Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Každý první autobus

Interbus Praha, spol. s r.o.,


člen ASTA (American Society of Travel Agents) a ETOA (European Tour Operators Association) se řídí zásadou flexibilně plnit přání klientů a partnerů. Své služby poskytuje v zemích Evropské unie i mimo ni. Během čtrnácti let se stal jednou z nejprestižnějších dopravních společností poskytující osobní přepravu v komfortních autokarech, minibusech a osobních vozech. Všechna vozidla jsou v perfektním technickém stavu. Pravidelné technické prohlídky a protokol TEMPO 100 umožňují přepravovat cestující maximální povolenou rychlostí. Vozový park, přepravované osoby, zavazadla a provoz firmy jsou pojištěny proti škodám na majetku i na zdraví. Všechny vozy operující v barvách Interbusu Praha jsou vybaveny mobilními telefony a jsou po 24 hodin denně ve spojení s jeho non-stop dispečinkem. Interbus Praha zajišťuje řízení a koordinaci dopravy u kongresových, incentivních, kulturních nebo sportovních akcí. Ve všech vozech je nabízena možnost zajištění občerstvení.

Cestovní agentura
Interbus Praha zajišťuje nejen dopravní služby, ale i kompletní aranžmá dle požadavků partnerů a klientů. Pro individuální klientelu zajišťuje na území Česka (pouze pro smluvní partnery) okružní jízdy. Pro skupinovou klientelu denní i noční okruhy po Praze (včetně Hradu a historického centra) a v jejím okolí, plavby po Vltavě, folklorní večery s občerstvením v duchu tradiční české kuchyně, Konopiště, Karlštejn, Kutnou Horu, Telč, Karlovy Vary, Mariánské Lázně, Český Krumlov, Hlubokou nad Vltavou, České Budějovice aj. Nabízí ubytování ve dvou až pětihvězdičkových hotelích a penzionech pro individuální, skupinovou a studentskou turistiku. Pro byznys klientelu pak ubytování residenčního typu. Pro rodiny s dětmi ubytování v zařízeních apartmánového typu. Zajišťuje průvodcovské a asistenční služby vysoké kvality i s tematickým zaměřením v ruštině, čínštině, angličtině, němčině, italštině, francouzštině, španělštině a dalších jazycích a služby na klíč, jako např.: pobytové a programové balíčky služeb na přání, asistenční služby, sportovní akce včetně golfu, cesty za vzděláním apod.

Loni touhle dobou upínali naši autobusoví dopravci velké naděje ke vstupu Česka do Evropské unie s tím, že se zřejmě zlepší podmínky pro jejich podnikáni. Téměř po roce, co je Česko v unii, jsem se zeptal výkonného ředitele Interbusu Praha pana Josefa Zvoníčka, jak se českým autobusovým dopravcům ve sjednocené Evropě podniká.
Podstatně lépe, než před vstupem, protože nemáme problémy s přistavováním vozů a nabíráním skupin kdekoliv v rámci Evropské unie. Situace je pro podnikatele v dopravě rozhodně příznivější. Nicméně zhruba šedesát procent našich tržeb se odehrává na českém území. Co se týká obratu, byl pro nás rok 2004 nejúspěšnějším za celou dobu existence firmy. Bohužel, to ale neznamená, že bylo vše tak super. Obrat byl nejvyšší, avšak ziskově jsme na tom tak slavně nebyli, díky nečekané změně sazby DPH. Smluvně stvrzené katalogové ceny musely zůstat, a my státu odvedli o 14 % vyšší daň z přidané hodnoty. Všichni jsme proto celou loňskou sezonu od rána večera tvrdě makali. Na konci, když přišla paní účetní s výsledky, si pak člověk říká, jestli by přeci jenom nebylo lepší prodávat nanuky…

Bodejť by ne, když své peníze trvale vrážíte do nových autobusů…
To ale musíme. Takových, co v Česku zaspali dobu, je… Náročnost zákazníků stoupá. Pro mnohé z nich je již pětiletý zájezdový autokar neakceptovatelný, přestože má obvyklou životnost 12 let. Zkuste ale dneska někomu přistavit dvanáctiletý autobus, odmítne do něho nastoupit s tím, že chce něco úplně jiného. Abychom se udrželi na trhu, je třeba investovat.

