Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Ale což? Těžší oněch věci hned přišly. Opustil nás vítr, křídla nám ochlípěla, my stanuli, na vlas nikam nemohouce.

Křídla nám ochlípěla, my stanuli, na vlas nikam nemohouce


Jan Amos Komenský, Labyrint světa a ráj srdce L.P. 1623

Cestovní ruch – nejryzejší obchod obchodů – je širokospektrální záležitostí. Ti kdo v něm podnikají, včetně letišť a leteckých společností, tak mohou činit zejména proto, že je tyto aktivity dokáží uživit. Peníze generované cestovním ruchem ale živí víc těch, kteří v něm nepodnikají a nepracují. Právě díky rozvoji cestovního ruchu dochází v Evropě k přímému leteckému propojování regionů různých států a posilování postavení regionálních letišť schopných přijímat velká letadla. Z hlediska turismu mají nemalý význam i letiště aeroklubů, na nichž mohou přistávat malá letadla. Ti, kdo volí tento způsob zábavy, zpravidla nepatří mezi sociální případy a v daném místě vydávají hodně peněz za nejrůznější služby a ostatní zboží. Drtivá většina lidí ale nelétá proto, aby se proletěla, ale aby se někam přepravila. To, proč kam lidé létají (krom obchodních a vojenských záležitostí), je hlavně o prazákladních komoditách cestovního ruchu: poznávání, regeneraci a užívání si. Že se turisté do zvoleného místa musí nějak dostat, nějak v něm pokrýt své základní potřeby, je zřejmé. Co ale řada našinců nevidí nebo nechce vidět, je, že jsou za tyto samozřejmosti, jako je dojít si na záchod, bydlet, spát, jíst apod., a nejen za ně, srozuměni utrácet mnohonásobky toho, co oni. Tj. vnášet do ekonomického systému jejich země peníze zvenku. Až na výjimky se ale tato spotřebitelská velkorysost turistů netýká letecké přepravy. Tu pro ně (leckdy pod náklady) zlevňuje globální cenová válka leteckých dopravců a destinací. Ani letiště zpravidla nebývají důvodem cest, ale předpokladem příletů turistů, byť vyvíjejí aktivity, aby k sobě přiměly létat co nejvíce aerolinek a vytížených spojů. Pokud mají ta česká a jimi získané letecké společnosti uspět, jsou při motivování potenciálních cestujících výrazně limitováni popularitou naší vlasti doma i v zahraničí. Tedy i kroky státní správy a samospráv a hlavně společenskou poptávkou obyvatel Česka pěstovat dobré jméno České republiky a jejích krajů.
 

Jaromír Kainc,
nakladatel Všudybylu