Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Mikrofon s logem ProMoPro nebo sluchátka tlumočnického zařízení
téže firmy vystavená v Bílém domě mi již nejednou byly záminkou
k rozhovoru s jednateli společnosti ProMoPro paní Milenu Veselou a panem
Jaroslavem Veselým. A nemít s nimi povídání ve Všudybylu, jehož
hlavním tématem je kongresová turistika? Takže manželé Veselí, co se
u vás událo za uplynulý rok?
Uplynulý rok se v mnohém podobal předchozím letům. V Praze se konalo
několik významných kongresů, při kterých naše firma nechyběla. Hodně
jsme investovali do nových technologií. Jdeme se světovým trendem, jenž
z hlediska kongresové techniky diktuje, že se na pódiích kongresové scény
má vše prolínat a hýbat. Zakoupili jsme speciální datovou režii Folsom
ENCORE Presentation System od Barca, která není levná, ale západními
zákazníky je to jednoznačně preferovaný produkt. Doplnili jsme počet
LEDkových stěn. Jedna z nich o rozteči diod 6mm se objevila na posledním
ročníku „Super Star“.Tato skutečnost pochopitelně neunikla režisérům
a výtvarníkům. Zaujala, a to je pro nás dobré. Nyní ji můžete vidět
například na Bailandu, kde mimo ni máme další dvě LEDkové stěny.
Pane Veselý, loni 24. listopadu na slavnostním vyhlášení
„Českých 100 nejlepších“ ve Španělském sále na Pražském hradě za
účasti prezidentského páru, českých i zahraničních velvyslanců a
ministrů Kopicové, Gandaloviče, Řebíčka, Římana aj. převzala vaše
paní a společnice Milena Veselá z rukou náčelníka Generálního štábu
České armády Vlastimila Picka ocenění Lady Pro.
To mi udělalo velkou radost. A taky to, že se loni úžasně zlepšila
v golfu! Já s golfem začal v pětapadesáti, a hned velice intenzivně.
Z manželky se tím pádem stala golfová vdova. Poté, co jsme jedny
prázdniny v Portugalsku strávili tím, že já hrál golf a ona sbírala
škebličky na pláži, se golfu začala věnovat také. Vzhledem ke své
povaze – všechno hodně prožívá a ve všem chce být nejlepší – se
do golfu pustila tak, že někdy mívám pocit, že ji golf zajímá víc
než mě.
Den před 46. výročím úspěšného prvního letu člověka do
vesmíru se v Kongresovém centru Praha uskutečnil první ročník „Výstavy
kongresových služeb: prostor, techniky, gastronomie a ubytování“. I tato
událost byla díky ProMoPro demonstrací technické vyspělosti lidstva.
Ostatně, už jste zmínili, že zákazníci jsou u značkového zboží BARCO
ochotni akceptovat poněkud vyšší cenu…
U BARCO produktů tvoří třicet procent ceny nápis „BARCO“ na
projektoru. Že by byly z hlediska běžného zákazníka až tak velké
rozdíly oproti projektorům jiných značek? Nejsou. Je to o tom, že BARCO je
celosvětově zavedenou značkou a že u svých výrobků důsledně kontroluje
veškeré výrobní procesy. Že víte, že když máte BARCO, tak vás závada
stihne zhruba jednou za čtyři roky, zatímco na jiných projektorech každý
rok dvakrát. Když chce někdo projektor, řekne, že chce Barco, obdobně jako
když někdo chce vysavač, řekne že chce lux… Takový je BARCO pojem. Když
u nás Američané objednávají projektory a zjistí, že jim nabízím BARCO,
řeknou: „OK“ a podepíší kontrakt. Pokud bychom uvedli jakoukoliv jinou
značku, řekli by: „Pošlete nám technickou specifikaci. A bude to
fungovat? No, radši se zeptáme někde jinde…“
Zmínil jste režírované prolínání obrazů. Dominovalo i prvnímu
ročníku „Výstavy kongresových služeb“.
