cestovní kanceláří s největším obratem i ziskem na českém trhu. Dokládají to i mnohá prestižní česká i mezinárodní ocenění. EXIM tours je členem Asociace cestovních kanceláří České republiky a RDA Internationaler Touristik Verband. Jeho tým čítá na dvě stě sedmdesát stálých zaměstnanců a kolem stovky delegátů. Kromě vlastních a franšízových provozoven realizuje podstatnou část prodejů prostřednictvím rozsáhlé sítě partnerských cestovních agentur. Součástí jeho podnikatelské strategie je rozšiřování nabídky zájezdů do destinací, které ještě český trh nezná, a také flexibilita vůči trvale rostoucí poptávce po službách all inclusive. Před třemi lety odbavil miliontého klienta a stal se tak držitelem dalšího z rekordů polistopadové historie podnikání v cestovním ruchu v Česku. Jako vůbec první česká cestovní kancelář začal samostatně provozovat dálkové charterové lety, které zajistily lepší dostupnost exotických destinací, jako například Karibiku, pro širší segment turistů. Těch, kteří využijí služeb EXIM tours, je každoročně víc než čtvrt milionu.

EXIM tours před lety pro české turisty objevil venezuelskou Isla Margaritu, později Kapverdské ostrovy u břehů západní Afriky, zahájil přímé charterové lety do Dubaje a začal létat také do mexického Cancúnu. V roce 2011 v zájmu o exotickou dovolenou jednoznačně vedl Karibik. Vedle charterových letů do Dominikánské republiky a na Kubu vozí EXIM tours turisty i do Keni a na Zanzibar.

Letní nabídka EXIM tours v současnosti zahrnuje Maroko, Egypt, Tunisko, Turecko, řecké ostrovy Krétu, Rhodos, Samos, Kos, Korfu, Lefkadu, Zakynthos, španělské pobřeží a Mallorku, stále populárnější Bulharsko, Maltu, Sardinii, Sicílii, Kalábrii a oblíbený Kypr, ale také netradiční Island. Z exotických destinací nabízí Kapverdské ostrovy a Spojené arabské emiráty. Velmi rozsáhlý je i výběr míst, kam EXIM tours zajišťuje zájezdy na míru pro skupiny i jednotlivce. Portfolio nabízených produktů celoročně zpestřují také letecké eurovíkendy.

Zimní nabídka lyžařských pobytů EXIM tours s individuální dopravou pak zahrnuje oblíbená, špičkově vybavená francouzská, italská, rakouská a švýcarská alpská lyžařská střediska.

Aktivní obchodní politiku EXIM tours dokazují i dceřiné cestovní kanceláře v Polsku (EXIM tours Poland), na Slovensku (Kartago tours Slovakia), v Maďarsku (Kartago tours Hungary) a v Rumunsku (Kartago tours Romania), které na tamních trzích zaujímají významné postavení. Společně tvoří největší středoevropské uskupení v oboru. Roční obrat holdingu EXIM tours přesahuje osm miliard korun.

Na Jamajku od prosince do dubna

S výkonnou ředitelkou cestovní kanceláře EXIM tours Romanou Slížkovou se potkáváme 19. září 2012, tedy krátce před hlavní sezonou zájezdů do exotických destinací.
Paní ředitelko, s čím přicházíte na trh?
Pro zimní sezonu 2012/2013 jsme připravili nejen osvědčené destinace v teplých krajích, které mají naši klienti rádi a kam už s námi létají řadu let, ale opět i lyžování v Alpách. Také představíme novinku, která je opravdovou exotickou bombou! Změn se dočkaly také zájezdy do Dominikánské republiky a Mexika. Chceme totiž oživit nabídku i pro klienty, kteří už tyto destinace znají „jako své boty“.

Kam se tedy cestovatelé budou moci s EXIMem podívat?
K destinacím, které si naši klienti oblíbili, patří Dominikánská republika, Kuba či venezuelská Isla Margarita. V Dominikánské republice jsme udělali do koncepce zájezdů poměrně velký zásah: Přešli jsme na severní pobřeží. Už nelétáme na letiště Punta Cana, ale na dvě nová – Puerto Plata a Samaná. Rozhodli jsme se k tomu proto, že pobřeží dostupné z letiště Punta Cana už bylo na českém trhu delší dobu a naší snahou je nabízet neustále něco nového. Čísla naznačují, že to byl dobrý tah: u Dominikánské republiky máme ve srovnání s loňským rokem velký nárůst objednávek. Větší změnu jsme udělali také u zájezdů do Mexika. I tato destinace je součástí našich katalogů již několik let. Pro letošní rok jsme nově uzavřeli smlouvu s hotelovým řetězcem Oasis, který patří k tamní špičce. Díky velkým objemům nasmlouvaných ubytovacích kapacit se nám podařilo dosáhnout zajímavých cenových relací, a tak se i tento krok ukázal jako velmi dobrý. Kromě destinací v Karibiku jsme úspěšní i s lety do Keni a na Zanzibar, které máme v nabídce třetím rokem. Každou sezonu zaznamenáváme nárůst prodaných zájezdů. Počítáme s tím, že úspěšná bude i naše letošní žhavá novinka Jamajka.

