Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Jak se vyvíjí zájem zahraničních turistů o Dominikánskou republiku

Dominikánská republika zaznamenává již druhým rokem nejvyšší nárůst návštěvnosti v Karibiku. Meziroční nárůst mezi lety 2012 a 2013 činil 9,2 %. Tento trend pokračuje i v roce 2014 a výrazně převyšuje prognózy Světové organizace cestovního ruchu, která pro karibskou oblast předpovídala růst 2–3 %. V Česku byl rok 2013 uzavřen s 8% nárůstem těch, kdo vycestovali do Dominikánské republiky. Pozitivní na této skutečnosti je nárůst počtu českých turistů i v letních měsících.

Plány do budoucna
Dominikánská republika bude rozšiřovat nabídku o ekoturismus, zážitkovou, dobrodružnou i obchodní turistiku společně s rozmanitými hotelovými a gastronomickými službami. Plánem dominikánské vlády je přilákat deset milionů turistů za rok. Pro dosažení tohoto cíle začala uskutečňovat strategii, která zahrnuje agresivnější marketingové a reklamní kampaně a budování infrastruktury, jako je dálnice na východě země a revitalizace koloniální části hlavního města Santo Dominga. Za zmínku také stojí úpravy zákonů 491–06 a 158–01, kterými dominikánská vláda klade větší důraz na rozvoj turistického sektoru, konkrétně se například jedná o incentivní pobídky pro investory.

Preference českých turistů
Na začátku působení Turistického úřadu Dominikánské republiky v Česku byl potenciální turista konzervativnější, chtěl jet na jistotu, tedy do destinací Čechům známých: Punta Cana a Juan Dolio. Dnes už se povědomí o Dominikánské republice se značně zvýšilo. Čeští turisté se nebojí poznávat další regiony, jako Puerto Plata, Samaná a další.

Marketingová kampaň
Turistický úřad Dominikánské republiky se roce 2014 zaměřil na globální marketing, jednotný na všech zdrojových trzích. Vůbec poprvé úřad realizoval společnou kampaň v Evropě a USA. Kampaň byla velmi úspěšná. Bude pokračovat i v příštích měsících a trvat na důrazu na mnohostrannost a rozmanitost atraktivit Dominikánské republiky.

Novinky
Turistický úřad Dominikánské republiky hodně sází na zábavu. Podporuje eventy, při nichž jsou zájemci o návštěvu i opakovaně přijíždějící turisté v přímém kontaktu s dominikánskou realitou. Platí to jak při propagačních akcích ve zdrojových zemích incomingu do Dominikánské republiky, tak na festivalech na domácí půdě, z nichž lze jmenovat jazzový festival v Puerto Plata a Santo Domingu nebo festivaly merengue. Turisty velmi oblíbená je také „ruta de los museos“, tedy návštěva nejdůležitějších muzeí na vyznačené trase. Co se týče infrastruktury, letos by měla být dokončena dálnice spojující Santo Domingo a Puerto Plata. Také byla zahájena výstavba třetí linky metra v Santo Domingu. Od roku 2013, po otevření druhé linky, se jedná o největší městský železniční systém ve střední Americe a Karibiku.