Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Jednu věc zejména připomenouti se vidí, jak mi se mezi formany po zemi a mezi plavci na moři vedlo. Když sem tak, dílny řemeslníků přehlédaje, tesknil, řekl Mámilovi Všudybud: „Vidím já, že je toto cosí neposedavého, rtuť vždycky se mektati1 chtíci: protož mu žádné jedno místo nevoní, k němuž by se přivázati dáti chtěl. Ukažme mu prostrannější, kupecký, kdež vždycky sem tam přes svět se přenášeti a jako ptáku létati volno.“ „Nejsem proti tomu,“ řekl sem, „i toho zkusiti.“ Šli sme tedy.
1 zmítat se
Jedním ze základních atributů průmyslu cestovního ruchu je
cestování. Infrastruktura, dopravní park, bezpečnost provozu (zejména pak
chování jeho účastníků) a přepravní uzlové body – letiště,
přístavy, železniční i autobusová nádraží – v něm hrají
limitující roli. Zatímco ve státech Evropské unie se počítá
s použitím výnosů z mýtného hlavně na budování a obnovu silniční
infrastruktury, ve Švýcarsku je jeho významná část investována do
infrastruktury železniční, aby se zvýšilo procento přepravy zboží po
železnici, snížilo zatížení silniční sítě a chránilo životní
prostředí. Projekt elektronického výběru mýta byl ve Švýcarsku
odstartován všelidovým referendem v r. 1994. Výstavba systému začala
v roce 1999 a do provozu byl uveden k 1.1.2001. Výběr elektronického
mýtného je ve Švýcarsku zabezpečován státem. Roční provozní náklady
systému představují 5 až 7 % z celkových příjmů a návratnost
investic do vybudování satelitního mýtného systému byla pouhopouhých
6 měsíců. Ale nejen proto, že placené úseky nelze obcházet.