Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Rozhovor s prezidentem Visit USA Committee a majitelem společnosti
Dvořák rent a car, s.r.o., panem Viktorem Dvořákem, jsem zahájil
připomenutím výroční schůze Visit USA Committee v únoru tohoto roku. Co
jste na ní projednávali?
Řadu věcí. Rád bych zmínil, že jsme hovořili i o novém směřování
v oblasti vízové politiky. Český výbor Visit USA Committee totiž vyvíjí
velkou snahu směřující ke zjednodušení administrativních kroků, které
musí čeští občané cestující do USA absolvovat. Mj., aby si český
občan mohl ponechat pas s platným vízem a nemusel jej vracet a již platné
vízum obnovovat do nového pasu.
Jednou z amerických společností, které v Česku zastupujete, je
Gray Line.
Už čtyři roky jsme držiteli její licence pro Českou republiku. Společnost
Gray Line byla založena v roce 1926 poté, co její zakladatel pan Louis Bush
začal realizovat prohlídkové jízdy po Washingtonu D.C. Dnes nabízí
prohlídkové jízdy ve městech po celém světě. Stranou jejích aktivit
nezůstalo ani Česko. České cestovní kanceláře mohou s Gray Line
uzavřít provizní celosvětovou agenturní smlouvu prostřednictvím firmy
Gray Line Czech Republic. Klient, který vstoupí na internetové stránky www.grayline.com, má možnost si koupit
voucher na okružní jízdy, transfery a další služby. Softwarový systém
Ibis „Intelli-mark Technology a nový software EZREZ“ umožňuje využít
tyto služby kdekoliv na světě. V současné době software využívá
60 tisíc touroperátorů na celém světě, naleznete zde 40 tisíc produktů
a v loňském roce jím bylo obslouženo 25 milionů klientů. Provozovatelům
atrakcí, muzeí, galerií (a to i českých) pak Gray Line umožňuje zařadit
je do systému celosvětového on-line prodeje. K dalším výhodám patří
anulování rizika nezaplacení služeb ze strany objednavatele (platícího
kreditní kartou) a také to, že se cíle turistů dostávají do
celosvětových vyhledávačů.
V roce 2006 vaše společnost Dvořák, Rent a Car získala
2. místo v soutěži TTG Awards v kategorii autopůjčoven. Není to mj.
proto, že na sebe poutáte pozornost sportovními jezdítky Kaipan?
Kaipan plní marketingové a propagační poslání. Např. české televize,
ale i další média projevují zájem o jeho pronájem a využití, např.
při natáčení seriálů. A když Kaipan firmy Dvořák, Rent a Car
účinkuje v televizi, tak nám to samozřejmě dělá radost. Naše
autopůjčovna, do jejíhož vozového parku Kaipany patří, obdržela před
dvěma roky licenci na Advantage Rent a Car, čímž jsme se stali partnery
nadnárodní autopůjčovny s ústředím ve Spojených státech
amerických.V rámci Evropy zastupujeme společnost Easy Car, což je velká
autopůjčovna vlastněná společností easyGroup, resp. panem Stevem
Steliosem, do jejíhož portfolia patří i letecká společnost easyJet, jež
operuje také do České republiky.
Váš „Car Service – Chauffeur Service & Limousine Service“
nejenže disponuje zřejmě nejdelší limuzínou používanou v Evropské
unii, ale také špičkovými šoféry, což rozhodně není
samozřejmostí.
Kvalita limousine servisu stojí a padá nejen s kvalitami vozového parku, ale
zejména s kvalitami řidičů. Ti musí být technicky zdatní, umět zvládat
jak řízení vozu a tzv. chauffeur a hotelový servis, tak i jízdu
v policejních kolonách. Jsou jazykově vybaveni a oblečeni ve firemních
oblecích, které pro nás šije OP Prostějov. Ti naši jsou špičkoví, což
ilustruje i to, že zastupujeme National Limousine Association a Driven
Worldwide pro Českou republiku.
Středobodem, od nějž se odvíjí byznys půjčoven automobilů
působících v Česku, je pražské letiště.
Letiště Praha Ruzyně se rozvíjí velmi dynamicky. Jeho úspěšnost
odráží správně volenou strategii státního podniku Letiště Praha při
získávání dalších a dalších leteckých společností a jeho obchodní
politiku vůbec. Autopůjčovnám by samozřejmě velmi pomohlo, kdyby Letiště
Praha více zviditelnilo parking C, kam byly dislokovány. A kdyby byl uveden
v život systém bezpečných přístupových koridorů na odbavení
k autopůjčovnám tak, aby si pasažéři vzdor velmi rušnému dopravnímu
provozu mezi Parkingem C a příletovými terminály mohli bez újmy na zdraví
a majetku dojít půjčovat vozy. A když už autopůjčovny nemohou být
přítomny v příletových terminálech na přepážkách, tak aby se zamezilo
tomu, aby v příletových halách byly agenturními prodejci nabízeny služby
konkurenčních autopůjčoven, které tím získávají obrovskou konkurenční
výhodu a připravují státní podnik Letiště Praha o značnou část
smluvně jistých příjmů z pronájmu parkovacích stání a poskytování
dalších služeb.
www.citytours.cz
www.grayline.com
www.dvorak-rentacar.cz
www.arac.com
www.limousineservis.cz
www.visitusa.cz