Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Menzies Aviation Group

jednou z nejdynamičtějších handlingových společností světa

jednou z nejdynamičtějších handlingových společností světa

Menzies Aviation Group působí již na šestadevadesáti letištích v Evropě, Severní a Jižní Americe a v Austrálii. Poskytuje služby nejvyšší kvality od pozemního handlingu po cargo logistiku s širokým akčním rádiem navazujících služeb. 

S obchodním ředitelem Menzies Aviation Group ČR, která na Letišti Praha-Ruzyně, kde provozuje moderní a největší cargo terminál, Ing. Ladislavem Klimešem hovoříme v poměrně neradostné době, kdy do Česka začíná přicházet humanitární pomoc oblastem postiženým záplavami.
Letadla s humanitární pomocí jsme odbavovali již 14. srpna. První byl Herkules belgického vojenského letectva, který přivezl vysoušeče, čerpadla a šest specialistů obsluhy. Druhé, které dosedlo o dvě hodiny později, bylo řeckého vojenského letectva. Co se týče speciálů s českou humanitární pomocí, odbavovali jsme zde již čtrnáct letů společnosti Volga – Dněpr, která začátkem května přepravovala českou vojenskou nemocnici do Afghánistánu. 15. srpna odlétalo její další letadlo, které pro ni odváželo deset tun dodatečného nákladu.

Jak je tomu s ostatním cargem a jak se ve vašem byznysu odráží fakt, že jste dceřinou společností John Menzies Limited Company?
Velmi pozitivně. John Menzies Ltd. Co. je skotskou rodinnou firmou. Původně se zabývala distribucí časopisů. Následně logistikou distribuce zboží po Velké Británii. Pak v oblasti logistiky distribuce zboží vstoupila do letectví. Menzies Aviation Group je dnes jednou z nejdynamičtějších handlingových společností světa. Za účinné podpory kolegů z Londýna jsme tak získali největšího zákazníka zde na pražském letišti, Lufthansu – Cargo. Také proto, že se představitelé Lufthansy – Cargo již s kolegy z londýnského Menziesu znali, jejich resumé vyznělo: „Stejně o nás všechno víte. Pokud nám poskytnete servis jako v Londýně, není co řešit.“ Pochopitelně, že bylo. V každém obchodě hrají velikou roli ceny. Ty naše jsou ale díky vysoké produktivitě práce příznivé.
Co se týče pravidelné osobní přepravy, z dopravců, které odbavujeme, bych rád zmínil společnosti Go a bmibaby. Ty k nám létají z anglických destinací, jež jsou poměrně významné. Kromě stávajícího Stanstedu i nově z letišť v Bristolu a East Midlands. Uvažují i o Cardiffu. Roste počet letů dynamicky se rozvíjející společnosti Aerosvit. Létají stroji Boeing 737. Před půldruhým rokem zahájily mezi Kyjevem a Prahou třemi frekvencemi týdně, dnes jich mají pět. Aerosvit v současné době kupuje Boeing 767, s kterým hodlá létat do Bangkoku a Dillí. Doba strávená na cestě na trase Praha – Bangkok nebo Praha – Dillí by tak mohla být kratší.

V úvodu jsem zmínil, že jednou z náplní vaší činnosti je zajišťovat patřičný pozemní servis pasažérům obchodní třídy. Ostatně, služby byznys salonku mohou využívat nejen oni, ale i držitelé vašich karet. Jak je to ale o ligu výš, s VIP klienty?
Ty jsme schopni odbavit ve VIP salonku České správy letišť a zajistit jim hladký nástup do letadla nebo odbavení po ukončení cesty. Kromě standardních letů odbavujeme velké množství speciálních. Napadá mne příklad fotbalistů 1. FC Kaiserlauten, kteří přiletěli na pohárové utkání. Naším stálým zákazníkem je německá vláda včetně německého prezidenta. Odbavovali jsme skupinu Depeche Mode či speciál pana Billa Gatese…

Rozhovor s ředitelem Státního fondu dopravní infrastruktury Pavlem Švagrem v tomto vydání Všudybylu je příznačně nazván: „Pozemní komunikace místem konfrontace s českou realitou“. Jak se na vašem terminálu v Praze promítá stav pozemní dopravní infrastruktury?
Pokud se jedná o návaznost pražského letiště na další druhy dopravy, řekl bych, že to není až takový problém. Co nás daleko více trápí, je fakt, že Česko doposud není členem Evropské unie. Toužebně proto očekáváme náš vstup, kterým se výrazně zrychlí tok zboží. Při jednáních s leteckými společnostmi, týkajících se přesunutí některých jejich cargo aktivit k nám, jsou odpovědi jednoznačné. Už i tak jim byznys velmi komplikují neúnosně dlouhé čekací doby a vyřizování formalit kamionům na hraničních přechodech mezi zeměmi Schengenské dohody a zbytkem Evropy. Přesunem k nám by se jim četnost problematických přejezdů a objem prostojů na hranicích dramaticky zvýšily. Na druhé straně musím připustit, že i nám by výrazně pomohlo dobudování severní části obchvatu Prahy, protože to by výrazně snížilo dojezdové časy pro dodávku zboží do/z našeho terminálu. Současně ale musíme mít na zřeteli nesmírné škody, které teď páchá povodeň, což asi výše uvedený problém odsune do pozadí.

Účastníte se připomínkového řízení nového zákona o civilním letectví.
Ano, stejně tak jako jsme se jej účastnili u novely stávajícího zákona. Naší snahou je, aby nový zákon odrážel stav v západní Evropě. Aby ve smyslu našeho přistoupení do Evropské unie jistým způsobem reflektoval specifické podmínky prostoru, v němž se Česká republika nachází, a byl vůči všem účastníkům letecké přepravy fér.





www.menziesaviation.com