Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Generálního
ředitele Corinthia Panorama hotelu pana Kamila Madeje jsem zeptal, jak se pro
hotel Corinthia Panorama a pro český hotelový průmysl vyvíjí letošní
rok?
Z pohledu našeho hotelu nadmíru úspěšně, a to jak v porovnání s lety
minulými, kdy byl hotelový průmysl v České republice negativně ovlivněn
vnějšími faktory jako například nepříznivou mezinárodně politickou
situací a místními povodněmi, tak i v porovnání s našimi finančními
plány pro letošní rok. Jedním z důvodů, proč je situace příznivá, je
příliv dalších investic do České republiky a s tím spojený nárůst
business klientely, která sem pravidelně cestuje. Z toho profitujeme nejen
my – Corinthia Hotels International, ale samozřejmě také ostatní
hotelové společnosti a v neposlední řadě nepřímo i další
podnikatelské subjekty. Pevně věřím, že i v budoucnosti se tento trend
nadále udrží a že my, jako poskytovatelé hotelových a restauračních
služeb, i v souladu s tímto nárůstem udržíme tempo vylepšování
kvality a obměny našich služeb stále k lepšímu.
Ano, hotel Corinthia Panorama se dost výrazně orientuje na obchodní
klientelu. Jak této klientele vycházíte vstříc?
V lokalitě Praha – Pankrác se díky developmentu kancelářských prostor,
který zde probíhá, usadila řada velmi významných i menších firem
s vysokým potenciálem. My jsme se již v počátku výstavby těchto
kancelářských budov, jakými jsou například sousední Empiria či BB
Centrum, soustředili na oslovení nově příchozích společností
s nabídkou ubytovacích a stravovacích služeb, ale i s nabídkou pro
volný čas. Naším cílem je být těmto společnostem místem, kde budou
probíhat jejich byznys mítinky, tréninky, školení či místem pro dobrý
oběd a v neposlední řadě hotelem s kvalitní nabídkou ubytovacích
kapacit.
Podnikání je o lidech a osobnostech. Hotel Corinthia Panorama si
vede velmi dobře. Je tedy možné konstatovat, že si jeho akcionáři uměli
vybrat člověka, který dokázal vybrat a vychovat schopné lidi.
Vybrat schopné lidi je jedna stránka věci, druhá důležitější je
pozitivně je motivovat a vést k vytčenému cíli. O tomto cíli by měl
být každý člen týmu vnitřně přesvědčen a s ním ztotožněn. Co se
týče kritérií volby spolupracovníků – v první řadě je to
spolehlivost, preciznost a důslednost. Tyto tři základní vlastnosti jsou pro
mne předpokladem úspěšné spolupráce, a to jak interně v rámci firmy,
tak i ve vztahu k vnějším subjektům, jako jsou zákazníci a dodavatelské
firmy. Dalším velmi důležitým charakterovým prvkem na jakékoli pozici je
kreativita a schopnost přicházet s novými podněty a posléze je
implementovat. Toto je samozřejmě úzce spjato s neustálým procesem „být
in“, tedy neustále se informovat o nových trendech a vzdělávat v oboru.
Zvyšující se požadavky klientů a konkurenční prostředí přeje
inovativním konceptům, které se rychle přizpůsobí jejich potřebám. Proto
v hotelech Corinthia klademe velký důraz na vyhodnocení spokojenosti klienta
a kontrolu a kvalitu služeb.
Česko je součástí Evropské unie, obdobně jako naši nejbližší
sousedé Rakousko nebo Německo. Liší se od sebe nějak trendy např.
v českém a německém hotelnictví?
Ze svých vlastních zkušeností s pohostinstvím v Rakousku či Německu
můžu říci, že rozdíly jsou více než patrné. Německo s rozlohou cca.
360 000 km2 a větší vzdáleností dojezdu/dosahu má daleko více
rozvinuté regionální/místní pohostinství. Klientela v německých
hotelích je z velké části německá, a ta se rozděluje na tzv.
Geschäftsreisende a na klientelu turistickou, která více využívá hotely
mimo města. V těchto hotelích se klade důraz na rodinné tradice, na
krajovou kuchyni. Trendy se v poslední době ubírají směrem k
„wellness“ v menším hotelu rodinného typu. Obchodní klientela, která
se ubytovává v městských hotelích, vyhledává hotely cenově dostupné,
jednoduché, čisté a funkční. Myslím si, že přepych a nadbytečný luxus
není již na pořadu dne. Oproti tomu v České republice, resp. v Praze se
od našich čtyř či pětihvězdičkových hotelů očekává daleko větší
luxus za přijatelnou (levnou) cenu. Toto vše je zatím podle mne dáno jistou
psychologickou bariérou z let minulých, která ale ovšem pomalu mizí a
mění se. Věřím, že Praha, resp. celá Česká republika bude již během
několika příštích let vnímána jako standardní člen Evropské unie (ne
jako nováček), a myslím, že se náš hotelový průmysl bude vyvíjet jako
v ostatních zemích EU a bude stále konkurenceschopný.