Ano, mnoho z nás už je na ni určitě natěšeno i díky písni „Jamajka“, kterou zpívá Pavel Bobek: „Tam, kde noci jsou samý žár, a každý den slunce zlatí štíty hor, tam jsem se zastavil na dní pár, na pláži bílé zůstal stát můj vor. Tenhle příběh svůj nám vyprávěl, jen když tu pravou náladu měl, prý kdo si trochu písku s sebou vzal, ten na Jamajku rád se vracíval…“
Jamajka je pro české cestovatele atraktivní. Má vynikající pověst. Její jméno v nás evokuje absolutní exotiku, reggae, skvělé pláže, kokosové palmy, úžasné koktejly, nádherné západy slunce, zkrátka vynikající dovolenkovou atmosféru. Exotika jak vyšitá! Navíc se s námi na Jamajku dostanou poprvé v historii z Česka přímým letem. Jako první ji také nabízíme celosezónně, tedy ne pouze dva tři lety, jak tomu bylo v České republice v minulosti. Na Jamajku létáme celou zimní sezonu od prosince 2012 do dubna 2013. Spolupra­cujeme tady s hotelovým řetězcem Dekameron, s nímž máme dlouhodobě vynikající vztahy. Jamajku díky tomu českým turistům nabízíme za naprosto bezkonkurenční tak příznivé ceny, jakých tady nikdy nebylo dosaženo.

Takřka ve všech destinacích jste přidali nové hotely a nabízíte je za lepší ceny než v loňském roce.
Ano, téměř ve všech destinacích jsme díky zvýšeným objemům kontraktů dohodli výrazně lepší ceny. Důsledkem je, že klienty, kteří si naše zájezdy koupí včas, daleko víc (v porovnání s předchozími roky) cenově zvýhodňujeme. Tato obchodní politika se ukázala jako správná. Nárůst prodejů ve srovnání s loňským rokem je v tuto chvíli zhruba sto čtyřicet procent. A jsou destinace, jako Mexiko, které mají nárůst přes dvě stě procent! Za zmínku určitě stojí i Kapverdské ostrovy. Vždycky jsme sem vozili klienty jen v zimě, letos poprvé i po celé léto – a úspěšně. Kapverdy jsou v kurzu!
Velkou stálicí v naší nabídce jsou Spojené arabské emiráty a samozřejmě Tunisko a Egypt. Za jistý pokles celkové poptávky po Egyptu v České republice si částečně mohou Egypťané sami. Ale není to jediný důvod. Výrazně tomu napomáhají hromadné sdělovací prostředky, které zveličily to, co se tam dělo. V turistických letoviscích u Rudého moře je bezpečno. Naštěstí zákazníci EXIM tours i smluvní prodejci vědí, že renomovaná cestovní kancelář si nedovolí poslat klienty někam, kde by jim hrozilo nebezpečí. Ten, kdo situaci v pobytovém místě opravdu zná, zpravidla není zahraniční reportér bažící po senzaci, ale touroperátor, který je s destinací v permanentním pracovním kontaktu. Egypt je dopravně nejbližší, cenově přívětivou koupací destinací, kam se čeští turisté mohou uchýlit ze středoevropské zimy. Je vzdálen pouhé čtyři a půl hodiny letu. V lednu a prosinci se tam teploty pohybují kolem pětadvaceti stupňů Celsia. V Hurghadě jsme momentálně na stejných objemech prodaných pobytů a rezervací jako loni a v Marsa Alam zaznamenal EXIM tours nárůst o pětačtyřicet procent.

Vaším dalším počinem pro zimní sezonu jsou lyžařské zájezdy…
V katalogu LYŽOVÁNÍ nabízíme zájezdy do Rakouska, Itálie, Švýcarska a Francie. V loňském roce jsme tento produkt uvedli na trh poprvé. Naprosto vybočuje z tradiční nabídky cestovní kanceláře EXIM tours. Do loňského roku jsme dělali výhradně letecké zájezdy do teplých krajin. Cesty s individuální dopravou za sněhovými radovánkami byly zcela mimo naše produktové portfolio. S první sezonou – zima 2011/2012 – jsme spokojeni. Máme silné zázemí klientů, kteří chtějí jezdit s EXIMem. Základ zájemců o zimní lyžařské pobyty se rekrutoval právě z jejich řad. Samozřejmě přišli i noví zákazníci, kteří s námi poté naopak poprvé letěli na koupací dovolenou. Máme ohromnou radost, že i tento produkt je životaschopný a že ve srovnání se stejným obdobím loňského roku u něho zaznamenáváme velký nárůst rezervací, o zhruba tři sta procent.