Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Kdo je nejlepší, určuje trh

Rozhovor pro únorové vydání některého ze svých časopisů s Ing. Feridem Nasrem letos dělám již dvanáctým rokem. Pane předsedo, loňský rok byl pro EXIM tours, obdobně jako všechny předchozí, vydařený.
Řekl bych, že byl mimořádně úspěšný. Za rok 2004 jsme odvezli zhruba sto padesát tisíc klientů. Děkuji proto všem, kteří nám loni pomáhali, a do letošního roku 2005 jim přeji hodně úspěchů, a to i dalším tour-operátorům za to, že nás nenechali „usnout na vavřínech“ a motivovali nás, abychom se letos s daleko větším úsilím snažili být ještě lepší.

EXIM tours létá s několika leteckými společnostmi, přičemž těmi nejhlavnějšími jsou dnes České aerolinie.
Ano, létáme především s ČSA. S ostatními leteckými společnostmi v daleko menších objemech. S Českými aeroliniemi jsme podepsali dlouhodobou smlouvu. Naše spolupráce začala od listopadu loňského roku. Funguje, a jsem rád, že jsme tento krok učinili.

Nabídka leteckých pobytových i poznávacích zájezdů cestovní kanceláře EXIM tours je stále širší.
Momentálně zahrnuje Tunisko, Turecko, Egypt, pevninské Řecko i řecké ostrovy Krétu, Rhodos, Thassos, Korfu, Lefkadu a Zakynthos, Kypr, Mallorku a katalánské pobřeží a bulharská letoviska. Dále celou řadu exotických destinací v zimním období jako jsou především Kuba, Brazílie a venezuelská Isla Margarita, kam naše cestovní kancelář organizuje ve spolupráci s ČSA vlastní přímé charterové lety. V menší míře vozíme skupiny a jednotlivce i do Mexika, Dominikánské republiky, Jordánska a Spojených arabských emirátů.
EXIM tours roste, ale ne na úkor někoho. Český trh, tj. poptávka po leteckých zájezdech (zejména k teplým mořím), roste o deset až patnáct procent ročně. EXIM tours otevírá nové destinace. Kromě klasických, které nabízejí takřka všechny cestovní kanceláře, se stává dominantní, co se týče dálkových. Jsou to zájezdy do míst, které ještě před nedávnem byly v České republice nabízeny pouze pro skupinu nadprůměrně dobře situovaných klientů. Expanzi do těchto míst umožnila zejména spolupráce s Českými aeroliniemi. Díky jejich dálkovým strojům totiž naši klienti mohou létat nejen o poznání pohodlněji (oproti letům střednětraťovými letadly jiných charterových společností), ale i podstatně levněji. Takže se i tyto destinace stávají cenově daleko dostupnější. EXIM tours byl první, který v Česku začal využívat dálkové stroje na zaoceánských charterových sériích zájezdů. Jsou to přímé lety do Brazílie, na Kubu a na venezuelskou Isla Margaritu. Byli jsme první a šli do velkého rizika, které se vyplatilo. Naopak nešli jsme do destinací, které dělá velmi dobře konkurence. Ano, přiznávám, že jsme z nich v polovině roku 2004 ustoupili. Nechceme totiž zostřovat konkurenční boj, na nějž by doplatily všechny cestovní kanceláře a ve svém důsledku i čeští klienti. Orientovali jsme se proto na Latinskou Ameriku a do oblasti Karibiku, která je teď díky Českým aeroliniím otevřená.

Co je podle vás, kromě agilní konkurence, ještě klíčem k úspěchu?
Agilní provizní prodejci. Ostatně, to už je tradice. Klíčem k úspěchu jsou cestovní agentury, z nichž mnohé zájezdy EXIM toursu prodávají již léta. Cestovní kancelář EXIM tours a provizní prodejci jsou jako spojené nádoby. Velice mne těší, že jsou nám věrni a že se každý rok objevují další. Pochopitelně i kdyby nás měli jakkoliv rádi, obchod je o produktu a obchodních podmínkách. Nedovolím si tvrdit, že jsme nejlepší, ale že jsou naše zájezdy a obchodní podmínky na českém trhu jedny z nejlepších. Kdo je nejlepší, to určuje trh, resp. poptávka.

Jaké jsou výsledky EXIM tours celkově ve všech zemích, kde působíte?
I zde je vývoj obdobný jako v Česku. Pouze trhy jsou jiné. Některé jsou menší, některé větší. Naše obchodní politika je stejná. Tak, jako se nám daří na českém trhu, daří se nám i na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a v Rumunsku. Loni, v roce 2004, jsme tak celkově přesáhli tři sta tisíc klientů, a zahraniční partneři, u niž v takto velkých objemech v pobytových místech nakupujeme služby, ubytování, transfery apod. to respektují, což šetří kapsu našich klientů.





www.eximtours.cz