A váš poslední přírůstek?
Luxusní zájezdový autokar Mercedes Benz 0350 RHD Turismo. Zcela nový, špičkový. Má úsporný ekologický hnací agregát, nejmodernější vybavení včetně pasivní a aktivní ochrany a satelitní navigaci. Nasazujeme jej na VIP skupiny jednoho z našich partnerů. Bude jezdit výhradně v západní Evropě.

Interbus Praha je nejen dopravcem disponujícím vlastním moderním vozovým parkem a zároveň dispečerskou firmou, jež organizuje a garantuje služby smluvních přepravců operujících pod obchodní značkou Interbus Praha.
Interbus Praha vlastní osmnáct vozových jednotek. Na trhu jich však uplatňujeme mnohem víc. Využíváme k tomu ověřené dopravce. Majitele autobusů, menší i velké firmy, které na svých autobusech, minibusech a limuzínách mají logo Interbus Praha.

Takže to navenek to vypadá, že každý první autobus patří do rodiny Interbusu Praha.
Správně jsi to vystihl. Žádné takové, co říká konkurence, že prý každý druhý. Celá řada dopravců využívá a svými kvalitními službami pomáhá budovat značku Interbus Praha. Počet vlastních vozů a zaměstnanců firmy Interbus Praha spol. s r.o. totiž nechceme navyšovat. Spíše udržovat, a co se vozového parku týče, především modernizovat.

Zatím samá pozitiva. Tak tedy, jakou „radost“ autobusovým dopravcům přinesl vstup Česka do unie z hlediska tranzitní kamionové přepravy?
Strašnou! Velké starosti, jež jsou důsledkem zvýšeného množství nehod kamionů a dopravních zácp. To vše osobní přepravu zdržuje a dělá z ní občas loterii, dojedeme-li na čas. Jedním z hlavních důvodů, proč si tranzitní kamionová doprava tolik oblíbila české silnice a dálnice je, kromě bezkonkurenčně nejnižších tranzitních poplatků, absence vážení nákladů. Pokud by byly tranzitující kamiony váženy rovnou na hranicích, tak by jich tam při stávající praxi polovina zůstala a pokud by drtivá většina těch, které Českem projíždějí byla ve vnitrozemí vážena namátkově na mobilních vahách, musely by se na pokutách vybrat astronomické částky. Spousta kamionů je přetížena. Důsledkem toho jsou vyjeté koleje a i jinak poškozené vozovky. To pro nás pro dopravce reprezentuje nejen sníženou bezpečnost na komunikacích, ale i vyšší amortizaci vozidel a s nimi spojené vícenáklady.

Zdá se, že hospodářským stratégům tohoto státu absence objektivních údajů nevadí. Ostatně doteď nepostrádají satelitní účet cestovního ruchu. Nicméně jak je na tom podle tebe výkonnost českého cestovního ruchu. Stoupá nebo klesá?
Toť otázka. Krom několika „odvážných“, kteří si to, stejně jako za dob Státního plánovacího úřadu, vycucávají s prstu, u nás nikdo neví jak na tom toto odvětví opravdu je. Takže pokud bych to měl odvozovat podle objemu práce nás a našich partnerů, zdá se že výkonnost odvětví cestovního ruchu stoupá. Ale rozhodně si nemyslím, že se tak děje díky (byť jen morální) podpoře státu.

Jaký je klíč k úspěchu Interbusu Praha?
Budu se opakovat… Krédem naší společnosti je, že nechceme být nejlacinější, ale nejkvalitnější. Dispečink funguje non-stop čtyřiadvacet hodin denně. Reagujeme i na změny a objednávky na poslední chvíli. Vždy se nám je zatím dařilo zajistit tak, aby byl zákazník spokojený.








www.interbus.cz