Dělali jsme tam předvedení techniky pro zákazníky. Zahraniční klienti, ti
se zpravidla orientují podle katalogu a doporučení. Český zákazník má to
specifikum, že si dotyčné zařízení musí osahat. A dokud se na vlastní
oči nepřesvědčí, jak to funguje, nechce jiné než to, co zná.
V Kongresovém centru Praha jsme vystavovali nejlepší špičkovou techniku,
kterou vlastníme. Zákazníkům jsme ukazovali, co která umí, jak to umí a
proč to umí. Už druhý den jsme zaznamenali až neskutečnou odezvu. Lidé
volali a objednávali, že by na své akci chtěli mít to, co viděli včera
v Kongresovém centru Praha. Jako perličku bych uvedl, že jsme tam sice
vystavovali kongresovou techniku za zhruba sedmdesát milionů korun, ale té,
co do zájmu návštěvníků výstavy, vysoce úspěšně konkuroval
digitální sportovní trenažér – hra pro doma za šest tisíc korun
českých. Devadesát procent zákazníků se ptalo, jestli bychom jim zrovna
tuhle techniku mohli půjčit na firemní akci.
Rád bych se ještě v souvislosti s „Výstavou kongresových
služeb“ vrátil k památnému zvolání, které Kongresovým centrem při
večerní galashow zaznělo: „Hele, to je ségra!“
Rád se chlubím tím, že jsem poslední žijící promítač, který ve
Světozoru obsluhoval Kinoautomat. V Kinoautomatu, který jsme v rámci
večerního programu výstavy „promítali“, hraje jednu z hlavních postav
Karla Chadimová. No a shodou okolností se tohoto večera zúčastnil
význačný hoteliér pan Ivan Chadima, a ledva pohlédl na „plátno“ zvolal
tuto – teď díky Všudybylu památnou – větu: „Hele, to je
ségra!“
Jaké dnes v Česku vaším oborem podnikání cloumají
trendy?
Česká republika je za sedmnáct let tržního hospodářství v kongresovém
byznysu plně etablovaná. Nedá se počítat s příchodem o moc většího
rozsahu velkého kongresového byznysu, dokud se nepodaří mít takový
kongresový sál, do něhož se vejde pět až deset tisíc lidí. Světové
trendy kráčí cestou kongresů pro patnáct i dvacet tisíc lidí, a ty
v Česku zatím nejsme schopni nikam umístit. Musíme se proto spokojit
s kongresy , které je Česko schopné kapacitně zajistit. Někdy je slabší
rok, někdy silnější, a my jsme rádi, že ať je jakýkoliv, nachází
technika ProMoPro uplatnění v nejšpičkovějších českých kongresových
zařízeních. Velice si vážíme toho, že se daří spolupráce
s Kongresovým centrem Praha, kde jsme vyhráli výběrové řízení na
technické zajišťování kongresů a dalších akcí. Samozřejmě, i naším
zájmem bude, aby se jich konalo co nejvíce. Budeme proto prezentovat své
možnosti, techniku, dekorace atd. tak, aby se i zahraniční zákazníci,
pokud nás dosud neznají, mohli ubezpečit, že Kongresové centrum Praha
disponuje nejkvalitnější a nejmodernější technikou. Tudíž, aby ji do
Prahy nevozili, leckdy přes celou Evropu, v kamionech.
A firemní akce?
Ty jsou pro nás takovým bonbonkem. V rámci firemních akcích se zákazníci
chtějí ukázat. Chtějí, aby dopadly co nejlépe, a aby i jejich technické
zabezpečení bylo co nejmodernější, špičkové.
Jaký máte názor na konání olympiády v Praze ?
Všechny takovéto kampaně jsou dobré. V celosvětovém kontextu zviditelní
stát i město. Kandidaturu na olympijské hry v každém případě vítám.
A co se ProMoPro týče, čím víc kampaní, povídání kolem nich, tím
více tiskovek a našeho byznysu.