Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Kongresové centrum U HÁJKŮ– Kongresy s tváří

S paní Lenkou Voplatkovou, ředitelkou Kongresového centra U Hájků, se potkáváme 10. června 2010. Paní ředitelko, jaký byl pro vaše centrum loňský rok?
Úspěšný, byť jsme jeho provoz zahájili teprve loni. Obdobně tak nás těší i letošní rok. Toto jaro bylo v podstatě naší první řádnou kongresovou sezonou. Klienti a hosté nám zůstali věrní a navyšují své požadavky. Velkou radost mám zejména z ohlasu kongresových agentur a profesionálních organizátorů MICE. Některé agentury u nás pořádají i více než šest velkých akcí ročně. Že se na nás spoléhají a přemísťují k nám své akce, je pro nás velkým zadostiučiněním. Mj. se ukazuje, jak moc jim vyhovuje naše lokace a dopravní dostupnost. Jsme na okraji centra Prahy, takže i na Václavák lze odsud dojít procházkou. Parkování máme vlastní, v podzemních garážích. Zastávka tramvaje Bílá labuť je přímo před vchodem, velmi blizoučko je i výstup ze stanice metra Florenc. Dalším důvodem, proč nás rádi využívají, je atmosféra kongresového sálu a vůbec design celého projektu, který byl vytvořen architektem Pleskotem. Cení si variability prostor. Můžeme jim připravit jeden sál pro 400 osob divadelně, a za půl hodiny z něho vytvořit pět různých salonků. Do sálu se vejde deset osobních aut nebo jiné velkorozměrové předměty. Ve foyer máme vestavěnou plasmovou obrazovku s úhlopříčkou 3,2 m.
Na kongresové prostory navazuje ubytování ve sto pokojích ve standardu čtyř hvězdiček. Neposledním důvodem, proč jsou nám klienti věrní, je, že důsledně naplňujeme, že jsme Kongresové centrum s tváří a že konkrétní tvář mají i ti, kdo se o klienty starají. Každého klienta má na starosti jeden člověk od nás od začátku až do konce. Nemáme složitou hierarchii jako řada hotelových kongresových center. Jsme vlastně rodinný podnik a jsme s klientem od rána do večera. U nás se nestane, že by zůstal pouze s obsluhujícím personálem, což se ve velkých hotelích ke konci pracovní doby stává.

Jaká je perspektiva kongresových center?
Určitě budou potřebná i v příštích desetiletích. To, že by se přestaly pořádat společenské, firemní a kongresové akce, nehrozí. Naopak, pokud hovořím s představiteli klientů, konstatují, že vzhledem k hospodářské situaci sice zrušili mnohá ze svých setkání a nahrazují je videokonferencemi, ale že to není ono. Jsou věci, které se po telefonu či videu vyřešit nedají. Jsem proto přesvědčena, že se firemní akce vrátí k předchozímu normálu. Vzájemná setkávání lidí totiž nenahradí žádná technologie a budou vždy potřeba.

A Pasáž U Hájků je příjemným místem i ke schůzkám s obchodními partnery a přáteli.
Jsem ráda, že tyto prostory nestojí na jedné aktivitě. Naší hlavní činností sice je poskytovat zázemí a služby organizátorům kongresových, firemních a společenských akcí, avšak těžíme z toho, že naším šéfkuchařem je pan Martin Záhora, který k nám přišel z restaurace Maze, kde vařil po boku slavného šéfkuchaře Gordona Ramseyho. Bistro Le Marc je otevřeno denně i pro hosty z ulice. Každý den máme zvláštní denní menu, které je postaveno na tom, že si děláme radost a pro hosty (zejména z firem z okolí) vaříme věci, které nás baví. Vaříme všechno. Od degustačních menu vysoké gastronomie na objednávku až po českou klasiku pro denní polední menu. Ale když pětihvězdový kuchař vaří rajskou, tak je prostě rajská! Ostatně vzhledem k tomu, že máme dobré WiFi pokrytí zdarma (a zázemí vybaveného business centra s kopírkou, tiskárnou či skenerem), přicházejí k nám často hosté i s notebooky a my se stáváme jejich detašovaným pracovištěm, disponujícím i malým vyhrazeným kuřáckým sektorem.