Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Když Kaipan firmy Dvořák, Rent a Car účinkuje v televizi

Rozhovor s prezidentem Visit USA Committee a majitelem společnosti Dvořák rent a car, s.r.o., panem Viktorem Dvořákem, jsem zahájil připomenutím výroční schůze Visit USA Committee v únoru tohoto roku. Co jste na ní projednávali?
Řadu věcí. Rád bych zmínil, že jsme hovořili i o novém směřování v oblasti vízové politiky. Český výbor Visit USA Committee totiž vyvíjí velkou snahu směřující ke zjednodušení administrativních kroků, které musí čeští občané cestující do USA absolvovat. Mj., aby si český občan mohl ponechat pas s platným vízem a nemusel jej vracet a již platné vízum obnovovat do nového pasu.

Jednou z amerických společností, které v Česku zastupujete, je Gray Line.
Už čtyři roky jsme držiteli její licence pro Českou republiku. Společnost Gray Line byla založena v roce 1926 poté, co její zakladatel pan Louis Bush začal realizovat prohlídkové jízdy po Washingtonu D.C. Dnes nabízí prohlídkové jízdy ve městech po celém světě. Stranou jejích aktivit nezůstalo ani Česko. České cestovní kanceláře mohou s Gray Line uzavřít provizní celosvětovou agenturní smlouvu prostřednictvím firmy Gray Line Czech Republic. Klient, který vstoupí na internetové stránky www.grayline.com, má možnost si koupit voucher na okružní jízdy, transfery a další služby. Softwarový systém Ibis „Intelli-mark Technology a nový software EZREZ“ umožňuje využít tyto služby kdekoliv na světě. V současné době software využívá 60 tisíc touroperátorů na celém světě, naleznete zde 40 tisíc produktů a v loňském roce jím bylo obslouženo 25 milionů klientů. Provozovatelům atrakcí, muzeí, galerií (a to i českých) pak Gray Line umožňuje zařadit je do systému celosvětového on-line prodeje. K dalším výhodám patří anulování rizika nezaplacení služeb ze strany objednavatele (platícího kreditní kartou) a také to, že se cíle turistů dostávají do celosvětových vyhledávačů.

V roce 2006 vaše společnost Dvořák, Rent a Car získala 2. místo v soutěži TTG Awards v kategorii autopůjčoven. Není to mj. proto, že na sebe poutáte pozornost sportovními jezdítky Kaipan?
Kaipan plní marketingové a propagační poslání. Např. české televize, ale i další média projevují zájem o jeho pronájem a využití, např. při natáčení seriálů. A když Kaipan firmy Dvořák, Rent a Car účinkuje v televizi, tak nám to samozřejmě dělá radost. Naše autopůjčovna, do jejíhož vozového parku Kaipany patří, obdržela před dvěma roky licenci na Advantage Rent a Car, čímž jsme se stali partnery nadnárodní autopůjčovny s ústředím ve Spojených státech amerických.V rámci Evropy zastupujeme společnost Easy Car, což je velká autopůjčovna vlastněná společností easyGroup, resp. panem Stevem Steliosem, do jejíhož portfolia patří i letecká společnost easyJet, jež operuje také do České republiky.

Váš „Car Service – Chauffeur Service & Limousine Service“ nejenže disponuje zřejmě nejdelší limuzínou používanou v Evropské unii, ale také špičkovými šoféry, což rozhodně není samozřejmostí.
Kvalita limousine servisu stojí a padá nejen s kvalitami vozového parku, ale zejména s kvalitami řidičů. Ti musí být technicky zdatní, umět zvládat jak řízení vozu a tzv. chauffeur a hotelový servis, tak i jízdu v policejních kolonách. Jsou jazykově vybaveni a oblečeni ve firemních oblecích, které pro nás šije OP Prostějov. Ti naši jsou špičkoví, což ilustruje i to, že zastupujeme National Limousine Association a Driven Worldwide pro Českou republiku.

Středobodem, od nějž se odvíjí byznys půjčoven automobilů působících v Česku, je pražské letiště.
Letiště Praha Ruzyně se rozvíjí velmi dynamicky. Jeho úspěšnost odráží správně volenou strategii státního podniku Letiště Praha při získávání dalších a dalších leteckých společností a jeho obchodní politiku vůbec. Autopůjčovnám by samozřejmě velmi pomohlo, kdyby Letiště Praha více zviditelnilo parking C, kam byly dislokovány. A kdyby byl uveden v život systém bezpečných přístupových koridorů na odbavení k autopůjčovnám tak, aby si pasažéři vzdor velmi rušnému dopravnímu provozu mezi Parkingem C a příletovými terminály mohli bez újmy na zdraví a majetku dojít půjčovat vozy. A když už autopůjčovny nemohou být přítomny v příletových terminálech na přepážkách, tak aby se zamezilo tomu, aby v příletových halách byly agenturními prodejci nabízeny služby konkurenčních autopůjčoven, které tím získávají obrovskou konkurenční výhodu a připravují státní podnik Letiště Praha o značnou část smluvně jistých příjmů z pronájmu parkovacích stání a poskytování dalších služeb.

www.citytours.cz
www.grayline.com
www.dvorak-rentacar.cz
www.arac.com
www.limousineservis.cz
www.visitusa.cz